Hej,
Har en Stiga snöslunga med en Tecumseh HM80 motor. Problem är att jag har haft den delvis nerplockad för att byta rutten besinslang mm.
Vi gasreglaget sitter en hårnålsfjäder runt axeln som reglaget är ledat runt. Denna fjäder har hoppat loss innan jag hann notera var den satt.
Har kört fast efter ett antal timmar begriper jag inte hur den ska sitta. På samma axel sitter en arm med ett antal små hål borrade i två hål sitter ett par små länkarmar som styr gasregleringen.
Förmodar att fjädern ska vara någonstans där.
Väldigt glad om någon kan ge mig ett tips.
Bifogar ett försök till skiss
Har en Stiga snöslunga med en Tecumseh HM80 motor. Problem är att jag har haft den delvis nerplockad för att byta rutten besinslang mm.
Vi gasreglaget sitter en hårnålsfjäder runt axeln som reglaget är ledat runt. Denna fjäder har hoppat loss innan jag hann notera var den satt.
Har kört fast efter ett antal timmar begriper jag inte hur den ska sitta. På samma axel sitter en arm med ett antal små hål borrade i två hål sitter ett par små länkarmar som styr gasregleringen.
Förmodar att fjädern ska vara någonstans där.
Väldigt glad om någon kan ge mig ett tips.
Bifogar ett försök till skiss
Ska inte fjädern få gasen att sträva efter minimum gaspådrag? En gissning är att den fria änden ska sitta i något av de små hålen, så att det strävar efter att bli min gas om du släpper handtaget.
Hej Hasse,Stenteg skrev:Hej,
Har en Stiga snöslunga med en Tecumseh HM80 motor. Problem är att jag har haft den delvis nerplockad för att byta rutten besinslang mm.
Vi gasreglaget sitter en hårnålsfjäder runt axeln som reglaget är ledat runt. Denna fjäder har hoppat loss innan jag hann notera var den satt.
Har kört fast efter ett antal timmar begriper jag inte hur den ska sitta. På samma axel sitter en arm med ett antal små hål borrade i två hål sitter ett par små länkarmar som styr gasregleringen.
Förmodar att fjädern ska vara någonstans där.
Väldigt glad om någon kan ge mig ett tips.
Bifogar ett försök till skiss
Om jag sätter fjädern i ett av dom små hålen drar fjädern gasen till max och gasreglaget gör ingen nytta. På något sätt skulle jag vilja ha fjädern att dra åt andra hållet men förmodligen har jag tomgång i skallen för jag ser inte något alternativ.
Problemet är bara att andra änden av fjädern har inte hoppat loss utan sitter på ursprungsplatsen (tror jag), så det går inte att vända den.
Ska ta ett nytt tag med en på lördag (är just på resa) så får jag se om den går att vända. Jag har försökt titta i diverse manualer men ingen visar den här biten
Ska ta ett nytt tag med en på lördag (är just på resa) så får jag se om den går att vända. Jag har försökt titta i diverse manualer men ingen visar den här biten
Hej. har samma problem fattar inte var fjädern ska sitta fast ( är det i delen med massa hål eller )
Tacksam för bild om någon har/ yngve
Tacksam för bild om någon har/ yngve
https://www.jackssmallengines.com/jacks-parts-lookup/part/tecumseh/34677
Förklarar denna?
Vill du ha fler reservdelar så är mitt as ute på blocket...
Förklarar denna?
Vill du ha fler reservdelar så är mitt as ute på blocket...
Tyvärr hittar fjädern men inget om hur den monteras fast
Klicka här för att svara


