Min son tappade sin leksakstelefon, jag tror den mestadels är av trä, ner i toastolen. Där har den kilat in sig i avloppet längst ner, den kan även ha svällt i vattnet. Jag har försökt med de verktyg jag kan hitta i köket men den sitter fast. Det går att spola, men det kan bli problem om det är mycket bajs.

Något tips om hur man ska få ut den? Vilket verktyg ska jag leta efter?
 
  • Haha
  • Ledsen
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
L LennartMimmi skrev:
Vilket verktyg ska jag leta efter?
Skruvmejsel om stolen är skruvad i golvet.
 
  • Gilla
  • Älska
Artemisia och 10 till
  • Laddar…
Ser du den? Händerna är då det bästa verktyget.
Ser du den inte utan du tror att den försvunnit ner igenom vattenlåset? Då måste troligen stolen bort för att komma åt den om den nu inte redan nu har smitit långt ut i rören.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
Ser du den? Händerna är då det bästa verktyget.
Ser du den inte utan du tror att den försvunnit ner igenom vattenlåset? Då måste troligen stolen bort för att komma åt den om den nu inte redan nu har smitit långt ut i rören.
Jag ser den tydligt, flera cm av den. Den är ganska stor. Den är så stor att jag tror den inte kommer vidare. Jag har försökt med händerna, utan att kunna rubba den. Förstår inte riktigt hur den kunnat kila in sig så kraftigt?
 
L LennartMimmi skrev:
Jag ser den tydligt, flera cm av den. Den är ganska stor. Den är så stor att jag tror den inte kommer vidare. Jag har försökt med händerna, utan att kunna rubba den. Förstår inte riktigt hur den kunnat kila in sig så kraftigt?
Problemet är att man inte får tag. Det bara glider.
 
Nån krok av nåt slag du kan få bakom telefonen?
 
  • Gilla
Malvis och 3 till
  • Laddar…

Bästa svaret

L LennartMimmi skrev:
Jag ser den tydligt, flera cm av den. Den är ganska stor. Den är så stor att jag tror den inte kommer vidare. Jag har försökt med händerna, utan att kunna rubba den. Förstår inte riktigt hur den kunnat kila in sig så kraftigt?
Spruta ner lite såpa eller liknande sen borde det funka med att vicka o dra med en större polygrip. Kanske testa utan såpa först.
 
  • Gilla
LATH och 2 till
  • Laddar…
Med en bild kanske det blir lättare att få idéer. Går det att fästa en lina i den för att få något mer att dra i? Kanske dra en skruv genom den för att fästa linan?
 
  • Gilla
Kent0607 och 8 till
  • Laddar…
I värsta fall får du lossa toaletten och tömma den på vatten så leksaken torkar och återgår till normal storlek
 
  • Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Spruta ner lite såpa eller liknande sen borde det funka med att vicka o dra med en större polygrip. Kanske testa utan såpa först.
Risken är att man slinter och spräcker porslinet.
 
  • Gilla
Lived och 3 till
  • Laddar…
Töm vattnet och såga sönder den med multitool?
 
  • Gilla
  • Haha
Norrtull och 19 till
  • Laddar…
Säkra om det går på något vis. Koka sen vatten och töm i så blir plasten mjuk och kan ge med sig.
Tog för givet att det var en sån kombination trä och plast men du sa det var mest trä.... Humm
 
Kanske borra ett hål igenom --> snöre --> dra.
 
  • Gilla
rehn och 2 till
  • Laddar…
Du kan inte stänga av vattnet till toastolen så spolar du och då slipper du vattnet i röret när försöker lossa leksaken.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Jan Hallberg och 10 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Du kan inte stänga av vattnet till toastolen så spolar du och då slipper du vattnet i röret när försöker lossa leksaken.
Hur tänker du nu?
 
  • Gilla
  • Haha
MONTREAL och 22 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.