2 615 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Åkgräsklippare Honda 2620 vTwin
Hallå där!
Mitt premiärinlägg handlar om vilken åkgräsklippare vi ska välja till våran gräsmatta på ca 3500 kvm. Gräsmattan är relativt ojämn med en del småsvackor och en del backpartier.
Har tittat lite på Stiga och Husqvarna än så länge. Vilket märke det blir är inte det största problemet just nu, utan om vi ska ha front eller traktorklippare 🚜 . Vet att det är lättare att komma åt runt buskar och träd med frontklippare men är ändå osäker. Efterklippa kommer väl behövas ändå.
( första huset, tomten)
Har nu sett en maskin som verkar robust och med bred klippbredd på blocket . En Honda 2620 VTwin. Någon med erfarenhet av denna? Hur ligger honda till på gräsklipparmarknaden osv?
Mvh Erik
Mitt premiärinlägg handlar om vilken åkgräsklippare vi ska välja till våran gräsmatta på ca 3500 kvm. Gräsmattan är relativt ojämn med en del småsvackor och en del backpartier.
Har tittat lite på Stiga och Husqvarna än så länge. Vilket märke det blir är inte det största problemet just nu, utan om vi ska ha front eller traktorklippare 🚜 . Vet att det är lättare att komma åt runt buskar och träd med frontklippare men är ändå osäker. Efterklippa kommer väl behövas ändå.
( första huset, tomten)
Har nu sett en maskin som verkar robust och med bred klippbredd på blocket . En Honda 2620 VTwin. Någon med erfarenhet av denna? Hur ligger honda till på gräsklipparmarknaden osv?
Mvh Erik
Hondan är ingen dålig maskin, tvärtom! Men jag skulle hellre lägga pengarna på en bra frontrider, alltså en med frontmonterat klippaggregat. Jag lovar att du inte kommer att ångra dig.
Jag har haft både traktor och frontrider sedan några år och frontmonterat är det som gäller.
Det är lättare att komma åt överallt samt att den klipper snyggare än traktor, samt att den är mycket smidigare att köra med midjestyrning.
Jag har haft både traktor och frontrider sedan några år och frontmonterat är det som gäller.
Det är lättare att komma åt överallt samt att den klipper snyggare än traktor, samt att den är mycket smidigare att köra med midjestyrning.
mekar-anders skrev:Hondan är ingen dålig maskin, tvärtom! Men jag skulle hellre lägga pengarna på en bra frontrider, alltså en med frontmonterat klippaggregat. Jag lovar att du inte kommer att ångra dig.
Jag har haft både traktor och frontrider sedan några år och frontmonterat är det som gäller.
Det är lättare att komma åt överallt samt att den klipper snyggare än traktor, samt att den är mycket smidigare att köra med midjestyrning.
Tjena och tack för svar!
Jag, men det låter fint det. Jag kom till mina sinnes fulla, då det blev affär i helgen. Det landade på en ny Stiga 520 HSt. Testat och den är riktigt smidig och tillräckligt stark för att köra upp för lite småbackar vi har. Körde då det var blöt och det var heller inga problem. Mycket nöjd hittills 👍
Mvh
Klicka här för att svara