E
etompau: Om man inte vill laga en trasig mottagare så kan man löda bort den defekta spänningsmodulen och sedan mata mottagaren med 5 V och använda slutning/brytning från enhetens relä till att styra någon annan pryl. Har själv gjort så med en batteridriven ljuslykta, som mottagaren får styra. Kretskortet då bortplockat från plastkapslingen.
15 svar · 6,2k läst
·
Roffe_riff
Roffe_riff: Av låsleverantör fått höra att de haft dålig erfarenhet med visa yale connect-dosor. Reklamerar och testar en ny...
1 svar · 1,7k läst
·
B
breakman: Jag satte en Shelly BLU Door/Window på porten så jag har kolla på om den är öppen eller stängd. Passade bra för att slippa dra kabel till en magnet brytare vid porten. Nöjd än så länge. https://www.shelly.com/en/products/shop/shelly-blu-door-window
2 svar · 1,5k läst
·
B
BORNER: [citat] Tack alla för hjälpen! Jag har nu sagt upp dessa tjänster, som tydligen var någon form av abonnemang som skulle ge rabatt på priset i de fall man verkligen behövde hjälp!
5 svar · 1,2k läst
·
F
Fideliox: [citat] 😬 Billigaste jag hittat är på tyska amazon, då blir det ca 2200kr.😹
16 svar · 16,9k läst
B
b218492: [citat] Japp, glömde den :) [citat] [MEDIA=youtube]H0UZaOV8afw[/MEDIA] https://www.powermaster-shop.fr/out/media/Alarm_Install_App_User_Guide_English_D_307194.pdf
9 svar · 3,5k läst
Tomture61
Tomture61: Summering av funktion , den sista Februari lade avläsningen ned igen 🙄👎 Efter många ominstallationer i bägge appar + olika test av hur de ställs i parningsläge , googla en massa ..... Så hittade jag lösningen till slut . Min router från Allente kan ställas in i 2 lägen på brandväggen . Ändrade till den softare varianten 😐
9 svar · 5,9k läst
·
P
PerSkar: En Nexa fjärr med all-off kostar 85:- på Bauhaus... 😎
3 svar · 1,4k läst
Lepusfrutex
Lepusfrutex: Tack igen @BSOD Jag ska forska lite på det du har skrivit och bestämma mig vilken väg jag ska testa först.
4 svar · 3,4k läst
·
K
Kloss: [citat] Ja byta kort löste problemet, stort tack! Har alltid kört deras fulla prenumeration eftersom jag har så många enheter så kan tyvärr inte svara på din fråga..
36 svar · 7,4k läst
·
jagbyttenamn
jagbyttenamn: Hallå, Jag bygger larm med Alarmo i Home Assistant. Jag kan skicka notiser med sms och e-post. Med e-post kan jag också bifoga bilder från kamera. Notiserna skickas i fritext, dvs det står i människovänligt format. Har någon koll på larmcentraler som kan ta emot larm via sms/mail? Larm via sms och kompletterande bilder på mail är också en möjlighet. Alternativt, har någon koll på
0 svar · 781 läst
A
Amedi: Hej, Har frånträde imorgon och undrar hur jag ska göra för att överlåta Yale Doorman L3 med Home connect eller vad det heter. Det är fristående, dvs EJ en Verisurebrandad pryl. Har sökt lite utan framgång. Tacksam för alla tips!
0 svar · 1,9k läst
gustavholm
gustavholm: Tjena undrar om någon här har lyckats hitta en lösning där man har integrerat ksenia larm till HA ? Det jag egentligen bryr mig mest om är arr kunna larma på, av larma och del tillkoppla
0 svar · 1,6k läst
krillek
krillek: [citat] Modbus TCP/IP över WiFi följer garanterat med som standard, men jag är osäker på om trådat nätverk/RJ45 gör det. Jag var tydlig vid förfrågan att jag ville ha det (lever efter principen att prylar man inte flyttar runt ska ha fast nätverksanslutning) och det var inga problem.
8 svar · 3,7k läst
·
jbr
jbr: Om du bygger nytt tycker jag absolut att du ska titta på KNX. Inte enbart för att det kommunicerar över tråd utan kanske än mer för att det är ett rationellt sätt att installera el som medger stora möjligheter för förändrad och utökad funktionalitet. Det finns många trådar här på Byggahus som rör KNX, det kan vara värt att lägga en stund på att skumma igenom några av dem.
