4 955 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Gjuta damm, någon som har erfarenhet?
Medlem
· Västra götaland
· 180 inlägg
Har grävt ur för damm med duk, nu kan jag få gratis cement, men hur funkar det, jag har ju grävt sidorna som trappsteg för att kunna placera ut stora stenar, kan man gjuta så? Räcker det med typ hönsnät som armering? Hur tät blir vanlig betong?
Det vore ju himla snyggt med en gjuten damm, dammduken skulle kosta runt 4000 som jag inte har haft råd med, men jag vill ju inte behöva göra om allt arbete nu när jag redan har kämpat med dammen i två år minst.
Det vore ju himla snyggt med en gjuten damm, dammduken skulle kosta runt 4000 som jag inte har haft råd med, men jag vill ju inte behöva göra om allt arbete nu när jag redan har kämpat med dammen i två år minst.
Medlem
· Västra götaland
· 180 inlägg
Jo, men dom kommer hit med cementbilen när dom får över och tömmer på gården isf ;-) Fast gubben började prata om sitt garageprojekt, dom som jag kunde få cement av hade slängt/tömt ur en hel bil häromdagen.
Fast jag gav upp tanken med cementdamm, hade jag planerat för det från början, men nu behövs bärlager, formar och grejer så det blir för mycket, jag får väl spara till duken.
Fast jag gav upp tanken med cementdamm, hade jag planerat för det från början, men nu behövs bärlager, formar och grejer så det blir för mycket, jag får väl spara till duken.
Hur stor duk behöver du? Var på Rusta häromveckan - dom säljer ut sina dammdukar och andra dammtillbehör.
Kollade inte pris på duk, men köpte underlagsmatta till dito på 4x4 för knappt 80:-,
ord. pris över 400:- , om jag inte minns fel.
Tror att dammduken var samma mått...
//Daniel
Kollade inte pris på duk, men köpte underlagsmatta till dito på 4x4 för knappt 80:-,
ord. pris över 400:- , om jag inte minns fel.
Tror att dammduken var samma mått...
//Daniel
Medlem
· Västra götaland
· 180 inlägg
Skulle ha 8/6 meter, och rusta har bara den tunna duken, jag behöver den tjocka Firestone duken. Har billig duk i en annan damm, det var hål på duken innan jag ens fick i vatten, och då hade jag inga stenar eller annat i den dammen, nu skall jag ha stora stenblock i.
Klicka här för att svara