L
lugde: Tackar för svar och tack för välkomnandet :). Det blev en husqvarna till sist som ja nog får hem i dagarna här.
6 svar · 2,1k läst
K
källare: Ok, det var värre det. Det får väll bli att man klipper framsidan på det gamla hederliga sättet.
2 svar · 1,4k läst
B
ByF: Det har löst sig, det var troligtvis bara en luftficka som kommit in i hydrostaten under vintern. Tog rätt lång tid och många omstarter dock innan den började funka igen.
1 svar · 1,5k läst
·
L
lob: Hej Har börjat inse att jag inte längre kan hålla liv i min Stiga turbo från 91. Börjat titta på alternativ och fastnat för en Jonsered som passar mina behov. MEN två bekanta till mig har köpt Jonsered för några år sedan och båda har problem med att de stora bakhjulen inte håller. Vad jag har förstått går plasten sönder i naven och ramlar av. Är det någon annan som stött på
0 svar · 2,3k läst
A
A-Man_08: Kan också vara så att den flödar över.
5 svar · 12,8k läst
T
thomasx: Röken kom direkt efter, utan att den lagts åt sidan. Den ville inte starta men rök varje gång man försökte. Sedan plötsligt blev det tvärtstopp när man drog i snöret, som om något fastat eller kommit i kläm. Efter ett tag gick det plötsligt att dra i snöret igen, och den startade, efter att ha kört en stund verkar avgaserna nu mer normala. Vi får väl köra vidare och se vad som
8 svar · 7,7k läst
R
Roland112: rensade förgasaren, tråd löst :thumbup:
26 svar · 15,7k läst
L
L0fstr0M: [citat] Tjena och tack för svar! Jag, men det låter fint det. Jag kom till mina sinnes fulla, då det blev affär i helgen. Det landade på en ny Stiga 520 HSt. Testat och den är riktigt smidig och tillräckligt stark för att köra upp för lite småbackar vi har. Körde då det var blöt och det var heller inga problem. Mycket nöjd hittills 👍 Mvh
2 svar · 2,6k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Tja, varmt vatten, ev. med lite diskmedel i brukar funka bra. Högtryckstvätt är naturligtvis också en bra grej. Sedan vanligt avfettningsmedel för bilar. Aceton o dyl går också bra. Tänk på var du släpper ut tvättvattnet.
4 svar · 2,2k läst
·
T
Tune: [citat] Laddningstider är ju enkla att åtgärda med ett extra batteri. Har inte provat den maskin du länkar till men jag har själv en liknande maskin från Husqvarna och den fungerar bra för det arbete som du beskriver men är betydligt dyrare.
1 svar · 1,3k läst
T
Tune: Ni borde komma överens om vilken klippbredd ni ska ha på klipparen innan ni börjar diskutera modell. Denna HQ är 56 cm och Stiga -modellen är 48 cm, ganska stor skillnad. Hur stor yta ska klippas?
1 svar · 913 läst
Kloge
Kloge: Problemet löst. Oljeflaskan var tullad på olja så den var inte full. Skäms på mig
13 svar · 18,1k läst
·
2
237: Tack! Får klämma lite på några modeller och se vad det blir till hösten. :thumbup:
14 svar · 16,2k läst
·
larsbj
larsbj: Hade tidigare en 2000e och endel delar har utgått. Men finns det delar så har http://agergards.se/. Annars borde det finnas standardlager som går att meka dit med lite mer jobb
1 svar · 2,4k läst
·
A
Anubiz: Ingen?
1 svar · 2,0k läst
A
1 svar · 2,0k läst
T
Anonymiserad 138578: Fyller du från plåtdunk? Kan vara rost eller annat skräp som följt med bensinen och satt sig mellan flottörnålen och dess säte i förgasaren. Du kan prova knacka lite på förgasaren med plastklubba och om skräpet försvinner och det blir tätt igen så kan du köra vidare. Om det finns en avstängningskran mellan tank och förgasare så ska den vara avstängd när maskinen inte används,
3 svar · 5,7k läst
M
Anonymiserad 138578: [citat] Nåja, smileyn var ju efter frågan skruven dras åt rätt håll, helt berättigad tycker jag ;) På åkgräsklippade kan skruven vara felgängad på ena kniven men då är det som du säger att den lossas i rotationsriktningen.
