J
Josth: Haynes reparationshandbok kan kanske vara bra? https://www.skruvat.se/Haynes-Reparationshandbok-for-sma-motorer-P47035.aspx?CMPID=ppc_google-shopping_google_SE__18213452291_&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-ai0BhDPARIsAB6hmP50PeyMRj1sx0fX2K8q76fdnn0LmnhuVU-ZPZ8kzlsDi-W1Tm2JlUwaAjBcEALw_wcB
1 svar · 2,0k läst
·
AXS
AXS: Syra löser betong, de flesta funkar bra tar olika tid och kan reagera med metallen. Hessa kalkbort vill jag minnas som något andra nämt på forumet.
8 svar · 2,2k läst
·
H
hapazard: Hm, om hela tomten är täckt med vildkaprifol och björksly är det en bit till en njutbar "naturtomt"...
6 svar · 2,6k läst
björnuf
björnuf: Hej jag har bytt vajrar på sprinton till växelväljaren variatorn har svårt att få i backen nu eller rättare sagt det går inte att få i backen, det är två vajrar i ett spel den ena har väl till uppgift att hjälpa till att dra tillbaka den undre vajern där får jag peta in backen med mejsel, sen startar jag då är det som den inte driver, framåt går bra att köra
0 svar · 491 läst
H
H4z3: [citat] Bytte fjädern bakom/under den svarta på bilden. Fanns på reservdelaronline och kostade under hundralappen. Bara lägga i den och återmontera. Den är hel än iaf och känns som ny!
19 svar · 10,7k läst
·
A
AG A: [citat] Jag vet inte om du tänker rätt. Men vart menar du att jorden tar vägen? Det jag menar är att motorn dör/stängs av om jord går fram till tändspolen/magnettändaren. Därför fungerade TS maskin då han tog bort den kabeln.
70 svar · 12,8k läst
·
R
Rolle85: Jag svarade Sveaman ovan dom skrev häromdagen
27 svar · 40,1k läst
·
D
Du och 19till: Den blir några hundra grader. Det är normalt. Blir den så varm så att den gölder då är det fel.
3 svar · 1,7k läst
·
H
Henrik_666: Hej! Mitt första inlägg här. Var ska denna fjäder fästas? Det kändes mest logiskt med kopplingspedalen, men fjädern är väldigt slak och hoppar ur där. Se bilder, jag hoppas att de är bra nog. Stiga Villa 8E är det.
0 svar · 2,0k läst
·
skived
skived: [citat] Okej! Bra att veta 👍
10 svar · 3,6k läst
K
Krulle_100: Plockade isär förgasaren igen. Lyckades få ur huvudmunstycket eller vad det heter. Långt rör med små hål i. Va lite ärgat, gjorde rent och nu går den. Lite ojämnt men den har inte gått på flera år så kanske blir bättre efter lite körning.
4 svar · 1,3k läst
·
MultiMan
MultiMan: Den ser ju rätt fin ut så är den underhållen som den ska och inte motor mm slut, så blir den nog rätt lättsåld utan att du behöver skänka bort den.
17 svar · 3,1k läst
·
Patrik440
Patrik440: [citat] Minns förr när jag klippte med en Klippo som hade lilla plåttanken under förgasaren. Den gick en timma på en tank. Hur många kvadrat som är normalt att springa över på en timma vet jag dock ej.
4 svar · 1,1k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Jo, det låter väl som en sund inställning, men när har man behov av en gammal telefon som knappt duger till ett SMS? Det går precis lika bra att använda något från rätt årtusende och bara låta bli att använda det man inte vill använda av de moderna funktionerna och apparna.
33 svar · 10,1k läst
·
S
stugfar: [citat] Såg tråden nu när jag letade efter en annan - det är inte riktigt sant att jag landade i att skaffa ny begagnad motor. Jag köpte istället en ny vevaxel och bytte den i min Klippo. Det var ganska enkelt och småtrevligt. Sedan dess går Klippon som en klocka.
