1 436 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Inget ip nummer ingen kontakt med spc-larmet
Hej,
Jag mixtrade i nätverksinställningarna i spc:n och nu kan jag omöjligt komma åt den. Satte ett statiskt ip-nummer på spc:n 192.168.1.125. Routern är 192.168.1.1 och reset:ad så borde inte vara några konstigheter men ser inte fast koppling. Någon som har en idé? Jag ser på möp att jag är i installatörsläge. obs är ingen nätverksexpert.
Jag mixtrade i nätverksinställningarna i spc:n och nu kan jag omöjligt komma åt den. Satte ett statiskt ip-nummer på spc:n 192.168.1.125. Routern är 192.168.1.1 och reset:ad så borde inte vara några konstigheter men ser inte fast koppling. Någon som har en idé? Jag ser på möp att jag är i installatörsläge. obs är ingen nätverksexpert.
Vilken fw har du på ca?J JSNIP skrev:Hej,
Vilken ipadress står det i map under kommunikation>Ethernet>Ipadress?
J JSNIP skrev:Hej,
Det ordnade sig.RilleRock skrev:
fw ver. 3.6.6
5300
Hade pinkod i map för installatör så ställde om till DHCP-läge som det var innan. Säkert ngt enkel inställning för den insatte. Hur som helst fungerar allt nu.
Jag har också likande problem med en spc 4300 som vad tanken att min far skulle ha men som nu bara ligger i en påse. Köpte beggad länge sedan där jag inte har pinkod. Går det då att göra en hardreset på något sätt? provade en knapp på kretskortet som verkar som det ska till något mer.
Klicka här för att svara