Har en stiga villa president-00 HST, driver dåligt till och från, drivremmen från motorn verkar vara väldigt slapp när jag står stilla? Är det normalt? Hur pass spänd ska remmen vara då?
 
Vilken av remmarna menar du?
 
Drivrem från motorn. Alltså för framdrift.
 
De brukar vara ganska spända.
När byttes den senast?
 
Vet inte, troligtvis åratal sedan, då blir det ett byte för mig! Ville bara ha bekräftelse på att dom ska vara relativt spända iaf! Tack för svaret!
 
Byt. Du kommer märka skillnad.
Jag hade en Stiga Villa Senator förut och det var rembyte ganska ofta tyckte jag. Nu har jag nyss bytt alla remmar för första gången på min Stiga Park från 2015.
 
  • Gilla
valdemar105
  • Laddar…
P
se till att det är kevlarförstärkta remmar ni får tag på... annars så håller de inte..
 
  • Gilla
valdemar105
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.