C
Casca: Använder daabs grejjer på jobbet. Visserligen numera ägda av faac (som själva också har det du söker) men manualerna är skrivna av en svensk på svenska. Det sista låter lite propaganda för svensktillverkat märkte jag i efterhand. Men italienare (faac) är totalt oförmögna att göra en bra lättförstådd manual samt logisk mjukvara..
3 svar · 2,1k läst
Totem
Totem: Felpostat...
8 svar · 5,6k läst
O
OlaF: Går det att ha vanlig mursten i betong i vattenlinjen på en damm? T.ex. dessa http://www.bygghemma.se/utomhus/mur-och-marksten/mursten/murstenar/mur-boke-country/p-171108 Det jag är orolig för är frostsprängning och att de helt enkelt blir smulor efter en vinter. Någon som har provat och vet med säkerhet om det går? Mvh /Ola
0 svar · 1,2k läst
O
Olofami: Båda låter ju som kloka idéer. Jag var inne på tjära förut men det kändes lite överdrivet. En tjära, linolja och terpentinblandning med större del tjära? Kan det vara något? Eller ska jag pensla dem i ren tjära i omgångar tills det droppar om dem?
3 svar · 8,8k läst
P
Pumba: Detta kanske kan vara något... http://www.byggahus.se/forum/tradgard-allmant/210943-priser-pa-gabioner.html Billigt, väldigt stabilt och kräver inte så mycket underarbete.
1 svar · 3,4k läst
G
Glenno83: [bild]
6 svar · 4,0k läst
·
K
Kromo: Fritt då kan den ta upp små sättningar själv sätter du den i altanen finns risk det går sönder istället
6 svar · 9,9k läst
·
J
jmcarlsson: Tack!! Tyvärr så har killen fyllt i hålet med sand och jord så det är nästan täckt nu. Tror du att det kan räcka med att det bara kan torka upp? Hålet va ganska djupt och 1m långt och nästan halv m brett. Gräsmattan stod inte i vatten, det hade runnit bort väldigt bra. Bara orolig om det kan skada huset. Tack för svaret. (Ser inte min mail i inlägget)
2 svar · 3,0k läst
T
tursut: Jag ska lägga 12 meter hög, smal kantsten (0,7 meter långa stenear, cirka 45 centimter höga och 5 cm breda). Det är en fortsättning på en kantsten jag har på min asfaltsuppfart och endast 5-7 cm av stenen kommer att vara ovan jord. Stenen ska vara skiljelinje mellan ett grusparti och en gräsmatta. Jag har grävt ut en ränna som är något djupare än stenen och nu undrar jag vad jag ska
0 svar · 3,1k läst
B
BeGe: Då blir det fullt tillräckligt!
12 svar · 58,5k läst
Nimajneb
Nimajneb: Presenning är bäst, om syra funkar vet jag inte men har man tur hittar man en 5kg hink PH- pulver på Hornbach poolavdelning för 99kr.
13 svar · 29,1k läst
G
gaia: och vad blev det? Gardenas 5 liters spruta med 50cm rörförlängning till dyschan :). Totalt 330kr på bauhaus. Lycklig att det fanns förlängningar på hyllan! Remmen var inget vidare men jag har bytt den mot en Samsonite rem från en gammal portfölj :). Lite användarvänlighet skadar inte :) gaia
7 svar · 10,8k läst
T
thomasx: Grinden ska ju bli nästan dubbelt så bred, så jag skulle ju säga att enklast, bäst och snyggast är att göra helt nya grindar. OM du ska skarva på en nästan lika stor del till skulle jag säga att risken är stor att grinden börjar hänga och skevar och det blir både fult och dålig funktion.
