Fick samtal igår kl 23 från en hyresgäst att det spolade varmvatten från en anslutning till tvättmaskinen, en Wascator 365H (vill jag mena att den heter)
Slangen som gått sönder är en stålomspunnen Altech slang med några år på nacken, gick sönder precis i anslutningen mot maskinen slangen lossnade från själva kopplingen.
Vad ska jag använda istället?
Slangen som gått sönder är en stålomspunnen Altech slang med några år på nacken, gick sönder precis i anslutningen mot maskinen slangen lossnade från själva kopplingen.
Vad ska jag använda istället?
vilken slang som helst med passande kopplingnino skrev:
Fick samtal igår kl 23 från en hyresgäst att det spolade varmvatten från en anslutning till tvättmaskinen, en Wascator 365H (vill jag mena att den heter)
Slangen som gått sönder är en stålomspunnen Altech slang med några år på nacken, gick sönder precis i anslutningen mot maskinen slangen lossnade från själva kopplingen.
Vad ska jag använda istället?
Kan ta en bild senare när jag är dit.
Vattnet är mjuk iaf, vet inte att något stack ut direkt då jag tittade på vattenprofilen för området då jag gjorde mitt "egna" vatten för ölbryggningen, men det är nåt år sen nu.
Tror det är svårt att få dom att slå av 2 kranar som sitter lite dumt till...
Möjligen om man kunde styra båda med nån typ av vattenbrytare med knapp, men ska det verkligen behövas?
Kommer inte ihåg att det varit så i nån av BRF som barnen bott i, men det är klart att det vore det bästa och säkraste
Vattnet är mjuk iaf, vet inte att något stack ut direkt då jag tittade på vattenprofilen för området då jag gjorde mitt "egna" vatten för ölbryggningen, men det är nåt år sen nu.
Tror det är svårt att få dom att slå av 2 kranar som sitter lite dumt till...
Möjligen om man kunde styra båda med nån typ av vattenbrytare med knapp, men ska det verkligen behövas?
Kommer inte ihåg att det varit så i nån av BRF som barnen bott i, men det är klart att det vore det bästa och säkraste
Jag skulle bara hängt dit en ny likadan, många tvättstugor har jag varit driftat och att en slang gått sönder har jag aldrig varit med om.
Men vill du ha livrem och hängslen kan du sätta in en magnetventil (NC) som manövreras visa brytare eller tidur.
Men vill du ha livrem och hängslen kan du sätta in en magnetventil (NC) som manövreras visa brytare eller tidur.
Det kan väl ha varit ett måndagsex? I och för sig har samma sak hänt för mig där en anslutningsslang till en duschkabin plötsligt gick av, som tur var upptäcktes det omgående så inga skador uppstod. Men det var en anslutningsslang liknande den här - bara att böjen i änden var i plast. Efter det såg jag till att aldrig använda anslutningsslangar med plastdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte den här nu, lägre flöde 29 mot 35 l/min och max 70grader
Var det dumt?
Den är för tappvatten egentligen, men det är ju samma vatten?
Tvättmaskin känner väl av nivån på vattnet och bryr sig l inte om det tar 1min eller 1.5min att fylla?
Var det dumt?
Den är för tappvatten egentligen, men det är ju samma vatten?
Tvättmaskin känner väl av nivån på vattnet och bryr sig l inte om det tar 1min eller 1.5min att fylla?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej maskinen går inte på tid utan som du säger på nivå så det ska inte vara någon fara, och högre temp på varmvattnet än 70° har du sannolikt inte heller.
Eftersom du skriver varmvatten antar jag att maskinen är dubbelansluten med både VV och KV?
Eftersom du skriver varmvatten antar jag att maskinen är dubbelansluten med både VV och KV?

