Hej,
Jag fick en Toro Wheel Horse LT 12-32 av grannen som inte fungerade. Det visade sig vara förgasaren som behövde rengöras.
Men eftersom att förgasaren redan var avtagen då jag fick den vet inte jag hur det ska se ut då allt är monterat. Förgasaren i sig är inga bekymmer att få tillbaka. Däremot så är det ”stagen/vajer” mellan förgasare och gas/choke-reglaget som jag inte blir klok på, samt hur regulatorfjädern ska sitta.
Jag får inte dit ena staget då det inte finns plats att vrida in det
Är det någon som kan ge en målande beskrivning eller kanske till och med har en bild på hur det ska se ut? Jag har försökt googla mig fram men utan resultat. Motorn är av model 252707-0197.
Jag fick en Toro Wheel Horse LT 12-32 av grannen som inte fungerade. Det visade sig vara förgasaren som behövde rengöras.
Men eftersom att förgasaren redan var avtagen då jag fick den vet inte jag hur det ska se ut då allt är monterat. Förgasaren i sig är inga bekymmer att få tillbaka. Däremot så är det ”stagen/vajer” mellan förgasare och gas/choke-reglaget som jag inte blir klok på, samt hur regulatorfjädern ska sitta.
Jag får inte dit ena staget då det inte finns plats att vrida in det
Är det någon som kan ge en målande beskrivning eller kanske till och med har en bild på hur det ska se ut? Jag har försökt googla mig fram men utan resultat. Motorn är av model 252707-0197.
Jag vet inte hur det i detalj ska se ut på din modell. Men det vanliga på gräsklipparmotorer är att det sitter en fjäder som öppnar gasspjället full och sedan en till fjäder som via guvernören motverkar den fjädern när varvet går upp.
Jag ser inga fjädrar alls på bilden.
Jag ser inga fjädrar alls på bilden.
Hej,S Stubai skrev:
Efter mycket googlande så landade jag i följande. Men jag är lite osäker på hur fjädern ska fästas. Som det är just nu fungerar choken som den ska. Däremot så rör sig inte det stag som styr gas-spjället på förgasaren, den över av dom två.
Klicka här för att svara



