Hemmakatten
Hemmakatten: Kul att höra att eken överlevde. :) Och hur gick det för den 25-åriga magnolian du flyttade? Har den också överlevet?.
24 svar · 9,4k läst
B
bengtnr1: Det låter ju lite trist, jag får överge min lysande plan, men det hade varit mysigt att traska kring på. Tack för informationen. Mvh Bengtnr1
2 svar · 2,5k läst
B
billy_baver: I Västsverige finns John Tizzard, som är hyfsat meriterad och rutinerad - http://www.tizzard.se/
2 svar · 2,6k läst
thewolf
thewolf: Elstängsel :-)
5 svar · 8,7k läst
Stefan N
Stefan N: Det är ju samma granar som säljs nu som senare, inga nya huggs ju tills dess.
1 svar · 1,5k läst
B
bermats: Hej, Det var typ en sådan här pumpautomat jag köpte. http://www.vvs-boden.se/emsmpx120pumpautomatfldesvakt-p-9107.html?cPath=35_694_1719 Dock är den billigare på Hornbach. Flödesvakten / elektroniken ser likadan ut. Hälsningar, Mats
2 svar · 3,7k läst
M
Melkerberg: Fast det är inte jorden som är det dyraste, det är frakten. Räkna med minst 3000 för jord+frakt per lastbilslass, det brukar rymmas 8 m2.
4 svar · 1,6k läst
I
Ivar i Beddinge: :DHej alla .... Funderar på att bygga en stödmur med L stöd, någon som vet var man kan köpa dessa utan man skall bli ruinerad ? Ivar i Beddinge
0 svar · 1,2k läst
Milkshaken
Milkshaken: Hittade den här gamla tråden.... Hur gick det med ditt ombygge Joukko?
10 svar · 10,3k läst
Bezt
Bezt: Är det inte så att jordhögarna inte ska vara över en viss höjd för att klara sig bra också?
4 svar · 7,3k läst
B
bermats: Kuntze http://www.kuntze.se/index.asp?SidID=8 Hälsningar, Mats
1 svar · 2,6k läst
Nusnäs
Nusnäs: Kanske överspelat, men kolla med Flexbox.se om de kan fixa en åt dig.
2 svar · 1,5k läst
S
sunshine_87: Vi har precis köpt hus, till saken hör att det finns gamla sten stolpar runt huset. I varje stolper sitter en liten krok för upphängning av staket om man vill ha ett grönt sexkantigt staket... det är ungefär 2,5 meter mellan varje stolpe, och vi undrar om ni har några andra bra fiffiga förslag på hur man kan sätta upp staket mellan dessa... Har sett någonstans någon som har "böjt"
0 svar · 1,5k läst
Immobil
Immobil: Borra ett hål på den sida som syns minst.
1 svar · 1,4k läst
C
Christian81: det kan bli problem med växtligheten! om det står vatten när det är nysått ruttnar fröna! troligen är det en "svacka" just där! du kan även känna om jorden känns hårdare just där än övriga ytor, då kan den behöva luckras upp! lycka till med sådden!
1 svar · 1,1k läst
H
henrico: Hehe, det var ju ett ganska kul tips!
2 svar · 1,3k läst
Phiplex
Phiplex: Tack igen Farzan. Då får jag nog kompromissa lite med hustrun så att rosorna får hänga över rabattkanten en aning. För med över en meter bred rabatt börjar jag få ont om plats för bilen. Annars blir det ingen mer romans från min sida :) PS. Vad konstigt man stavar nu för tiden - både RomanZe och FarZan :p DS
4 svar · 6,0k läst
bebben
bebben: [citat] Nåja, den sandlådan jag byggde där använde jag tryckt till det nedersta lagret och vanligt virke till övre samt "sittbrädan". Övre lagret har legat halvt i sand och halvt i luft. Det tog knappt 5 år innan den delen som var begravd i sand var röten. Okej, den håller hjälpligt ihop men med titt-gluggar....
14 svar · 17,4k läst
J
JeRo: Tack för svar. Dock löste jag problemet genom att ta bort en av trappstenarna, centrera de tre som blev kvar och sedan lägga figursågade stenar ytterst som passade med muren. Jag måste säga att jag är nöjd med reslultatet. //JeRo
4 svar · 2,5k läst
·
naresjo
naresjo: OM telefonstolpen är behandlad med Kreosot, ska du INTE ha den i trädgården om du har barn. Får man Kreosot på huden i solljus ger husutslag och kan även ge brännskador. Denna inpregnering är inte avsedd för att ligga i en trädgård. Det får användas på dispans för tex järnvägssliper. Jag skulle ALDRIG lägga detta i min trädgård, där mina barn finns.
6 svar · 3,8k läst
M
mape17: grannen asfalterade garageuppfarten, kanske 25m2 och fickbetala 325:-/m2. Han fick oxå veta att priset på asfalt varierar med oljepriset så det är nästan dagspris på asfalt.
2 svar · 1,6k läst
P
pegs: Har ritat staketgrindar i CAD, men saknar mått på gångjärnen. Tänkte skaffa hakgångärn på biltema och undrar vad de har för mått. Det viktigaste är hur mycket de "bygger" mellan stolpe och grind.
0 svar · 2,9k läst
P
Pablo: Då hoppar jag över dräneringen och fyller på med matjord direkt. Nu ska jag ut och ge direktiv till grävaren så han planerar tomten som vi vill ha den, så slipper jag springa runt med spade och skottkärra hela hösten och halva våren. Tack återigen för snabba svar!
4 svar · 3,0k läst
J
JBa: Bästa sättet är nog att prata med lite åkare eller grävare för att höra om de har tillgång till sten eller vet var eller vem man ska söka. Har du tur behöver du "bara" betala kostnaden för transporten. Har du tur kan säkert något av vägbyggena i Stockholm vilja bli av med lite sten....
1 svar · 1,5k läst
W
Wimsey: Tack Farzan för ditt svar. Jag ska snarast hämta hem kompostjord från soptippen och köpa hem kogödsel. Hoppas på en prunkande rabatt till våren :)
2 svar · 1,6k läst
M
Melkerberg: Skulle ha 8/6 meter, och rusta har bara den tunna duken, jag behöver den tjocka Firestone duken. Har billig duk i en annan damm, det var hål på duken innan jag ens fick i vatten, och då hade jag inga stenar eller annat i den dammen, nu skall jag ha stora stenblock i.
4 svar · 5,0k läst
B
basshunter: Ok tack för svar.
2 svar · 2,5k läst
H
HEM2121: Nu kan du nog stå och "hänga" på staket när du pratar med grannen :)
12 svar · 1,8k läst
·
Bezt
Bezt: Nej får nog bita i det sura äpplet då. Tack för svaret.
14 svar · 7,3k läst
S
Stefan R: Hej, Jag har för avsikt att anlita en stenläggare för en gång längs hus och garage. Det kommer inte att köras någon bil på gången. Min fråga är vad som är rimligt att betala nu för tiden inklusive ALLT (bärlager, täckduk, bortforsling av jord, arbetskostnad, plattor, maskiner mm.) Jag har fått en offert på 1500kr/m2 (inkl moms) för ca 15 m2 stenläggning. Det känns oerhört
0 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.