Har just nu en Powermax + från Protexus men vill inte ha fast tele-lina in och köpa en GSM modul frö 2500 SEK.
Dessutom kör dekarna på den gamla frekvensen. Så jag funderar på att byta ut hela larmet.

Har kollat på Protexus men de har höjt sina priser rejält de senaste åren.
Är det någon som har erfarenhet av www.homealarm.se ?
Funderar nämligen på Villa Paket med husdjursdekare.

Jag är ute efter ett larm med 3 magnetkontakter 3 dekare och ingen uppkoppling till larmcentral (Det kan jag göra senare om jag vill)

Ser billigt ut. Kan nog fungerar några år. Min erfarenhet är att vill man ha ett larm som fungerar över tid så ska man satsa på ett märkesnamn. Alla sådana fungerar bra, med små skillnader i funktioner etc.

• Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Om allt funkat till belåtenhet kan man väl anta att det kommer fortsätta så ett tag till... 2G lär inte släckas än på ett tag och den där modulen kostar ju bara fem-sex månadsavgifter från någon av de stora drakarna. Köp och koppla gprs och gläds åt att ett eventuellt larm når larmcentralen på några sekunder!

Protexus ringde upp och det visar sig (jag har inte läst på tillräckligt) att detektorerna hade den högre frekvensen, 868Mhz (kradborren har helt rätt!).
Killen sa rakt ut om jag inte har haft problem så varför byta ut ett fungerande larmsystem? Det är inte dual-Channel kommunikation med detektorerna och ingen app, behöver jag det? Nä.
Så hans råd var att köpa GSM enheten, köpa ett Telenor kontantkort via M2Mshop och glädjas åt att jag slipper lägga ut en massa pengar i onödan.
Så jag gör som brafotalasse skrev.

Gött! :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.