Hej
Jag har använt Visonic-Go appen och loggar in på powermanage.se som är/var en gratis Larmserver. Min leverantör la upp mig som användare i samband att jag köpte mitt VisonicPM10 för kanske 10 år sedan. Nu är den möjligheten tyvärr borta. Är det någon annan som har liknande problem och vad är lösningen. Är vanlig villa användare och har tyckt att det funkat perfekt att kunna övervaka larmet över telefon eller paddan. Känner inte för att lägga åtskilliga hundralappar i månaden.
Seriöst svar önskas och inte att jag är en snål djävel.
M.v.h
Gunnar
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Har tyvärr inget enkelt svar.
Det du skulle kunna göra är att köpa en Dualtech TS100, så kan du få in allt genom deras interface. TS100 är inte billig (3-4k kr) och sedan kostad Dualtech portalen ett par kronor per år.
 
  • Gilla
PM10
  • Laddar…
W Webbax skrev:
Har tyvärr inget enkelt svar.
Det du skulle kunna göra är att köpa en Dualtech TS100, så kan du få in allt genom deras interface. TS100 är inte billig (3-4k kr) och sedan kostad Dualtech portalen ett par kronor per år.
Tack för svar. Ska kolla på det men är nog inget alternativ. Konstigt att ingen har gjort ett webb gränssnitt när det finns till nästan allt annat.
 
P PM10 skrev:
Hej
Jag har använt Visonic-Go appen och loggar in på powermanage.se som är/var en gratis Larmserver. Min leverantör la upp mig som användare i samband att jag köpte mitt VisonicPM10 för kanske 10 år sedan. Nu är den möjligheten tyvärr borta. Är det någon annan som har liknande problem och vad är lösningen. Är vanlig villa användare och har tyckt att det funkat perfekt att kunna övervaka larmet över telefon eller paddan. Känner inte för att lägga åtskilliga hundralappar i månaden.
Seriöst svar önskas och inte att jag är en snål djävel.
M.v.h
Gunnar
Är kanske väl sent ute men du kan ju köra PM10 och Visonic-Go via Visonics server visonic.tycomonitor.com

///ANy
 
  • Gilla
PM10
  • Laddar…
B b218492 skrev:
Är kanske väl sent ute men du kan ju köra PM10 och Visonic-Go via Visonics server visonic.tycomonitor.com

///ANy
Tack för svar. Fick samma tips av en annan här på forumet. Fick fart på det och nu har det funkat. Tiden går men det är väl ett år sedan
 
P PM10 skrev:
Tack för svar. Fick samma tips av en annan här på forumet. Fick fart på det och nu har det funkat. Tiden går men det är väl ett år sedan
👍😀
 
Finns det något webbgränssnitt om man ansluter larmet till visonic.tycomonitor.com eller är appen det enda?
Larmleverantören kan om jag förstår rätt göra inställningar i larmet remote, jag skulle vilja ha samma möjlighet istället för att göra allt direkt i menysystmet på centralenheten men den lilla lcd skärmen.
 
  • Gilla
johanoloflindberg
  • Laddar…
T tobiasp skrev:
Finns det något webbgränssnitt om man ansluter larmet till visonic.tycomonitor.com eller är appen det enda?
Larmleverantören kan om jag förstår rätt göra inställningar i larmet remote, jag skulle vilja ha samma möjlighet istället för att göra allt direkt i menysystmet på centralenheten men den lilla lcd skärmen.
Connect Alarm-appen för vanliga användare
Alarm Install-appen för remote konfiguration mm
 
B b218492 skrev:
Connect Alarm-appen för vanliga användare
Alarm Install-appen för remote konfiguration mm
Connect Alarm appen verkar vara samma som Visonic-Go appen. Hur får man konto till Install-appen? Får man det automatiskt om man kopplar larmet till visonic.tycomonitor.com?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.