Jag installerade precis ett extra lillviken vattenlås för att få bort ljudet från tömningen av diskmaskinen.
Dock har jag fått ett annat problem på halsen, när jag diskar och fyller diskhon, så kommer det sedan in vatten i diskmaskin när jag tömmer diskhon. Ingen risk för översvämning men det blir en pöl som täcker 50% av botten.
Går detta att lösa på nått vis?
Dock har jag fått ett annat problem på halsen, när jag diskar och fyller diskhon, så kommer det sedan in vatten i diskmaskin när jag tömmer diskhon. Ingen risk för översvämning men det blir en pöl som täcker 50% av botten.
Går detta att lösa på nått vis?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag antar att det blir enklare att få till en häverteffekt med så mycket vatten i vattenlåset som trycker på.
Börja med att försöka fäst avloppsslangen så högt som möjligt i skåpet. Och dra ur bottenventilen långsamt när du tömmer diskhon så får vattnet en mer rättvis chans att välja rätt väg (dvs inte mot diskmaskinen)
Börja med att försöka fäst avloppsslangen så högt som möjligt i skåpet. Och dra ur bottenventilen långsamt när du tömmer diskhon så får vattnet en mer rättvis chans att välja rätt väg (dvs inte mot diskmaskinen)
Ja jag för försöka med det, sätta ”proppen” på glänt. Slangen sitter så högt jag kan få den.M mattiasborger skrev:Jag antar att det blir enklare att få till en häverteffekt med så mycket vatten i vattenlåset som trycker på.