returen
returen: [citat] oftast sämre materialval i klonerna
7 svar · 1,9k läst
S
Skogsmumrik: Det är en smart o rätt billig lösning! Visst brukar väl kolfilter även ta mkt smakproblem? Även utan hälsovådliga problem (som vi sannolikt inte vet allt om ännu med material i hydropress) är det trist om det inte smakar gott.
7 svar · 992 läst
M
Manhunter: Fick tag i en ny handjagare. Den gamle åker på tippen.
2 svar · 554 läst
A
AndersS: Äldre skottkärra som alltid står ute, även vinter utan skydd. Bytte skalmar för 25-talet år sedan och gjorde nya i ek som då oljades in, efter det ingen behandling. Som det ser ut nu kommer de att hålla i många år ytterligare. Så materialet påverkar hur de behöver behandlas, men ingen förmögenhet att byta det kostar väl 500-600 kr för två och de gamla blir väl till en brasa i
6 svar · 2,3k läst
T
Tommy Englund: [citat] Har provat allt, startanordningen verkar vara unik för denna maskin. Eftersom det finns minst två personer som vet hur man moddar det här utan originadelar tänkte jag att kanske dom läser detta och svarar. Tackar för råden jag fått, tyvärr är jag inte hjälpt av dom. Partner B422X.
4 svar · 1,2k läst
·
B
Björn Karlström: Hej, Tog över en väldigt oanvänd gräsklippare (stihl rm 2 rt) av föregående ägare, men växeln funkar inte vad det verkar. Någon med input? Sorry för något ospecifik beskrivning Mvh
0 svar · 1,1k läst
D
Dilato: [citat] https://www.bauhaus.se/armeringsnat-galvaniserat-1145x745mm Varför i sektioner? https://www.byggmax.se/tradgardsnat-villa-park-0-65-jowema-68339915#1225=90435
2 svar · 975 läst
D
Dilato: CS 2500 har väl utgått?
1 svar · 1,9k läst
T
ToroXL: [citat] Hej, Efter mycket googlande så landade jag i följande. Men jag är lite osäker på hur fjädern ska fästas. Som det är just nu fungerar choken som den ska. Däremot så rör sig inte det stag som styr gas-spjället på förgasaren, den över av dom två.
2 svar · 1,4k läst
·
X
xxargs: Påfyllning av personer som kan motorer och faktiskt förstår hur de fungerar är kanske inte så stor idag - folk i ungdomsåren meckar ju inte med sådant längre utan det köps och slängs istället för att felsöka metodiskt och reparera. Att ha krisande ont om pengar hjälper för att skapa intresse att laga och fixa saker... Har en bekant som håller på med mopeder som hobby och
60 svar · 6,0k läst
·
Öland4ever
Öland4ever: Husqvarnas trädgårdsmaskiner är ju väldigt stora utomlands så varför inte testa EBAY? Internationella EBAY.COM eller tyska EBAY.DE eller brittska EBAY.CO.UK. Eller testa internationella gräsklipparforum med inriktning just på Husqvarnas trädgårdstraktorer. En ratt väger ju inte så mycket så den kan ju inte kosta en förmögenhet att skicka hem till Sverige. Går din traktor bra rent
1 svar · 684 läst
·
R
rolfino: Tack, får kolla på det. Finns även justeringsmöjligheter på hjul tre från vänster i bild 1. Vad säger du om stiftet på bild 2. Går fint på det ännu, men väntar nytt inom kort.
6 svar · 1,2k läst
·
S
stugfar: [citat] Med så långt orv blir lien kanske lite för arbetsam att manövrera? Tycker själv att min rörlie är lite tung att lyfta runt när jag står på bryggan och vispar runt med bladet nere under vattenytan. Och då är den 1,5 m lång.
