Är det någon som vet om ett Purmo element som väger 80 kg ( 3,2 långt) kan hängas på vägg eller om golvkonsoler är ett måste?

Vilken modell gäller det? Jag monterade ett 3000mm Purmo V4 enkelpanel med tre väggkonsoller ivf. Osäker på dess vikt.

Modell är Purmo KON
T Tompafix skrev:
Vilken modell gäller det? Jag monterade ett 3000mm Purmo V4 enkelpanel med tre väggkonsoller ivf. Osäker på dess vikt.[/QUOTE Modell är Purmo KON 3200 lång och vikt ca 80 kg

martin7805 martin7805 skrev:
Modell är Purmo KON
Schematiska illustrationer av olika modeller av golvkonsoler med måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här står det i produktbladet.

vi har typ 22
T Tompafix skrev:
[bild]
Så här står det i produktbladet.

martin7805 martin7805 skrev:
vi har typ 22
Jag istallerade motsvarande konvektor i mitt gamla hus (dock motsvarande modell 33) det vägde flera hundra kg, krävdes 6 man för att lyfta in det genom fönstret (gick inte att svänga runt innanför ytterdörren).
Det vägde lätt mer än 500kg när det är vatten i, skulle aldrig våga hängt det på väggen

Ja då verkar ni kunna välja hur ni vill montera det. 80kg är ingen jättestor vikt att fästa i vägg. Beror väl lite på vad ni var att skriva i.

Tre konsoler räcker när radiatorn är max 3m lång, eftersom din radiator är längre (enligt första inlägget, 3,2) så behövs fyra konsoler.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.