Skulle lätt välja en ny batteridriven om min gamla Bosch rotax la av. Tror den är 43cm och väger typ inget så drivning behövs inte. Kör både med och utan uppsamlare även om den saknar mulcher. Har 2st 36 v batterier och brukar klara mig på 1 om jag inte kör 2 ggr.
Tror inte märket spelar så stor roll. Ryobi Bosch eller något annat med lite större batteri funkar nog.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Mor Anna Mor Anna skrev:
DLM432CT2 är det den?
Det var den jag köpte: Med 2 st 5 Ah batterier + laddare.

Vi har enormt mossig gräsmatta, men jag har satt klipparen lite högre så den är inte nere i mossan och river för det mesta.
Den är ju inte lika peppig som en stor bensinare kanske, men helt ok. Var inga problem ens att gräset var lite fuktigt utom på några ställen där det hade hunnit bli någon decimeter högt, där fick jag gå lite långsammare framåt
 
  • Gilla
Mor Anna
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Det var den jag köpte: Med 2 st 5 Ah batterier + laddare.

Vi har enormt mossig gräsmatta, men jag har satt klipparen lite högre så den är inte nere i mossan och river för det mesta.
Den är ju inte lika peppig som en stor bensinare kanske, men helt ok. Var inga problem ens att gräset var lite fuktigt utom på några ställen där det hade hunnit bli någon decimeter högt, där fick jag gå lite långsammare framåt
Det låter jättebra tack för bra info!
 
Tack allihop för ni har gett så bra info!
Det blev en Ryobi RY18LMX37A främst för vi hade ett batteri, (jag fattade inte att det funka först det var på 4amp och den till klipparen 5)och att den fanns på lager. Har bara kört 2ggr men är änsålänge supernöjd. Så mycket lättvindigare än den gamla tröga bensinaren.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Mor Anna Mor Anna skrev:
Tack allihop för ni har gett så bra info!
Det blev en Ryobi RY18LMX37A främst för vi hade ett batteri, (jag fattade inte att det funka först det var på 4amp och den till klipparen 5)och att den fanns på lager. Har bara kört 2ggr men är änsålänge supernöjd. Så mycket lättvindigare än den gamla tröga bensinaren.
4 eller 5 Ah spelar ingen roll för funktionen så länge det är samma Ryobi One+.
Däremot så har 4 Ah mindre kapacitet så det räcker inte lika länge

Kul att du är nöjd :)
 
  • Gilla
Mor Anna
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.