3 478 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Husqvarna raider 112c5
Det gjorde det innan den gav tvärstopp, nu brukar jag inte maskin om vintern...men den står värmt inomhus. Batteriet är ju nesten 8år, så det kan hända att det är kört.Lostmoose skrev:
Bästa svaret
Lostmoose skrev:
Om startmotorn "knappt går runt" så skulle jag i första hand misstänka att batteriet är urladdat. I andra hand dåliga anslutningar i matningen till startmotorn.
Har du tillgång till multimeter och en medhjälpare?
Fick du fast kablarna till startreläet ordentligt, och var kabelskorna rengjorda från oxid?
Du hadde rett, det var batteriet som var syndaren! Hjertelig tack för hjälpen, som gav svar på min fråga!
Hej igen
Har varit på 2 olika verkstad som säljer husqvarna maskiner, och båda ville ge mig batteri med 30Ah och 300A. Köpte det ena batteriet, och maskinen vill inte starta...batteriet som stod i maskinen var på 21Ah och 210A.
Har ett annat gammelt batteri på 21Ah och 180A, när jag setter in detta så startar maskinen!??
Vad kan vara fel...?
Har varit på 2 olika verkstad som säljer husqvarna maskiner, och båda ville ge mig batteri med 30Ah och 300A. Köpte det ena batteriet, och maskinen vill inte starta...batteriet som stod i maskinen var på 21Ah och 210A.
Har ett annat gammelt batteri på 21Ah och 180A, när jag setter in detta så startar maskinen!??
Vad kan vara fel...?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden