Öland4ever
Öland4ever: [citat] Jo, en 48 cm Klippo väger ju runt 30 kg och en 53 cm ytterligare några kg. Dessutom tillhör jag dom som rent konsekvent har valt bort "drivning" eftersom jag alltid har misstänkt att alla extrafinesser har större sannolikhet att börja strula en vacker dag. Den gamla B&S-motorn som Klippo har haft sedan 60 år tillbaka är väl mer än klassisk. Min första gräsklippare var faktiskt
55 svar · 16,9k läst
·
Danfro
Danfro: [citat] Jag bytte detta membran och nu går den som en klocka igen.
10 svar · 1,7k läst
·
ricebridge
ricebridge: Förutom solenoiden: det gamla vanliga — byt tändstift och bränslefilter, de brukar becka ihop efter en vinter i förrådet. Bensinen i tanken kan becka ihop den med; jag försökte häromdagen använda lite soppa som stått i en reservdunk över vintern, och den hade förvandlats till en beige sörja.
4 svar · 4,0k läst
·
D
Daniel 109: Det räcker långt med en rundfil. Att byta kedja när den inte är vass är inte klokt.
28 svar · 4,7k läst
·
A
AG A: [citat] Okej, tack. Det hade jag ingen aning om. Även om jag nästan misstänkte att det måste vara något sådant om den fastnat i infällt läge.
9 svar · 6,8k läst
·
P
perserkungen: Hej har en Briggs stratton 575 med sned vevaxel. Skall nu bytas. På axeln sitter den delen som kniven sitter på och jag får inte loss den. Verkar vara pressad på axeln. Några tips?
0 svar · 1,7k läst
·
A
AndersS: Har en äldre strulande åkklippare som jag ska felsöka i elsystemet för att starta. Ev. sätta en "nödstart" att använda i synnerligen krävande situationer, jag vet riskerna så de lämnar vi. Skulle denna brytaren vara tillräcklig utifrån startström direkt till startmotor. https://www.biltema.se/bil---mc/elsystem/strombrytare/startknapp-12-v-50-a-2000022306
0 svar · 990 läst
Öland4ever
Öland4ever: [citat] Man bör aldrig låta batteripack ligga utan kontroll över en hel vinter... skriver du. Men har vi inte MÄNGDER med litiumjonbatterier i allt ifrån gamla mobiltelefoner, laptops, handdammsugare, ficklampor mm mm mm till annan annan elektronik liggandes i våra fastigheter!? Menar du att alla dessa elektronikprylar helt plötsligt kan komma till skada? Har väl minst ett hundratal gamla
13 svar · 2,3k läst
·
S
Spanarn10: [citat] 👌 Ser nu att Biltema har ett utbytes, på deras foto verkar det passa.
4 svar · 3,4k läst
·
E
elsporro: Har en äldre Husqvarna Rider. Körde som vanligt men helt plötsligt gick det inte att backa. Inget motstånd när jag trycker ner pedalen. Finns det någon vajer som kan ha gått av?
0 svar · 2,2k läst
T
turbo100: Hej och tack. Skarvade med lite gamla slangar jag hade från modellflygstiden och det funkade så det var felet - köpte nya slangar på min husqvarna servicebutik. Dom klippte nog bitarna lite korta... Det är tre slangar som behövs, * Tank --> flödestuta * Flödestuta --> förgasare * Tank --> förgasare Räcker dom inte så köper jag någon meter Gates som rekommenderades ovan. Tack för
4 svar · 3,1k läst
Dan1891
Dan1891: [citat] På min sitter det en varning för E85 på tanklocket.
72 svar · 8,9k läst
·
S
seven01: Sitter med exakt samma problem och exakt lika klippare. Fick du ihop hur allt skulle sitta?
1 svar · 3,0k läst
·
P
Pehu1004: [citat] Byta olja är ju aldrig fel, och väldigt lätt o kolla luftfiltret o ev byta, o kör inte på 95 oktan. Kör på 98 eller alkylatbensin typ Aspen skulle jag rekommendera att du kör på. När du klipper för sista gången i år kör slut på bensin om du inte kör mad Alkylatbensin Bensin är en färskvara!!!
6 svar · 3,3k läst
·
J
Anonymiserad 137805: nu är det kanske inte exakt din modell men denna bilden är kanske en ledtråd annars finns det fler på sidan https://www.reservdelaronline.se/artiklar/79-spraengskisser#/Stiga/Park_PRESIDENT_(OVERSEAS)_286707-1143_(2002)_13-6113-43/Power_Take-Off/136113432002/1030C/y
5 svar · 2,0k läst
·
S
Snurrespratt: Epilog: Fick till slut hela produkten utbytt av Bauhaus, inga problem. Visade sig att en liten del, som skulle vara fastskruvad, saknades från början. Finns misstanke, eftersom kartongen var ihoptejpad med annorlunda tejp när jag fick den från början, att någon haft den tidigare och plockat av den komponent som saknades, och sedan lämnat tillbaka den. Bara en misstanke....
