Hej!
Jag har en liten Stiga Primo, som väl faktiskt har betett sig rätt rätt bra, gjort det den ska helt enkelt. Men igår lyckade jag få en en pinne under klipparen som gjorde att drivremmen för knivarna hoppade av. Jag kan inte hitta någonstans att fästa spännfjädern för det hjul som spänner remmen. Någon som har en god idé om hur den ska sitta? :( //Vänliga undringar Maya
 
Finns ett hål vid höger framhjul om det är remmen fram till klippaggregatet du tänker på.
 
  • Gilla
MayaLisa
  • Laddar…
Ja, det är det. Tack! Ska kolla det.
 
Jag hittar inget hål där :/ . Jag har tippat maskinen så den står lutat åt höger emot en vägg. Behöver jag tippa den åt andra hållet för att kunna se det hålet?
 
Nu!!! hittade jag hålet. Fick lov att ta bort hjulet. :) Stort tack!
 
Så lite så. Är inte helt enkelt att se det.. =)
 
Näe, enkelt var det enda det inte var ;)
 
boltis boltis skrev:
Finns ett hål vid höger framhjul om det är remmen fram till klippaggregatet du tänker på.
Kan du tala om mer exakt var hålet sitter, kan inte se det.
Rosita
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.