J
JohanKson: Det är endast 80 cm högt och är ett staket. Tycker det borde hålla bra. Testade igår och mer än 45x70 ser konstigt ut. Så det får bli 45x70 som spikregel. Grannen har endast 22x70 som spikregel och det staketet har börjat "wobbla".
13 svar · 10,6k läst
V
Videung: Det ser ju väldigt bra ut! Jag vill också måla våra möbler i "fönsterbåge-grönt",det ser riktigt flott ut!
2 svar · 5,8k läst
·
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Hej Letar efter en golvlampa för utomhusbruk som jag såg någonstans förra sommaren. Den är som en väldigt stor golvlampa i vitt. Någon som vet? /FlitigaLisa
0 svar · 1,7k läst
Mixar´n
Mixar´n: Använd dej av eco-plugg eller droppa/häll lite roundup på snittytan innan du täcker med jord så är du säker, men kapa så långt ner du kan.
3 svar · 5,7k läst
Mixar´n
Mixar´n: Supersnyggt!!! Sambon vill också ha en liknande bäckfåra i vårt svårplanerade bergsparti. Kan du inte lägga in lite beskrivningar & materialspecar till bilderna, så jag iallafall kan påvisa vilket hästjobb det kommer att krävas?... :)
5 svar · 6,4k läst
·
kran-magnus
kran-magnus: 3000 e ett rimligt pris ta de me mobilkran gjort på 15 min.försäkring e ett måste.
6 svar · 7,5k läst
Sophie
Sophie: Jag är mycket förtjust i Klintas Kryddor och Grönt som ligger i närheten av Rollsberga. http://www.klinta.org/ Nu har jag inte varit där på ett par år men de har stora fina plantor till riktigt bra priser. Mycke grönsaker och kryddor men även en hel del trädgårdsblommor av äldre slag t ex. Tror inte de har så mycket träd och buskar dock. Nu finns oxå en inredningsbutik på platsen
11 svar · 5,5k läst
Sommartorparn
Sommartorparn: Lavendel och rosor gillar inte riktigt samma jord. Rosor vill ha välgödslat och väl vattnat. Lavelndel trivs där det är magert och torrt. Därmed inte sagt att det är omöjligt....... Man ser ju trots allt ibland denna kombination. Se då till att du har rejält avstånd så att du har fritt kring rosen och kommer åt att pyssla om den. Andra växter som man kan ha i en rosrabatt är
1 svar · 6,7k läst
M
malinahlen: Det finns nån typ av jordankare man kan slå ner i marken, men annars rekommenderas nog gjutning av plintar. Det är ju meningen att vindskydden/planken ska skydda mot vind, och det innebär ju att de måste stå emot en hel del krafter. Du får problem på sikt om du fuskar med fastsättningen.
1 svar · 7,3k läst
A
AndersT: Det beror nog på belastningen på staketet. Många barn som ska klättra? Högt staket? Om stolparna är i bra skick och står stadigt så borde det vara helt ok.
1 svar · 1,8k läst
L
lif.stars: Hej! Jag har tittat på Julas Partner 145107H men den fanns inte inne och då har jag hittat en annan återförsäljare som har ett bra pris på en 125107H (12,5hk istället för 14,5hk annars samma maskin). Frågan är räcker det eller är 2hk för mycket i skillnad (ca:15%) eller ska jag vänta till Jula (Östersund) får fram den maskin jag tänkte från början.
1 svar · 7,9k läst
B
billy_baver: Du börjar med att gräva bort all matjord till fast botten. Denna grop måste inkludera också ytan under kantstenen. Som magentis redan tipsat täcker du hela bottnen och väggarna med genomsläpplig markduk. Fyll sedan upp med bärmaterial. Vibrera rejält! Kantsten gjuter man normalt fast med bruk direkt ovanpå bärlagret. Då får man en bastant ram som fångar upp rörelser. Kraven på
2 svar · 2,1k läst
Immobil
Immobil: Här finns en del tips: http://www.byggahus.se/forum/traedgard-allmaent/71890-hjaelp-med-sandlada.html
1 svar · 51,4k läst
E
Evi: Ja någon som vet?
