S
sven-göran lindmark: [citat] Beroende på om det är en enskild anläggning med ex.vis 3-kammarbrunn och infiltration eller anslutning till kommunalt avloppsnät så skiljer det sig åt beträffande behovet av fri luftning heltid inte bara vid spolning. En infiltrationsanläggning SKALL ha ständig förbindelse med atnmosfären inte bara ibland. En kommunal anslutning kan slippa det om man i ett grupphus område som
10 svar · 1,9k läst
·
A
annafiabella: [citat] Tack! Så bra då vet jag. Det låter som det klokaste alternativet, men det är inte så farligt långt egentligen så borde gå hyfsat enkelt👍
6 svar · 1,8k läst
·
P
ptk: [citat] Ja, det får bli sista utvägen, även funderat ta bort handtaget och vrida med verktyg istället. MEN det blir mycket snyggare om allt är symmetrisk 😇 så jag har mailat Pettinaroli så får vi se... 😅 EDIT: Finns ju som reservdel; https://www.pettinaroli.dk/product-details/052/
6 svar · 836 läst
·
Odlmag
Odlmag: Hej! Har precis installerat en Tapwell RIN887 i köket. Successivt byter vi ut gamla ägarns alla IKEA prylar som nu börjar gå sänder en och en… Hursom - denna har ett utdragbart munstycke som av ngn anledning är i två delar / slangar under diskbänken. Först en kortare slang med en snabbkoppling och en längre slang upp till armen. Dessa ska kopplas ihop under diskbänken. Vet ngn om
0 svar · 650 läst
·
H
Håbbe01: Kolla på mutterns insida om den är fasad så den skall matcha klämringen
3 svar · 632 läst
·
P
ptk: [citat] Haha! Tusen tack, jag snurrade till det! Alltså Planadapter -- Packning -- Vinkelrör
4 svar · 596 läst
·
S
saltet: [citat] Du kan ju släppa ut lite vatten osh ha pumpen avstängd. Släpp ut vatten så att det bara står till två tredjedelar i skvalpröret och fyll sedan på luft till avslagstrycket ca 4,5 bar.
12 svar · 2,6k läst
·
S
Småbrukaren: Om systemet är trycklöst så kommer det inte påverka vattnet i din varmvattenberedare. Självklart bör varje rum/maskin/blandare/kran ha en enskild avstängning för underhåll och byte. Dumhet och snålhet ligger nog bakom.
8 svar · 1,5k läst
·
P
ptk: Vinkelröret. Ska man koppla den så här? Är konan i mässing rätt placerad? Det följde med en packning, var ska den? [bild]
2 svar · 816 läst
·
N
Nyatag: Stort tack till denna tråd!!! Hade precis samma problem med min vägghängda efter jag varit borta en vecka. Håller tummarna att det fortsätter funka men nu rinner det igen efter jag körde igenom hett vatten ett par gånger och satt på golvvärmen i badrummet som jag dumt nog skruvat ned under semestern (väntade mig inte vädret vi haft)
9 svar · 7,7k läst
·
H
Henrik Vamos: [citat] Håller i och för sig med. Men jag är för en gång skull ledig i mellandagarna och behöver något att göra!💪 Tanken från början var väl att det va en enkel lösning...🙄
21 svar · 3,7k läst
·
Centano
Centano: Låter inte som filtret, låter mer som att inloppsventilen på insidan tanken kärvar.