21 svar · 11,6k läst
·
S
SirKnasen: 2x30 min i ultraljudstvätten gjorde ingen som helst skillnad. Den går fortfarande exakt lika illa. Jag lägger ner felsökningen för nu. Klipparen åker in i förrådet och får stå och skämmas till bättre tider. 😂
10 svar · 4,4k läst
·
P
Pempelina: Hej, har en Jonsered Automatic transmission LT19 som bromsen inte tar alls på. Hjulen rullar oavsett vad vi gör (bromsar, kopplar bort friläge, sätter i parkeringsbromsen (vilket går) etc.) Vad kan vara felet? Att tilläggas om det har någon betydelse går den inte att koppla i för att driva framåt när den är startad heller. Jag körde den till förrådet och sen nästa dag när jag
0 svar · 927 läst
Öland4ever
Öland4ever: Jag är ju alltid väldigt försiktig med starkström 230V AC utomhus i synnerhet om (fungerande) jordfelsbrytare saknas. Om det dessutom luktar bränt så är väl detta något man bör ta som ett rejält varningstecken. Med tanke på ditt inlägg så är du väl knappast elektriker utan jag rekomenderar dig att lämna maskin till någon som har behörighet att reparera objektet i fråga. Hade
1 svar · 900 läst
R
Rosita 4: [citat] Kan du tala om mer exakt var hålet sitter, kan inte se det. Rosita
7 svar · 8,9k läst
J
JeeyBee: Tackar för svar! Har nu beställt trimmerhuvud och skydd :)
5 svar · 1,7k läst
·
L
LFN: Nöjd [citat] Helt nöjd. Bra köp
4 svar · 2,4k läst
·
D
Datagubben: [citat] köpte Husqvarna 325, är helt klart den bästa trimmern jag kört. Känns extremt välbyggd. Elmotorn är extremt kraftig, i mitt tycke lika kraftig som en klenare röjsåg. Det är lite som att köra en elbil, du får full effekt på 1 sek medans bensin är jag van att man måste hålla lite varv osv. Överlag är jag väldigt nöjd, den levererades med 2,4mm tråd men tror jag kan
8 svar · 2,2k läst
·
J
Johansson35: För andra som letar ett alternativ till att röja vass så fungerade detta klockrent. Frun rodde båten och jag stod bak med häcksaxen. Maskinen fungerade felfritt. Har nu öppnat upp växeln och skruvat i sär ”huvudet” smörjt in alla delar och fyllt på med fett i växeln. 👍
6 svar · 4,1k läst
·
C
CMY: Letar efter ett artikelnummer till remmen mellan klipparen och aggregatet. Hittar antingen remmarna till klipparen eller tandade remmen mellan knivarna.
0 svar · 914 läst
K
Klicka: Mitt roterande munstycke till min Nilfisk högtryckstvätt har lagt av. Tog isär den och en plastdetalj där inne har spruckit. Det roterande munstycket är så bra när man ska ta rent marksten. Kollade efter nytt munstycke. Men många recensioner säger att de inte håller. Tänkte om det finns att köpa ett roterande munstycke av annat fabrikat som håller år efter år. Men då skulle jag
0 svar · 1,1k läst
·
A
Arson: Plockade ned hela rasket nu, och det såg ut som att choken hade hängt sig (?). Ruckade lite på det staget, och nu går den igen :) Men passade på att rengöra förgasaren och kanske ska kosta på 50kr för ett nytt filter också, så kanske den kan rulla 10 år till … :P
7 svar · 2,2k läst
A
AndersS: Skulle ta och röja lite sly/klent och fick för mig att testa med en 18V Bosch tigersåg. Har man ingen såg med kedja så visst kan man kapa, bytte snabbt till annan maskin. Visst den sågar..... Ts, hur har det gått för dig, vad blev det eller har jag missat det i tråden?
38 svar · 4,1k läst
M
mulle.meck: Hur gjorde du till slut? Jag funderar nämligen på att helt ta bort uppsamlaren på våran gräsklippare och sätta en t.ex. stänklapp från bil vid utkastet. Så jag slipper skjuta stenar mot fönster och folk 😄
2 svar · 1,9k läst
J
JLov: Innan du river, har du tagit lös tändstiften och dragit runt motorn för hand? En mejsel i tändstiftshålet brukar funka bra för att se om kolvarna rör sig. Kolla även oljenivån, för mycket olja kan också orsaka hydrolock. Att döma ut en motor innan man kollat känns onödigt.
13 svar · 1,2k läst
·
C
cpalm: [citat] Handlar alltid alkylatbensin på ICA Maxi, åtminstone här säljer de vanliga Aspen 5l-dunkar, klart billigast i stan och perfekt när man ändå är där och handlar mat.
46 svar · 7,9k läst
·
J
Joed115: [citat] Tack 🙏
2 svar · 1,9k läst
Öland4ever
Öland4ever: [citat] Man kan ju tolka uttalandet som... för det första... de allra flesta gräsklippare som sålts i Sverige procentuellt sedan säg början av 1970-talet har varit JUST KLIPPO. Av den enkla anledningen att själva klipparen var svensktillverkad och ihopskruvad i Sverige. Samt att alla kommuner satsade på KLIPPO. Förutom själva motorn som var av märket B&S som naturligtvis var från USA.
10 svar · 3,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.