5 svar · 2,5k läst
J
Jona$: Nån som har koll på dom kevlarförstärkta för driv och slunga. För mig driv är 4l och slunga 3l osäker på måtten, vet org är för långa remmar.
10 svar · 4,8k läst
A
AndersS: En åkklippare som inte reagerar på startnyckel. Går att starta den och klippa genom att starta med kabel + direkt till startmotor och startnyckel tillslagen Ingen som har ett elschema? Har hittat manual med alla delar. Tänkte jag skulle mäta upp kablarna, via brytarna som sitter på aggregatlyft, broms och sits.
0 svar · 1,2k läst
G
Gunman: Hej! Vi har ganska dåligt vattentryck hemma (kommunalt vatten), vattenspridaren når bara några meter vilket blir väldigt ineffektivt. Så, jag letar efter ett sätt att höja vattentrycket i vår vattenslang (inne i huset duger det ok). Jag vill dessutom kunna automatisera bevattningen (slås av/på 4 ggr/dygn) med hjälp av denna bevattningstimer (som jag alltså redan använder):
0 svar · 1,2k läst
D
Dilato: [citat] Japp. Så här ser det ut under kabelskorna. [bild]
3 svar · 632 läst
·
björnuf
björnuf: [citat]
4 svar · 792 läst
·
björnuf
4 svar · 792 läst
·
Öland4ever
Öland4ever: [citat] Vad beträffar litiumjonbatterier så misstänker jag att det lite som att spela lotteri dvs... man kan ha tur.. eller man kan ha otur. Har själv flera gamla mobiltelefoner (Sony Eriksson och Nokia 2G GSM och 3G UMTS) från mitten/slutet av första årtiondet på 2000-talet. Använder dom enbart att väldigt sporadiskt ta emot något enstake SMS från fraktbolag med telefonerna. Tror
7 svar · 1,6k läst
R
Rolle85: Thule Kärra vars galler rostat bort. Vad kan manbha för galler istället som är rostfritt? Har tillgång till svets. Kärran heter Dalavagnen eller Thulekärra enligt trafikverket.
0 svar · 498 läst
O
OlaF: Halloj, Vi håller liv i en en gammal Stiga Park Pro HST 16, artikelnummer 13-1458-17, och nu är det dags för nya hjul. Jag har de nya hjulen med de nya fälgarna som har tre bulthål, men mina gamla är de där lagren satt i framhjulens fälg och kilen i bakfälgarna. Det finns hjulnav att byta till så att de nya hjulen passar men jag är osäker på exakt vilka. Bakhjulen tror jag bara finns
0 svar · 548 läst
Öland4ever
Öland4ever: Skulle gissa på att du får bättre "gensvar" på din fråga om du lägger den i rätt forum dvs... ROBOTGRÄSKLIPPARE >>> https://www.byggahus.se/forum/forums/robotgraesklippare.164/ Kör själv bensinklippare så jag är inte mycket till hjälp. 😉
6 svar · 3,5k läst
Dan1891
Dan1891: [citat] Det är väl ingen som gör?? Förutom du då! :)
4 svar · 1,7k läst
D
Dilato: [citat] Det kallas för petskydd och dom kan bli utslitna såpass att det blir svårt eller omöjligt att få i stickproppen. [citat] Chansen att lösa detta utan att ha ett mätinstrument är nog minimal.
1 svar · 2,0k läst
·
B
Bongtor: Beror på, jag sitter nog med 4 olika batterisystem, där merparten av dessa är one+. Beroende på hur stor gräsmatta och framtida verktygsbehov så kan 2st 18v funka att klippa den lilla mattan medans större ytor kommer nog kräva större kraft. Har själv gått över till ego 56v på gräsklippare men mest pga jag kör även snöslungan på vintern med dessa batterier.
3 svar · 823 läst
M
mazer2: Hitta vad problemet var. Om någon har liknande problem. Det är nålen till förgasaren som läcker igenom och har fyllt hela motorn med bensin så den kvävde motorn, Tömde motorn helt från olja/bensin, fyllde på olja till normal nivå så funka det kanon, så det funkar att klippa tillfälligt men får tömma tanken efter varje gång.
1 svar · 1,6k läst
·
Gizmokvack
Gizmokvack: [citat] [citat] Jag var ändå och grävde i min VVS-låda. Hittade 12mm stödhylsor som testades men de är ju logiskt nog till 10mm för att passa 12mm rör. Tanken att faktiskt testa 12mm rör slog mig aldrig 😂 Ibland har man gud på sin sida i Jönköping. Efter renoveringen har jag skänkt bort alla överblivna kopparrör men efter mycket grävande i min låda hittade jag den här lilla
8 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.