1 842 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Åkgräsklippare Huskvarna kontra Stiga
Lån inte yttra mig om nyare Husqvarna, de äldre känndes lite mer kvalité än Stiga, å andra sidan var äldre Stiga som en Volvo, de funkade utan att vara kul nån stans.
Kompisen köpte en ny Stiga för 4 år sen ( vet ej modell) och den är riktigt skräp.
Han köpte en ny för att slippa meka med en 25 år gammal Toro, men han har aldrig mekar så mycket som med Stigan.
Värst var en pryl till drivningen som gick sönder, Stiga kunde inte ens få fram reservdelar.
Efter första vintern var det punka på 3 däck, och de hade spruckit sönder av att stå utan luft.
Han fick nya däck på garantin, men året efter var det samma sak. Däcken verkar inte tillverkade av gummi, utan återvunnen plast.
Kompisen köpte en ny Stiga för 4 år sen ( vet ej modell) och den är riktigt skräp.
Han köpte en ny för att slippa meka med en 25 år gammal Toro, men han har aldrig mekar så mycket som med Stigan.
Värst var en pryl till drivningen som gick sönder, Stiga kunde inte ens få fram reservdelar.
Efter första vintern var det punka på 3 däck, och de hade spruckit sönder av att stå utan luft.
Han fick nya däck på garantin, men året efter var det samma sak. Däcken verkar inte tillverkade av gummi, utan återvunnen plast.
Klicka här för att svara