0 svar · 2,9k läst
D
danielr: Nu fick jag tag på en kvinna på Gardena som svarade på mina frågor. Överflödigt vattnet i slangen ska rinna tillbaka in i boxarna och ut genom dräneringsventilarna. Man skulle lägga lite singel under boxarna i jorden också. Om jag skulle använda mig av Gordenas anläggningsrör så skulle det inte vara några problem med det lilla vatten som blir kvar i slangen under vintern. Dock kunde
1 svar · 4,8k läst
slaskman
slaskman: Går rykten om att poolklor har samma verksamma substanser som gamla fina förbjudna clorex hade.
4 svar · 10,7k läst
A
AnnikaH: Kapade för några år sen vår granhäck 50-70cm under den senare halvan av året (juli-oktober) kommer ej ihåg exakt månad. Den överlevde, ser rätt bra ut och har skjutit nya toppar, som jag måste ta av. Denna gång tänker jag prova att ta ner den ca.1 meter. Ska dock tillägga att häcken av de tidigare ägarna skötts rätt bra så den är ej särskilt vildvuxen i sidled! Resultatet kan
7 svar · 16,3k läst
·
L
LOPen: Yepp, det stämmer, Oxalsyra fungerde mycket bra. :) Bara att blanda i vatten och lägga på med svamp.
2 svar · 2,3k läst
_pernilla
_pernilla: ww.starka.se Deras Madoc mur är skifferlik & finns i olika färger. Där hittar du också närmaste återförsäljare :) http://www.starka.se/produkt_bilder.asp?prod=Bradstone&grp=4 /Pernilla
1 svar · 3,1k läst
·
D
danielr: Tack, men vi valde att köra med en lite stödmur istället. // D
2 svar · 2,8k läst
M
MrMi: Vill bara ha en enkel lösning till en låg kostnad.
2 svar · 2,8k läst
M
Memnok: Ahh ok då förstår jag varför jag inte hängde med! ;) 2 fack skulle säkert funka, anledningen till 3 är att det var så jag gjorde komposten åt min far för ett antal år sedan och med ett extra fack så kan man låta komposten ligga ett extra år vilket gör att även lite grövre grenar försvinner utan problem. En flistugg skulle väl lösa problemet, men ärligt talat så börjar det
4 svar · 4,8k läst
A
AndersS: Var god välj själv; http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/Mura-Gjuta/Armering/Default.aspx enbart som exempel finns hos de flesta bygghandlare
16 svar · 6,7k läst
B
b2b2: tackar ... hittade denna på flisby. http://www.flisbyab.se/kalkylmain.asp?pageID=136&mumID=106&grandMumID=17
2 svar · 1,6k läst
C
Chriskay: Eko i Borås tar 229:- för 10Kg. Vet inte om det är bra pris
12 svar · 11,7k läst
Immobil
Immobil: Glöm inte att slänga i ett rör i fundamentet, då kan elektrikern få in elen i stolpen. :cool:
2 svar · 2,3k läst
M
mattias_j: Ska lägga marksten och singel runt huset och har några frågor om detta. 1. På framsidan blir det singel från husväggen och troligtvis ett par meter ut. Jag antar att det bara är att gräva ut ett lager (kanske 5 cm) av befintlig yta, lägga markduk där och sen på med singel, eller? Men närmast husväggen är det jord nu så där måste vi gräva lite mer. Måste vi tänka på något
0 svar · 3,1k läst
naresjo
naresjo: Jag tog offert i våras på att bygga stödmur i storgatsten, den vart över 40 000:- Längd på mur ca 17m, höjd från 5 cm till 75 cm. Då skulle dom gräva för bärlager, dränering och mura upp muren. Till saken hör att storgatstenen var INTE medräknade i detta pris. Och priset var så klart vitt!
3 svar · 7,9k läst
M
Mats: Börja med att gräva bort gräsmatta och jord, Den ska/bör du återanvända längst upp. Sen kan du fylla med lite vad du får tag i ;), det viktiga är att det inte innehåller några altt för stora stenar och helst inget kraftigare ogräss heller. Jag rekommenderar att du fyller upp till ca 10-15 cm under nivån i din slänt. Sen fyller du på med den återanvända jorden plus ev
1 svar · 1,4k läst
·
M
morty81: Gör som föregående talare sa, ring återfs. gärna järnhandel och en firma som pysslar med områdesskydd. Jag har alltid krängt stängsel och sånt då jag jobbat som en montör och alltid fått bra pris från firman då det ofta funnits tex stolp och rör "över":) Helt klart man kan fxa det själv om man är vän med vattenpasset och bilningsmaskinen:o slå rör är betydligt billigare än
4 svar · 66,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.