S
Syntheiser: Vi håller på och renoverar badrum och ska byta ut vattenburen golvvärmen. Men vi har tänkt att återvända shunten som är en wirsbo push 12 och på denna sitter det en termostat. Och eftersom den sitter i vårat pannrum så hade vi tänkt köpa en trådlös termostat och sätta i badrummet för att få rätt temperatur i badrummet. Det jag har läst mig till är att till en trådlös
0 svar · 2,1k läst
·
T
Taren43: [citat] För att jag inte kommer lägga parkett utan vinylklick, det bär inte i skarvarna mellan glesen. Men allt det har jag på klart, frågan nu var om mellanrummen ;)
6 svar · 1,7k läst
B
BSOD: Normalt brukar en panna ha bäst verkningsgradsgrad och miljövärden när man eldar kring "nominell" effekt. Eldar man väldigt hårt (för mycketved), eller med låg effekt så blir det sämre. Jag tror därför det bästa att vänta med att elda tills tanken är "tom".
1 svar · 558 läst
Christer G.V.
Christer G.V.: [citat]
57 svar · 39,3k läst
·
G
Anonymiserad 137805: [citat] Jättestora problem med dessa, gå in på värmepumpsforum och kolla. Flera anmälningar till ARN.
2 svar · 8,6k läst
H
henmosen: Jo, det beror väl på något form av tryckförhållande som innebär att röken hellre tar vägen in i rummet än upp i skorstenen. Men när jag tänder så ryker det inte in så det är nog inte hela förklaringen. I och för sig billigt med bälg. Men man måste ju sluta elda nån gång och det är då jag har problem.
20 svar · 13,1k läst
·
MathiasS
MathiasS: Om det är gjort så att framledning går till klinkergolvet och sedan tillbaka till trägolvet skulle jag låta det vara, det kommer bli en bra lösning.
2 svar · 1,4k läst
·
S
sepani: Nu har det löst sig. Det visade sig att det finns två snarlika system, av vilka jag har det äldre. En skillnad är bland annat att det vid flera mottagarenheter inte finns en master/slave relation. Allt fick dock nollställas och termostaterna till samtliga 14 slingor åter paras ihop. Hoppas det inte händer så ofta...
3 svar · 851 läst
A
Attar87: [citat] Det droppar i samma takt helt tiden.. Hur vet jag vilken säkerhetaventil jag ska ha? hittar inget liknande den som är monterad när jag googlade
2 svar · 890 läst
·
Joco_
Joco_: Jag lyckas inte stänga av/sänka värmen på detta elementet, finns ett likadant i samma rum, med likadant vred som går att styra värmen på (med vredet), tips på vad jag kan/bör göra/kontrollera/bryta sönder? [bild]
0 svar · 357 läst
·
A
ampe: Hej Har en bergvärmepump från Alpha Innotec som behöver lagas och årlig service. Någon som vet någon som jobbar med dessa tyska pumpar?
0 svar · 825 läst
imported_Benno
imported_Benno: Räkna med att nya element har annorlunda fästen. Ofta ett par enkla plåtvinklar för 6mm träskruv.
2 svar · 1,3k läst
·
G
Götes: Jag har haft både en Tysk o en Kinesisk Dom funkade bägge bra men tycker att den Kinesiske var bäst. Men man får vara lite teknisk för det kan strula en del.Noga att det är ren olja och inget vatten i oljan den kinesiske var bra med sitt filter som var ett vanligt bil filter. Har nu lagt ner mitt. Då det kanske är så bra för miljön. Satsat på solen som gav mer än utlovat.Lycka till
0 svar · 757 läst
Immobil
Immobil: [citat] Funkar cirkulationspumpen till ovanvåningen?
47 svar · 6,5k läst
·
J
Johan222: Jaha, kanske bäst att fråga vaktmästaren först då :rofl:(y)
5 svar · 1,3k läst
·
J
jonaserik: Kan inte hända något ventiler stängda inget vatten sprutar och det senare får du känna lite på själv. hur du kan koppla ihop fördelarna och ev slangar så du slippar slabba med vatten och duscha när luften trycker på
12 svar · 5,1k läst
·
V
VallingbyJonsson: Aha, såhär? [bild]
4 svar · 1,3k läst
·
K
Karlminator: Har du fått ihop anläggningen?
2 svar · 5,4k läst
·
G
Granström2: Bra observation Mugmaz. Vankas det pengar så är inga metoder omöjliga. "Tvätta med ultrarent vatten" för ett år sedan. Nu är det "Hållbart" som gäller samtidigt som hållbar kärnkraft läggs ned och miljöskadlig vindkraft tvingas fram av massmedia, myndighetsaktivister och maktgalna politiker.
5 svar · 2,6k läst
ylven
ylven: [citat] Jag ser problemet ;-)
5 svar · 2,6k läst
·
surris
surris: Luft/vattenvärmepump det ekonomiskt bästa.
5 svar · 1,4k läst
galento
galento: Ps våran kanalfläkt lät också en del men det blev mycket bättre med ljuddämpande slangar före och efter fläkten samt hastighetsstyrning. Tror dock att den skulle orka trycka ned luften.
14 svar · 7,7k läst
O
oswim: Tack för hjälpen! Mailar LK och ser om dom kan hjälp mig :)
7 svar · 1,6k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Hur har det gått?
10 svar · 1,3k läst
·
J
jonaserik: Det är det jag kallar för skit att varva ner en cirkpump , men någon tycker det är bra att göra det.( pennfäktare ) prova med att vrida röda vredet till vänster helt så kanske, men inte säkert. Hur är det kopplat med rören, ett ut från VP och en pump i den, är då att raddarna blir utan vatten om pumpen i VP går ner och GV stjäl flödet med sin pump , blev inget kvar till raddarna
6 svar · 1,1k läst
·
A
Argastesnickaren: [citat] Minerit eller gips är inte godkänt på dom avstånden.
6 svar · 2,2k läst
·
Johan Eriksson5
Johan Eriksson5: [citat] Nu vågade jag pilla på pumpen. Den funkar nu på auto läget som den ska. Inga problem någonstans. Så frågan är vad som hände. Något verkade som sagt att lossna när den flög upp 15w direkt.
22 svar · 3,6k läst
·
Höghus
Höghus: Vissa likheter med Brandenburg, hittat med Yandex bildsökning. https://m.leboard.ru/ru/moskva/dlya_doma_i_dachi/vse_dlya_dachi/pech-kamin_brandenburg_uglovaya-9_kvt_2895430 Verkar vara nåt rysktillverkat. /Höghus
2 svar · 1,1k läst
·
kristofer12345
kristofer12345: har en sånhär..är den värd mkt pengar? tidigare ägare säger det läcker från sidorna.. har inte sett själv.. jag vill iaf få igång den. sen var tanken att sätta rör på utsidan o koppla till tank som ävrn finns på bild galvad tank. hur kan detta fungera.. tror det är plåt på baksidan om gjutjärnet,,så tänkte kanske ta bort gjutgärnet på sidorna iaf, fixa till rosten kanske
0 svar · 909 läst
·
Krilleman
Krilleman: Kungligt!
5 svar · 2,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.