Hej,
skulle byta vajer till drivning på min Klippo (den gamla är hoprostad) men Granngården vill bara sälja vjer tillsammans med reglaget till över 500 spänn. Vet någon om vajern finns löst någonstans? Borde kosta runt hundralappen.

Bara en ide´. Kanske kan fråga på någon cykelverkstad ? Säljs väl per löpmeter antar jag.

Redigerat:
Exempelvis Biltema har en "universialvire" för en knapp tjuga som kanske skulle fungera.

vire.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har du kollat hur den är infäst i handtaget?
På vår gamla Stigaturbos gasreglage så satt vajern fäst i en speciell plastbit och man fick köpa hela handtaget.

AndersS skrev:
Har du kollat hur den är infäst i handtaget?
På vår gamla Stigaturbos gasreglage så satt vajern fäst i en speciell plastbit och man fick köpa hela handtaget.
I så fall kanske man med lite tur kan kan klippa den gamla vajern och återanvända de översta centimeterna och skarva på den nya "lösviktsvajern" på den gamla. En halv "sockerbit" som vajerskarv har fungerat på en av mina gamla gräsklippare i många år nu.

Alfredo skrev:
I så fall kanske man med lite tur kan kan klippa den gamla vajern och återanvända de översta centimeterna och skarva på den nya "lösviktsvajern" på den gamla. En halv "sockerbit" som vajerskarv har fungerat på en av mina gamla gräsklippare i många år nu.
Funderade lite varför och kom på att det var ju inte någon vajer utan en massiv tråd som både tryckte och drog i gasreglaget. I TS fall med drivning så är det bara en dragfunktion och sedan finns en returfjäder så det blir lite annorlunda.

Kolla med en båthandel typ erlandsons brygga eller nåt liknande de borde ha sådant löst.
Används mycket för reglage.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.