L
Lycke: Låter som ett bra pris! Jag blir lite avundsjuk. Har just fått en offert på över 200.000 för ett fixa i vår trädgård. Svårt att jämföra när våra uppdrag ser olika ut, men vi har 880 kvm tomt varav huset upptar 115 kvm och där mer än hälften av resterande kvadratmeter redan är anlagda (vi har skyfflat ny jord och rullat ut färdigt gräs samt byggt en carport). Vi har bett om
24 svar · 7,9k läst
·
K
Kurtivan: Å i nåt tvprogram gjorde man det också. Då använde man en rund plastkupa från en lampa för att få invändiga rundningen i skålen, och kupan var satt fast på ett rör för att få den invändiga formen för rännan
9 svar · 9,2k läst
M
mattzon: Jag köpte grå markduk på byggmax.
1 svar · 2,7k läst
svartöra
svartöra: Norsk läsövning apropå eu-sand. Vet dock inte om det hänt något sedan 2003... http://www.nytid.no/arkiv/artikler/20030409/husker_du_eu_sanden
18 svar · 8,1k läst
R
Roland112: tack till er!
13 svar · 1,8k läst
Hence84
Hence84: Beslagen heter gungbeslag och jag köpte dom på Coop Bygg, men finns på många andra ställen. http://www.cheapy.se/Produkt___GUNGBESLAG_26948__25753_19151_19151_ Sedan för att fästa gungorna köptes 5 sådana här (har en repstege med) http://www.cheapy.se/Produkt___BYGEL_26946__25753_19151_19151_ Som överliggare körde jag en impregnerad 95x95 i längden 4200mm eftersom det var den
17 svar · 96,0k läst
·
D09
D09: Om du bor i närheten av gbg och har bra tillgänglighet så kommer du inte ha några problem med att fylla upp gratis, vid bra förutsättningar och volym så kan du tjäna en hacka
2 svar · 2,2k läst
Charl1e
Charl1e: ...ahhh....missade det....
8 svar · 2,1k läst
thomas33
thomas33: Kolla bara att det verkligen går in så många cyklar som det finns plats för! På jobbet fick vi cykelställ från Biltema med plats för tre cyklar i varje. Tyvärr är det allt för litet avstånd mellan platserna, så det går bara in två cyklar i varje.
8 svar · 19,7k läst
P
Pumba: [citat] Det är väl ändå volymen du får gå på, du kan ju inte ställa 2st sånna du anger på varandra som du kan göra med de som är 1 meter djupa, det var tämligen knepigt att få dem att inte gäsa ut, det lär inte bli enklare av ev smalare konstruktion. Den du hänvisar hade jag tex inte kunnat använda för min stödmur så det spelar ju ingen större roll om den vart billigare med
39 svar · 17,0k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Vad bra.Det skulle nog kunna stämma att det är fjärilslarver faktiskt, för det är massor av fjärilar på blommorna utanför växthuset. Tack för hjälpen!
3 svar · 3,7k läst
·
A
aaberg: Uppdatering: Bytte till ny slang inkl. backventil. Verkade vara backventilen som var problemet + att det är mkt låg nivå i brunnen (cirka 5 meter djup brunn), så troligen sjönk vattennivån riskabelt nära änden på slangen/backventilen när man kört ett tag. Ny 7 meter slang med backventil från Biltema (169 kr) fick det att fungera igen.
11 svar · 6,9k läst
H
h_gustavsson: Hej på er. Är det någon som vet vart man kan köpa planteringsfat / trädgårdsfat liknande dessa i Stockholm eller Uppsalatrakten? Har letat överallt men hittar inte :( [bild]
0 svar · 6,7k läst
·
D09
D09: Men varför så mycket stenmjöl under byastenen? Du kan väl göra en lutning ut från väggen med stenmjöl som går diagonalt ner till botten på andra sidan. Sen packa och på med duk. Fyll på med 16-32 Lite innan byastenen så lägger du duk och stenmjöl på 16-32 Kan du så lägg ett rör i botten av lutningen och led undan ev vatten som trängs upp/ rinner ner vid skyfall. Har du skydd
11 svar · 12,4k läst
·
A
Archangel_1: Frågan är om planhyvlat trä skall grundas med något om man stryker på en 2k polyuretanfärg? Grundfärgen ska ju inte reagera med 2k färgen ... Annars hade jag fundering på caparols "carat", vilken är en fasadfärg, men ingen grundning behövs..