5 svar · 1,1k läst
G
Gallianoman: Tar upp en av mina gamla trådar igen…. Är det någon som har satt upp kameror på ”distans” men Synology-teknik? Jag är jättetacksam för ovan inspel om portar och säkerhet - men det hade vart fint med någon som satt upp just Synology som distansdisk till kameror.
19 svar · 2,7k läst
T
thomis: Hej lite feedback på hur det gick då jag fick till en fin lösning även för toggling. - Enkeltryck togglar on/off. - Dubbeltryck ger alltid on på samma adress som enkeltryck. Då vet apparaten när on alt. off ska skickas vid enkeltryck. Därefter skickas ett nytt dimvärde. Viktigt här för att få det snyggt är att både enkel och dubbeltryck ger on/off respektive on på samma adress.
11 svar · 1,8k läst
H
Harald Blåtumme: Vet inte vad det föreslagna systemet kostar. Men förra året skaffade vi en billig övervakningskamera TP-link Tapo C200, kostade några hundra bara på Kjell&Co. Vi har den ute på gården i ett hönshus, kopplas trådlöst via en närbelägen accesspunkt vi redan hade, TP-link TL-WPA7517 Homeplug kit som kopplas via elnätet in i routern i andra änden några hundra meter från hönshuset
8 svar · 2,6k läst
Hemmasnickarn85
Hemmasnickarn85: [citat] Okej tack!
7 svar · 4,8k läst
anders07
anders07: [citat] Du har helt rätt, dock ligger det under användare, och inte under låsinställningar, vilket ju är helt idiotiskt... [bild] Jag blev uppringd av deras support som uppgav att jag hade fått fel svar. Användare är också tillgängligt via appen. [bild]
6 svar · 2,4k läst
·
E
etompau: Att bryta nätspänningen och koppla bort backup-batteriet är ett säkert sätt för att stänga ner ett larm helt och hållet. I undantagsfall kan sirenen ha ett eget batteri som kan driva sirenen en stund. Tänk på att ett larm med kabelanslutna detektorer/magnetkontakter etc ofta är att föredra framför en trådlöst system. Man slipper batteribyte, kan använda olika typer och tillverkare
1 svar · 2,1k läst
·
maskeradeproggaren
maskeradeproggaren: Nä det får jag såklart göra först
2 svar · 1,9k läst
S
sepani: Det är ett tag sedan men Jag kommer ihåg att det fanns några problem. Routern ska stängas för 5 hz. Har även för mig att jag provade olika typer av ”parning” där snabb varianten fungerade bäst. Fick mycket bra support av Nexsmart.
8 svar · 10,2k läst
Z
Zit: [citat] Det finns sabotagelarm så därav ringa dem först.
6 svar · 4,2k läst
·
David Wallin
David Wallin: [citat] Hur är larmet tänkt att användas utan abonnemang? Utan GPRS får du ju inga aviseringar utan det kommer ju bara att tjuta hemma. Men det är ju alltid något i och för sig.
5 svar · 3,8k läst
·
B
bygges: [citat] Vriddimmern har dubbeltryck så du kan stänga av en annan valfri lampa med dubbeltryck. Bara koppla in den andra lampan i samma plejd puck, förslagsvis REL-02.
6 svar · 1,5k läst
·
D
Dilato: [citat] Strömlöst larm (batteriet urkopplat) larmar inte..
3 svar · 1,9k läst
·
Genaugenau
Genaugenau: [citat] Då kan det hända att vår var senare generationen. Hursomhelst är den bortkastad.
6 svar · 6,6k läst
J
JSten: Lägger även en röst för Vanderbilt SPC. Kör själv spc4320 sedan 4-5 år. Mycket nöjd, hyfsat enkelt att sätta upp, och bara fungerar. Finns app så det går att fjärrstyra och får notifikationer när saker händer. Har på min lista att få in det i hemautomationen, vilket tyvärr verkar kräva en tredjeparts konverter... En annan fördel med spc är att det är mycket populärt, vilket
3 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.