20 svar · 9,0k läst
·
T
Tune: På min finns det en gummiblära för att pumpa in bensin, tryck 2-3 ggr på denna. Tag sen och tryck in chokeknappen (blå knapp) eller chokehandtaget (blått handtag) på max. Drag i startsnöret tills motorn hostar till. Se till så att chokeknappen eller chokehandtaget går tillbaka till utgångsläget (ingen choke). Om du fortsätter försöka starta med choke blir den lätt sur och kanske
2 svar · 4,8k läst
·
T
turu: Redigerad av mod, Återförsäljare. //OpiMaza
5 svar · 7,4k läst
A
A-Man_08: Är det typ något sådant? http://www.ebay.com/itm/Throttle-Cable-For-MTD-Lawnmower-With-Briggs-Stratton-Engine-Replaces-746-0842-/261505004052?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3ce2e9b214
7 svar · 5,0k läst
·
S
scooter: Hej! Jag har en Stiga åkgräsklippare ifrån år 2000. Har funkat superbra på alla vis. Inga konstigare grejjer än vanlig service reparationer. Sista delen av förra säsongen började den bråka med att få driftremmen att hoppa av vid frikoppling. Hände först sällan så då var det inte så stort problem men tänkte att nu är det dags för en ny rem. Trots ny rem så hoppar den av
0 svar · 4,1k läst
A
Anderzzon: Någon som vet var man kan hyra en ogräsmaskin / ogräsborste i Närke med omnejd..? Syftar alltså på en sådan här: [bild] Har gräs som växt ut 1-2 dm ut på våra kantstenar och asfalt.. ett himla jobb om man ska stå med spade ta bort det :confused:
0 svar · 3,8k läst
M
MBZV: Skulle starta igång Klippon idag. Fyllde på med bensin men såg att det började läcka vid flottörhuset under luftfiltret. Läckte lite men slutade så jag provade starta den. Igång på första draget! Men ser att det läcker lite lite vid förgasaren. Någon som har koll på dessa motorer? Gräsklipparen är en Klippo cobra S från 2010 med B&S dov 750 motor.
0 svar · 5,0k läst
T
Tune: Ok! Vi har självgående med uppsamlare (Husqvarna) men använde inte uppsamlaren på hela förra säsongen. Köp med stort bakhjul,vår har litet bakhjul, har uppmärksammat att vår slirar lite ibland.
3 svar · 3,6k läst
H
House3: Jag skulle säga att det räcker bra med 97 cm. Du får köra 11 istället för 10 vändor för att täcka samma yta och frågan är om du tycker det är värt merkostnaden. Jag kör en gång i veckan så de minuterna extra spelar mindre roll. Starkare motor är ju alltid trevligt, men jag tycker den lilla räcker långt. :-)
12 svar · 10,1k läst
·
E
elisa_82: jo jag skulle ha köpt den direkt från fabriken.
2 svar · 2,1k läst
·
L
lob: Löst! En kombo av en polygrip ihoppressad av en bra pumptving löste problemt. Brickan som låste kniven var helt massakrerad. En ny sån så är vi på banan igen. Fast idag snöar det så gräsklippning känns avlägset�� /LOB
4 svar · 6,6k läst
jojjeblom
jojjeblom: [citat] http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/tvatt/kempalaggare-flaskor/foam-lance Ja foamlance är ju riktigt kul och bra, köpte en för några år sedan då jag köpte min Kränzle:)
7 svar · 5,0k läst
·
oobum
oobum: [citat] Maskinerna gick sönder helt enkelt.
11 svar · 8,9k läst
H
Hasse_Lorentzon: Nu har jag släppt ut Fidde på grönbete. Hasse:rolleyes: [bild]
0 svar · 18,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.