Hej!
Jag har nyss gjort tre odlingslådor som jag ställt på gräsmattan, ser då att de skulle vara snyggt med någon sten runt.
Hur funkar det att lägga lite marksten mellan odlingslådorna samt en rad som en ram runt alla tre?
Hur viktigt är det med underarbete för detta? Det kommer inte vara något tryck på plattorna förutom när jag går där. Odlingslådorna kommer stå på större markplattor och påverkar inte heller något.
Hittar tyvärr inget bra svar någonstans.
Tacksam för svar!
Jag har nyss gjort tre odlingslådor som jag ställt på gräsmattan, ser då att de skulle vara snyggt med någon sten runt.
Hur funkar det att lägga lite marksten mellan odlingslådorna samt en rad som en ram runt alla tre?
Hur viktigt är det med underarbete för detta? Det kommer inte vara något tryck på plattorna förutom när jag går där. Odlingslådorna kommer stå på större markplattor och påverkar inte heller något.
Hittar tyvärr inget bra svar någonstans.
Tacksam för svar!
Kan ingenting om sten och markarbete men hemma på tomten ligger lite marksten utlagda i gräsmattan vid plantage osv. Det jag ser är att de sjunkit ner lite, och framförallt ojämnt så det ser lite "hej och hå" ut. Om det inte är noga med att det är rakt och fint så är det nog bara att lägga ut. =)
Lägg 35x35cm plattor eller större, dom rör ju sig mindre än mindre plattor. En rad runtom räcker ju bra. Du får ju gräva bort tuvorna o lägga plattorna direkt på jorden. Justera för hand o använd en kraftig gummihandslägga. Minst 5cm tjocka
Klicka här för att svara