1 239 läst ·
20 svar
1k läst
20 svar
Hus med tvåkammarbunn
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 637 inlägg
TS har inte skrivit något alls om att säljaren skulle påstå att avloppet är OK enligt kommunens definition. Därför bör hen undersöka saken (eller det borde hen göra oavsett, säljare kan påstå lite vad som helst).J jonaserik skrev:
Och jag har inte nämnt något om dolt fel i mina inlägg.
Jag anser att en husspekulant bör utnyttja vår offentlighetsprincip till sin egen fördel, för att få ut så mycket offentlig information som möjligt om objektet. En spekulant som är välinformerad kan göra bättre affärer än den som bara låter sig bländas av snygg homestyling.
Viktigast att veta om det redan ligger ett föreläggande att åtgärda avloppet hos din kommun. Om inte så bör man räkna med nytt för 100-200kkr beroende på läget när väl den dagen kommer.U umk74 skrev:Hej.
Jag gick med i forumet för ett litet tag sedan för att allmänbilda mig lite för framtida husköp.
Har tittat runt här med skräckblandad förtjusning. En hel del skräck, väldigt mycket jag inte vet.
Nu har ett möjligt hus dykt upp.
Men det har en tvåkammarbunn orginal från byggåret. (1951) Egen brunn för övrigt.
Det var tydligen tal om en påkoppling till kommunalt vatten och avlopp men det lades ner förra sommaren.
Men eftersom jag är lite paranoid så gissar jag att kommunal tjänsteman kan höra av sig till framtida köpare och påpeka att avloppet inte håller modern standard.
Så min fråga är: hur bildar sig en noob som jag en uppfattning om hur mycket det kostar att uppgradera en tvåkammarbunn till en trekammarbrunn eller rentav gräva ny. Det blir dyrt kan jag tänka
Renoverare
· Uppsala
· 2 173 inlägg
Tänker att några lastbilsflak natursand 0-8 mm är billigt i jämförelse med eländet att inte alls kunna infiltrera (lera).Henningelvis skrev:
Klicka här för att svara