Skulle lätt välja en ny batteridriven om min gamla Bosch rotax la av. Tror den är 43cm och väger typ inget så drivning behövs inte. Kör både med och utan uppsamlare även om den saknar mulcher. Har 2st 36 v batterier och brukar klara mig på 1 om jag inte kör 2 ggr.
Tror inte märket spelar så stor roll. Ryobi Bosch eller något annat med lite större batteri funkar nog.
Tror inte märket spelar så stor roll. Ryobi Bosch eller något annat med lite större batteri funkar nog.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Det var den jag köpte: Med 2 st 5 Ah batterier + laddare.Mor Anna skrev:
Vi har enormt mossig gräsmatta, men jag har satt klipparen lite högre så den är inte nere i mossan och river för det mesta.
Den är ju inte lika peppig som en stor bensinare kanske, men helt ok. Var inga problem ens att gräset var lite fuktigt utom på några ställen där det hade hunnit bli någon decimeter högt, där fick jag gå lite långsammare framåt
Det låter jättebra tack för bra info!klaskarlsson skrev:
Det var den jag köpte: Med 2 st 5 Ah batterier + laddare.
Vi har enormt mossig gräsmatta, men jag har satt klipparen lite högre så den är inte nere i mossan och river för det mesta.
Den är ju inte lika peppig som en stor bensinare kanske, men helt ok. Var inga problem ens att gräset var lite fuktigt utom på några ställen där det hade hunnit bli någon decimeter högt, där fick jag gå lite långsammare framåt
Tack allihop för ni har gett så bra info!
Det blev en Ryobi RY18LMX37A främst för vi hade ett batteri, (jag fattade inte att det funka först det var på 4amp och den till klipparen 5)och att den fanns på lager. Har bara kört 2ggr men är änsålänge supernöjd. Så mycket lättvindigare än den gamla tröga bensinaren.
Det blev en Ryobi RY18LMX37A främst för vi hade ett batteri, (jag fattade inte att det funka först det var på 4amp och den till klipparen 5)och att den fanns på lager. Har bara kört 2ggr men är änsålänge supernöjd. Så mycket lättvindigare än den gamla tröga bensinaren.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
4 eller 5 Ah spelar ingen roll för funktionen så länge det är samma Ryobi One+.Mor Anna skrev:
Tack allihop för ni har gett så bra info!
Det blev en Ryobi RY18LMX37A främst för vi hade ett batteri, (jag fattade inte att det funka först det var på 4amp och den till klipparen 5)och att den fanns på lager. Har bara kört 2ggr men är änsålänge supernöjd. Så mycket lättvindigare än den gamla tröga bensinaren.
Däremot så har 4 Ah mindre kapacitet så det räcker inte lika länge
Kul att du är nöjd
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden