16 688 läst ·
112 svar
17k läst
112 svar
Bästa slinglösa robotgräsklipparen 2026 - Vilken rekommenderas idag?
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Fast det där är ju engelska översättningen. Men ja svenskan i appen är rätt horrible också 🤣pacman42 skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 334 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 334 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Testade slå av de två som inte var high importance och då sluta den notifierar om batteriladdning och slutfört arbete. Får se om den rapporterar när den fastnar dock
Så länge jag inte löst mina problem med att den kör av så vill jag nog ha kvar alla notifikationer så att jag vet vad som händer.AndersMalmgren skrev:
Men sen skall notifikationerna ned till ett minimum, men stopp vill jag fortfarande få reda på. Hade gärna tagit GPS-position eller kartbild över stoppet också...
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Oplanerat stopp vill man såklart ha. Planerat stopp, nej tackpacman42 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Jag får känslan att vår 430 V Nera inte är så mycket intelligentare än dess föregångare 330X... 🤔😇😂Baba_yaga skrev:
Klipper dock mer och mer enligt det mönster jag vill och sedan jag lagt till pool med tillhörande trädäck och kattgården som avgränsade zoner sköter den sig bättre.
Väjer dock lite väl lätt för saker som inte är hinder, skuggor, skiftningar i nyans på gräset mm.
Den stannar före ett hinder en bra bit innanBigR skrev:
På min 2024 årsmodell av 405x så hade jag i statistiken på appen antalet krockar den gjorde, finns inte denna funktion på nya Nera...
Min fru älskar Edge Cut funktionen 😉
Detta är babayaga 2.0 😃😃😃😃
Inga krockar, undviker vatten slangarna osv
Vem fan har en kvarglömd tallrik på gräsmattan, inte vi iallafall.
Kanske ska lägga ut ett gammalt däck o testa
Lägg ut lite fällor och filma. Posta sedan lite robotporr här 😆👍Baba_yaga skrev:
Den stannar före ett hinder en bra bit innan
På min 2024 årsmodell av 405x så hade jag i statistiken på appen antalet krockar den gjorde, finns inte denna funktion på nya Nera...
Min fru älskar Edge Cut funktionen 😉
Detta är babayaga 2.0 😃😃😃😃
Inga krockar, undviker vatten slangarna osv
Vem fan har en kvarglömd tallrik på gräsmattan, inte vi iallafall.
Kanske ska lägga ut ett gammalt däck o testa
För att vara i slutet av maj så är jag nöjd med gräsmattan