9 svar · 5,5k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Efter dagens ösregn kan man hänga undan trädgårdsslangen för säsongen :)
31 svar · 54,2k läst
·
svartöra
svartöra: Tja, det beror ju på så klart. Jag har för närvarande två ytor med marksten och vardera har svalt runt 20 liter fogsand. Lägger man gatsten med feta fogar går det nog åt mer ja! Men åker man till närmsta kross här (Jehanders, Kållered) får man i alla fall 500 kg på ett släp. Kostar 400 kr. Det är nog mer fogsand än man behöver... är det däremot bärlager är det mer
24 svar · 11,1k läst
C
Cgong: Märklig fråga säkert... Jag har 300kg fog till badrumskakel liggande och undrar nu stilla om jag kan använda det när jag lägger sten utomhus. Skulle vara kul att få slippa åka till tippen med allt...
0 svar · 1,1k läst
Bricco
Bricco: Ring ditt försäkringsbolag. Det ingår normalt att kostnadsfritt få hjälp med skadedjur (tex getingar) på huvudbyggnad.
3 svar · 1,3k läst
D
Daniel_Ö: Har precis satt upp staket runtom trädgården och är nu i farten att bygga tre stycken grindar. Glad i hågen så köpte jag hakgångjärn från Habo för detta ändåmål. Problemet är att det är ganska mycket spel mellan gångjärnet och tappen? Det vill säga att hakar jag på gångjärnet på tappen så hänger hela grinden och visst kan jag skruva fast regeln i våg men då ser det ju
0 svar · 5,3k läst
F
Fredrik Å: Vibran slår inte tillräckligt långt ner för att det ska sätta sig. Vänta över en vinter så löser det sig. Fredrik
3 svar · 5,7k läst
A
Atom: [citat] Marksten liknande byasten. Men med raka kanter.
3 svar · 1,6k läst
eddie_bergh
eddie_bergh: Låter ju hur bra somhelst de ju. Tror allt jag ska prova dom ;)
19 svar · 16,2k läst
·
eddie_bergh
eddie_bergh: Gjut nya! du kommer till 99% ångra dig annars!
2 svar · 2,0k läst
eddie_bergh
eddie_bergh: tack för era svar! de uppskattas verkligen! Jag gillar med tralltvätt. haha ne gräsmattan gillar inte de. men jag tvättar sällan gräset med de :)
14 svar · 2,9k läst
K
Klicka: Jag köpte dubbelverkade ogräsättika på cheapy. Och det verkar vara någon sorts såpa eller diskmedel i för det löddrade en del när jag sköljde av sprayflaskan.
3 svar · 11,4k läst
G
grävaren: Då kanske det går bättre. Jag har sett det jag beskrev ovan, i ett växthus här i Helsingborg och det var mycket jobb att återställa.
3 svar · 13,5k läst
·
LillaHon
LillaHon: [citat] Ja staket får det bli och det är inte grannarnas skottande som stjälps utan den kommunala snöröjningen. Huset byggt på krypgrund (80tal) ligger ca 15 m in på tomten. Tomten sluttar som en grop just där snön brukar vara....en naturlig grop/urgröpning eller orsakad av snön... Besiktning blir förhoppningsvis innan årsskiftet o då får vi ju påpeka vad vi sett o hoppas det går
5 svar · 3,2k läst
Darth Peter
Darth Peter: Kolsyrebläster för att göra det på plats. Blir inga rdester efter blästermedium. Det avdunstar. Köp annars polertrissor från 3M. Ser ut som en grov och hårdtvättsvamp. eller testa dessa: http://solutions.3msverige.se/wps/portal/3M/sv_SE/EU-HomeLeisure/Home/ProdInfo/HomeImprovement/Scotch-BriteHandPads
14 svar · 23,4k läst
N
Nerre: Vi gör flis (i en kompostkvarn) av alla grenar från beskärningen av fruktträden. Det räcker både till strö i komposten och marktäckning i rabatterna. Och lite till.
37 svar · 8,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.