1 svar · 5,0k läst
·
Oldboy
Oldboy: Kanske lite sent, men ändå. Kan inte rekommendera markduk direkt under topplagret (singel/sjösten). Det går då inte att kratta singeln pga att krattan fastnar i markduken, och om man inte regelbundet, (typ 1 ggn/vecka) krattar så kommer ogräset sakta men säkert. Det är visserligen tråkigt att kratta, precis som att klippa gräsmattan, men det blir snyggt när man är klar. Singeln bör
5 svar · 6,2k läst
Oldboy
Oldboy: Aspar skjuter rikligt med rotskott, så det är nog att rekommendera att kapa ovanför en levande gren. Ask är liksom pil en snabbväxare. Kan dock vara lite vanskligt då askskottsjukan härjar sedan ett gott antal år. Alt lövkoja borde kunna vara av pil. Avkapade (hamlade) årsskott på pil har den egenskapen att de rotslår sig och överlever i en förbluffande hög grad bara utav att man
2 svar · 3,5k läst
D
dhanjel: Letar också efter detta, fler förslag?
4 svar · 4,5k läst
S
SSBL: Ja det skulle nog vara det enklaste och förhoppningsvis ser det lite mer välvårdat ut då :-) Är dock lite orolig att slänten ska "ge vika" vid kraftigt regnväder eller av den gigantiska snömängden som plogbilen kör upp i vår slänt varje vinter (bor i Västerbotten). Kan det hända tro? :-o
6 svar · 7,0k läst
·
D
Danielst: Tack för all hjälp och info! Uppskattar det!
7 svar · 3,6k läst
G
gunric: Man kan alltid välja bland flera lösningar och mitt val blev symaskinen.
9 svar · 3,3k läst
Stew
Stew: Tjenare, Bumpar tråden åt dig :) Du har ingen bild på hur slänten ser ut? Mvh Stefan
1 svar · 1,5k läst
K
Kalasclas: Va skönt att höra att det är någon mer som har en Triumph och att våra maskiner låter lika, förutom det är jag riktigt nöjd med den!
19 svar · 27,9k läst
·
sandhall
sandhall: För oss hjälpte sorkskrämman iaf. Har inte haft ett hål sedan vi satte ut den. Köpt på Kjell & Co (modell med solpanel).
21 svar · 57,0k läst
·
L
LoJo: [citat] Tack så mycket för det! Var många nya som min googling missade. Bara surfa in på en länk i taget och kolla om någon har det jag vill ha eller om jag måste anpassa min vilja :-)
2 svar · 10,0k läst
A
Amatörbyggaren: Fiberduken på plats enligt uppdrag Det är min frus plånbok som tar skada, inte min Ingen risk att det växer gräs underifrån, grus och sten ända ner till Kina, men tipset ang dagstidningar tackar jag för Tack för svaren
3 svar · 2,6k läst
D
Danne12345: [citat] Tack. Det är egentligen en fågelmatare som man fyller med fågelfrö. Fast nu har faktiskt en blåmes flyttat in med ungar :)
2 svar · 37,5k läst
·
S
sandrarj: vilket bra tips! Kan ju till och med vara kul för oss vuxna med en liten egengjord minigolfbana :) en grusbana var också ett bra förslag!
2 svar · 2,6k läst
B
BMW fahrer: Personligen föredrar jag betongplattor framför asfalt. Plånboken gör det också, eftersom asfalt skall miljösaneras... (dyrt som F). Ja - det finns lite att tänka på, oavsett vilket ytlager du väljer - att grunden blir korrekt gjord... Infarten bör ha minst 20cm, helst 40cm eller djupare bärlager som skall paddas med 400-500kg's padda. På det skall läggas ett tunnare lager som skall
1 svar · 2,9k läst
M
_manne_: Tackar för svaren, själv köpte jag Gardenas.
9 svar · 17,5k läst
D
Drömhus2012: Hade problem med myror i flera år och provade det mesta, sedan upptäckte jag av en slump att det finns olika sorters myrr så jag läste på alla förpackningarna och fastnade för en blå flaska som innehåller 'myrrströssel' och strödde ut det där myrorna var. Det tog bara några dagar så var det inget problem längre, jag får upprepa ett par tre gånger per säsong bara.
37 svar · 57,4k läst
B
byggankan: Tack för svaret. Det blir nog ändå att det får packas naturligt, är bara ca 20 kvm så det känns lite dyrt att hyra en padda för så lite. Det som är på garageuppfarten är ju redan paddat när det fixades. Vet inte riktigt vad för grus vi ska ha. Förra året så tittade jag på sandstenskross och blev lite förälskad i det men nu i år så hittar jag bara det att köpa i storlek
2 svar · 8,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.