Hej,
Har ni förslag på en smart vatten temp mätare till ackumulatortank som jag kan koppla till Wi-Fi och en app i mobilen. Just nu har jag den på bilderna.

• Analog vattentemperaturmätare på en ackumulatortank i en mörk miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en temperaturmätare för ackumulatortank inför byte till Wi-Fi-enhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Tack @BSOD ! Precis vad jag behöver.
Jag see att det följa med en ”get stared guide” med de temperaturgivare. Också precis vad jag behöver! 😂
Har du någon rekommendation på en ”hur du ska göra” bok/youtube kanal/osv kring hemma automation? Det här blir första project för mig. 😀

B
Nej, kan inte rek nån bok. Tekniken ändras ganska snabbt, en bok blir relativt snabbt förlegad. Men kan tänka mig att kjell och co har en del guider.
https://www.kjell.com/se/kunskap/teman/mojligheterna-med-raspberry-pi

Jag brukar titta på youtube. Special projekt med kod (t.ex. någpt med elprisstryning eller liknande) brukar jag hämta från github.

Du får väl fundera på infrastruktur för ditt system..personligen gillar jag homeassistant. Men homey är dyrare men mer användarvänligt. Och sensorer samlas egentligen in bättre via zigbee än via wifi (som shelly i regel kör med). Så ska du ha väldigt många givare bör du bygga med det.

Lycka till!

Tack igen @BSOD
Jag ska forska lite på det du har skrivit och bestämma mig vilken väg jag ska testa först.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.