Köpte ny blandare till tvättstugan. Vad behöver jag för att koppla in varm- och kallvatten? Jag saknar liksom muttern med gäng som finns på gamla kranen. Prylarna med gäng på utsidan satt i tilloppsslangarna som kommer upp ur botten på bilden. Se bilder.
Undrar lite varför han ska köpa en annan blandare?
Köp två såna här i rätt storlek och två muttrar så ska du nog få de tätt.
https://www.vatette.se/produkter/kopplingar/klamringskoppling/product/fg0603978/forminskning-12-x-10
Köp två såna här i rätt storlek och två muttrar så ska du nog få de tätt.
https://www.vatette.se/produkter/kopplingar/klamringskoppling/product/fg0603978/forminskning-12-x-10
T tergo skrev:
Fungerar bra.. Jag hade nog satt kulventiler 12-10 så jag hade en avstängning under.. Men du kanske redan har det innan kopplingen ?E ecceman skrev:
Sätt fast slangarna bara så de inte rör sig vid ev. tryckstötar. Ser ut att vara "mycket slang" som hänger.
De sitter fastskruvade. 🙂👍 Och det är en till koppling längre ner med balofixer och förgrening till tvättmaskin.D droopy skrev:
Klicka här för att svara