11 svar · 2,8k läst
·
W
WilleR: Med lite händighet passar de mesta. Kolen är slipbara på t ex en vanlig metallfil. Kan man inte få exakt rätt kol kan man iaf köpa sådan som har rätt kabel, ev rätt fjäder, allt ber på hur originalen ser ut. Men, har inte återförs av Flymo sånt?
1 svar · 573 läst
Står.i
Står.i: Efler lite andra projekt tog jag loss det andra remhjulet idag, med verktyget för att trycka in kolven när man bytar bromsbeläggning gick det enkelt. [bild] Nu har jag kommit åt axeln men kan inte lista ut hur man öppnar upp den för att se om det är någon packning som gett upp. [bild]
4 svar · 3,7k läst
·
V
Vardagsrum: Det är helt omöjligt att inte tycka om denna tråd! 👍
63 svar · 22,5k läst
·
F
fusion: [citat] Tack så länge! Kommer dock inte längre på Briggs hemsida och kollar man t.ex. Reservdelar online så verkar knivar gå på Husqvarnas modellnamn och inte stå i relation till Briggs motortyp ? Ett exempel,
2 svar · 1,5k läst
·
R
Rolle85: Killen ville bli av med den för den spottade olja, jag fick den, tömde den och nu går den. Tack alla
12 svar · 2,5k läst
·
T
Timmertorsten: Om den går bra kall men inte varm så kan det ju vara choken som ligger kvar (om sån finns). Min erfarenhet av Stratton är att man behöver justera ventilerna rätt ofta. För mig visar sig felet att maskin är omöjlig att starta när den är kall om ventilerna står fel, men det är inte en Klippo utan en 12/5 Hp i en åkgräsklippare.
1 svar · 1,2k läst
MathiasS
MathiasS: Tycker det går utmärkt att rensa plattor osv med tråd. Har varit lite sugen på ett sådant huvud men att riskera metalltråd på marken är inte ett alternativ pga hund och att vi ofta går barfota.
15 svar · 26,7k läst
·
A
AndersS: [citat] Det var min tanke, kör själv över ca 400 kvm med röjsåg och treklinga, men bara en gång i juli. Sedan finns en som körs med klippartraktor, men med långt gräs blir det strängläggning.
8 svar · 2,2k läst
M
m@nge: [citat] Ja Hondan bara går o går sedan drygt tio år. Har slipat kniven en gång, men knivar blir slöa oavsett märke. Tanken var att jag ville göra mig kvitt med fossila maskiner så långt det går, men samtidigt vet jag att min Honda tuggar sig igenom allt. En batteridriven är helt enkelt inte lika stark. Ska fundera vidare :)
3 svar · 1,7k läst
Öland4ever
Öland4ever: Skulle gissa på att du får (fler och bättre) svar om du lägger din fråga i: BYGGA HUS > ROBOTGRÄSKLIPPARE https://www.byggahus.se/forum/forums/robotgraesklippare.164/
1 svar · 1,0k läst
·
T
topmount: Har fungerat för mig, finns säkert något bättre men väldigt enkelt att bara skölja rent och spruta lite längs med bladet.
4 svar · 1,1k läst
E
ehsdala: [citat] Kärcher har också taktvättar!
6 svar · 8,8k läst
D
Dilato: [citat] Ok, min Stiga Park hade inte nåt rör där. [MEDIA=youtube]udjoD-mW5ig[/MEDIA] Här har dom löst det med en fast slang [MEDIA=youtube]a-69JOCDaLs[/MEDIA]
40 svar · 3,9k läst
·
J
jonaserik: Utomhus då ska inte skyddet gå ända ner, men skydda motorn, blir till ha ett kortare eller klippa ett stort, hänga på tyngder så det inte blåser av vid början till styv kuling och över det. Det går att klippa av ett och dubbelsy nedre kanten och sätta öljetter där. Placera fordonet på en pall i lä från havet och fästa s.k bläckfiskstropar. Annars en tungt skydd som ligger kvar.
1 svar · 420 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.