Byggahus.se
hsd
hsd: Är det en ny brunn så måste den spolas ur, mao. kpmmer slammet att avta allteftersom
6 svar · 3,5k läst
·
D
DanneH: Efter att ställt in ett element försvann problemet. Dags att isolera krypgrunden och avloppsrören :)
6 svar · 1,5k läst
M
magnu: Näe, diskmedel behövs inte för spärren, men det kanske kan underlätta för att få loss kolven. Kolven satt riktigt fast.
6 svar · 2,3k läst
M
Matstj: [citat] Kan vara järnoxid oxid oxå. Om radiatorslingan har fått läckage i vvb.
7 svar · 4,2k läst
·
imported_Benno
imported_Benno: Avloppsventil i form av vakuumventil? Då är det troligen läckage i den, dvs att den inte stänger. Byt den till en ny.
2 svar · 899 läst
A
annord: De gick ej rubba - så fick borra bort dem. Med det fixat kunde jag rensa ur hela brunnen på gegga. Nu rinner det fint
2 svar · 2,2k läst
·
U
Ulf1: Nu är det dags för yttertrapp på huset. Utifrån den klassiska 63 formeln blir det 17 steghöjd och 29 stegdjup. Färdiga vagnstycken från Beijer eller XL har 17-25cm. Saknas alltså 4cm:( Har ni erfarenhet av deras trappor. Är de bra att gå i ?? Har provat en trapp med 17-24 och den känns brant..
0 svar · 761 läst
Krilleman
Krilleman: Lägg upp en bild på rören under ditt handfat (mät även rörens diameter) så får du mer utförligare tips och förslag på produkter! Vad har du tänkt köpa för tvättställ och blandare?
2 svar · 1,6k läst
J
jordraketen: Själva filtret funkar perfekt här. Det är mer deras sätt att sköta efterföljande frågor och tillhandahålla ev reservdelar enligt mitt förra inlägg som jag är skeptisk till. Därför var ja intresserad av att komma i kontakt med nån annan som också handlat av dom för att höra deras omdömen om dessa båda företag.
4 svar · 6,1k läst
K
Kristofferq1: Dom blåa har utgått och är idag svarta med ett annat utförande. Hur många är det du behöver?
1 svar · 1,5k läst
Staffans2000
Staffans2000: Dina rör är helt enkelt gamla och rostiga. Att inspektera röret är bortkastat. Det positiva är att det kan droppa litegrann sådär under ganska många år. Sätt en spann under och använd din begränsade tid på jorden till något trevligare. Carpe diem. Staffan
5 svar · 7,4k läst
·
K
Kristofferq1: Ja precis.
2 svar · 1,2k läst
·
S
Stefan1972: enklast är nog den snabblösning som de flesta kör idag, sån där stålomspunnen mjukslang och sen lämpliga kopplingar på det. Då kan man lägga dem i en loop och få det ganska snyggt. Att lägga dit nån rörsnutt och få det fast med rör ser nog bara konstigt ut.
1 svar · 1,4k läst
·
Dräpe
Dräpe: Efter lite mer googlande hittade jag 2 alternativ https://www.vvsobadrum.se/jafo-lock-dim-150mm & http://www.rinkabyror.se/artikel/purus-innerlock-tatlock-150/ Får se om man går på det rostfria alternativet och silikonar om lukt smiter igenom. Tack för visat intresse gott folk! :)
3 svar · 5,1k läst
·
harry73
harry73: Hota med att ansöka om en samfällighet, eller bara ansök om en samfällighet
24 svar · 8,4k läst
GoForIt
GoForIt: Riva ner innertaket och dra det där.. Lär kosta en bra slant och kräva en del ytterligare ändringar för att uppfylla gällande regelverk. Lite tröstande kan jag berätta att synen inte alls är ovanlig i äldre källare.
1 svar · 10,7k läst
·
M
MagHam: Rent generellt - utan att ha läst varenda mening i tråden - Man ska ha så lite avtalsservitut som möjligt, och så mycket som möjligt ordnat med egen utrustning på egen mark.
15 svar · 5,1k läst
kulle
kulle: Om du händelsevis har en traktor så finns det bra elverk på blocket, då kan du driva hela huset.
8 svar · 2,7k läst
·
B
Blixtmaskin: Lysande! Precis vad jag sökte Tackar!
2 svar · 682 läst
imported_Benno
imported_Benno: Ovanför högsta vattenlåset i frostfritt utrymme är väl rekommendationen. Sitter ventilen i bostadsutrymme lär man ju märka om den läcker på lukten. På en kallvind där man inte vistas ska det mycket till innan lukten tränger in i bostaden och därför kanske man aldrig märker när den står öppen (under årets kallare dagar). Jag har färska erfarenheter av en "bortglömd"
21 svar · 5,5k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Tätskiktet ligger under klinkern,ingen fara MEN vilken kompensation får du av hantverkaren? Du har väl inte beställt pölar? Ska han komma undan med att inte åtgärda problemet?
3 svar · 1,6k läst
·
O
obiwan: [citat] Det är jag som missat att ta med det i ritningen, den finns i gäst-wc.
6 svar · 3,5k läst
·
P
-PC-: [citat] Precis så såg mitt kallvattenrör ut till handfatet när jag rev ut det. Det var mest i skarven från G½" mot muff och sen 15 mm cu koppling. Hackade bort det värsta med en skruvmejsel, var lite mindre hål än på din bild. Hur uppkommer detta, är det risk att rören skadats? Hade ett kallvattenrör till ett tappställe i källaren som frös isär vid ett T. Det var upprostat där.
12 svar · 14,9k läst
Janus82
Janus82: Gängfläns alltså. Jag hade googlat på nästan alla andra varianter av fläns utom just det. Tyvärr så verkar priserna vara lite högre här än i staterna. Där borta kostar de en dryg 50-lapp på Home Depot men här hemma sticker de iväg på närmare 170 :-. Det gör ju ändå ganska stor siillnad när man ska ha ett 10-12 st. Jag får överväga om det är värt de pengarna eller om jag
2 svar · 3,4k läst
·
Patrick E
Patrick E: Kan tillägga att provtagningen som gjordes efter en månad av anläggningen i drift på det renade vattnet låg inom utlovade gränsvärden.
5 svar · 2,0k läst
Taxen
Taxen: Tack för input.Du är otrolig krilleman_215.Du är så kunnig och hjälpsam på detta forum,med att förklara och fixa länkar till både förslag och reservdelar rörande vvs.En stjärna i kanten får du :)
4 svar · 694 läst
·
Snailman
Snailman: Tack, plastlocket är inte borta, tog bort det när jag kollade på kranen. Den verkar vara glapp, vet inte hur mycket som är normalt, men ska jämföra med tvättställskranen som jag tror är samma serie. Den är nog använd ganska mycket, användaren har slitit ut 3 till 4 andra kranar tidigigare. Ska se om jag hittar någon spränskiss på kranen.
3 svar · 632 läst
·
leby
leby: Ok, om det är samma dim på ytterröret så lär skåpet passa...
3 svar · 2,0k läst
·
slacker
slacker: Om du nu väljer att plocka lös hela vattenlåset som vissa beskriver ovan så glöm för tusan inte att ställa en hink under - Det kan verkligen finnas avskräde från yttre rymden i dessa där...
11 svar · 5,7k läst
·
M
marcusjj: Tack för svar! Nu känner jag mig säker nog att skruva ihop allt :)
4 svar · 6,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.