1 423 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
extra begränsningslinga till automower 305?
Har köpt en automower 305 med tillhörande laddstation. Har två gräsmattor en på framsidan och en på baksidan. Bor i kedjehus så gräsmattorna på framsidan och baksidan är åtskilda. Skulle vilja kunna köra med robotklipparen på framsidan också. Förstår att jag själv måste fysiskt flytta klipparen mellan de båda platserna. Om jag ska använda slingan från laddstationen måste jag dra begränsningskabel upp på huset in genom vinden och sedan ner igen, vilket inte är estetiskt att ha slingkablar hängande på fasaden.
Nu till min fråga är det någon som har gjort en extra slinga till sin automower utan att ha köpt en extra laddstation? I så fall hur med vilken spänning och strömstyra?
Nu till min fråga är det någon som har gjort en extra slinga till sin automower utan att ha köpt en extra laddstation? I så fall hur med vilken spänning och strömstyra?
Alltså, stationen sänder ut en signal som är unikt ihopparad med just din klippare, det behövs dels för att kunna köra två klippare bredvid varandra och även för stöldskyddet. Stationen och klipparen pratar konstant med varandra. Det är inte bara att koppla ström på en sladd.
Ska du ha en extra station på framsidan måste du generera en ny slingsignal varje gång du flyttar klipparen till den slingan.
Ska du ha en extra station på framsidan måste du generera en ny slingsignal varje gång du flyttar klipparen till den slingan.
Klicka här för att svara