Gäller en större modell av tvättmaskin Electrolux W365H LE där sköljmedelsfacket inte töms och är vattenfyllt efter tvätt.. Bruksanvisningen ger inga ledtrådar. Någon som vet vad jag kan göra åt det? Alla påfyllbara behållare sitter på toppen av maskinen.
kolla att häverten sitter på plats och är renB BerraBrus skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Är det autodosering? Min var det pumpen för auto dosering som gett upp. Byttes på garanti.
Inte för gammal sköljmedel ? - på någon månads tid eller två går det från lättflytande till en krämaktig historia som korkar igen det mesta. Det sägs skall hålla sig i 2 år men jag fick en sats som knappast var mer än 1 år innan det tjocknade.
Numera kör jag ingen sköljmedel alls och märker ingen större skillnad. Onödigt i praktiken och ökar risken för att korka igen avlopp för att katjontensiderna som sköljmedel består av, fastnar på allt - inte bara kläderna... utan i rören också och med anjontensider sedan katjontensider, anjontensider... gång efter gång så byggs det upp ett lager i rören och vattenlåsen och en dag rinner det inte ut längre.
Numera kör jag ingen sköljmedel alls och märker ingen större skillnad. Onödigt i praktiken och ökar risken för att korka igen avlopp för att katjontensiderna som sköljmedel består av, fastnar på allt - inte bara kläderna... utan i rören också och med anjontensider sedan katjontensider, anjontensider... gång efter gång så byggs det upp ett lager i rören och vattenlåsen och en dag rinner det inte ut längre.
köper man sköljmedel billigt eller på ÖB så blir de såX xxargs skrev:Inte för gammal sköljmedel ? - på någon månads tid eller två går det från lättflytande till en krämaktig historia som korkar igen det mesta. Det sägs skall hålla sig i 2 år men jag fick en sats som knappast var mer än 1 år innan det tjocknade.
returen skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser det ut. Den vita delen i mitten går att dra upp och under där sticker ett rör upp. Har gjort rent delen och även spolat varmvatten med en slang i facket och då rörs det upp en del gegga.
då får du göra om det för detta är häverten som skall tömma facketB BerraBrus skrev:
spola innuti och i röret som kommer upp
inga rester runt röret i heller
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Klicka här för att svara