13 svar · 8,6k läst
·
Nathalie Stjärnfeldt
Nathalie Stjärnfeldt: [citat] Tack 🙂🙏🏻
3 svar · 1,8k läst
·
N
Nyatag: [citat] Stort tack för hjälpen - ska gå ditt och se om jag får upp den och kan kolla storlek :)
11 svar · 1,6k läst
·
S
Sugelkuse: Har googlat runt på diverse forum utan att hitta någon relevant information. Efter att ha varit bortrest någon vecka och kommit hem igen så upptäckte jag att det är vatten under laminatgolvet i köket. Detta trots att huvudventilen till vattnet varit avstängd. Innan jag hade märkt vattenskadan så hade jag öppnat huvudventilen för det inkommande vattnet igen. Efter att jag sedan rivit
0 svar · 935 läst
·
M
mojjen: Verakr vara en identisk på youtube, där som du säger den bara lyftas av. Så den har nog "bara" satt sig. Mest troligt är väl kalkrester etc. Så få ner något kalklsösande. Sen jobba metodiskt. Kniven är kanske inte helt optimalt:) Framförallt hade jag försökt komma åt från 2 håll, så den lyfts rakt. Nu är risken stor att den kialr sig så fort du lyfter den i ena ändan. Kanacka
6 svar · 1,0k läst
·
H
Hydropressmk: Ännu en uppdatering. Nu är felet åtgärdat. Felet var att slangen hade lossnat från pumpen ända nere i hålet! (Kopplingen hade spruckit). Så det var ju rätt otroligt att jag lyckades få 1.5bar vatten när den i princip inte ens satt på pumpen. Och när pumpen stängdes av så kunde allt rinna tillbaka ner i brunnen iom att slangen inte satt på.
11 svar · 1,5k läst
P
paralun: [citat] Jo nu finns det toastolar där man relativt enkelt själv byter sida eller köper man en med vattnet på rätt sida. Sen angående skruvhålen så ska man ha rikligt med silikon i hålet när man skruvar så tätar det, gamla hål ska tätas med silikon om det inte passar. Sen SKA muffen bytas, billigt och det blir bra tätning direkt mot skitlukten.
6 svar · 1,1k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Stenkistan kan du lämna i marken som den är när du nu bygger ett nytt system där hela avloppet är kopplat till slamavskiljaren, alltså även köket. Du ska dock inte koppla på en brunn utomhus på dett system. Grävs en ny stenkista för den brunnen.
2 svar · 1,0k läst
F
f10l: [citat] Tack så mycket! GOTT NYTT ÅR!!
30 svar · 3,7k läst
·
P
Paka10: Har en läckande kökskran jag försöker få ordning på. Köpte ett kerampaket å bytte nyss men fortsätter att läcka från vredet, droppar...packningen som satt runt kerampaketet var utnött å behöver bytas men det kan väl inte förklara droppandet?
0 svar · 1,2k läst
·
H
hippas: [citat] Sant, tack!
16 svar · 3,5k läst
·
T
tergo: [MEDIA=youtube]vgaJ85w6avw:44[/MEDIA]
2 svar · 1,2k läst
·
Rickard.
Rickard.: Finns det ingen montageanvisning för pex?
1 svar · 880 läst
·
Maxwells demon
Maxwells demon: Watt. Man får ut ca 50W per m2 golvvärme om man följer lägganvisning. Resten har jag räknat fram.
7 svar · 945 läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Korrekt. Det gäller dock att man har en vattenpelare i hela avloppet upp till och med utloppet i diskbänken, gärna ytterligare 10 cm varmt vatten stående ovanför. Man måste också täta alla luftöppningar som t.ex. bräddavloppet och ett andra utlopp. Ner med vaskrensaren, tryck ner långsamt och ryck sedan bestämt uppåt.
13 svar · 9,1k läst
·
T
Tompafix: [citat] Mest troligt krankäglan som behöver bytas. Men det kan också bero på andra orsaker. Följ denna guide och felsök. https://kundforum.fmmattsson.se/org/fmmattsson/d/vattenutkastare-tradgardskran-tillverkade-mellan-1/
1 svar · 1,4k läst
·
P
paralun: Jo här har du toaletter på långa banor inkl dimension https://www.bauhaus.se/badrum/toaletter/toaletter-for-golvavlopp osv alla andra säljare. Sen kan du nog inte skylla på golvärmen då det borde du haft koll på! Det bara är så. "shit happens" som amerikanen säger.
1 svar · 659 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.