Jag har en tomt som är ett gammalt utlopp från en isälv. Det innebär att jag har stora
stenblock i storlek från bowlingklot till mindre skåpbil utströdda över hela ytan.
Däremellan är det motsvarande håligheter. Jag har slitit mitt hår i vånda hur jag skall
kunna jämna ut det hela någotsånär.
Köpa 5 lastbilslass med jord (eller överblivna schaktmassor) och köra ut det över
tomten med en självlastande dumper? DYRT!

Hyra en sprängare och skjuta sönder all sten till mindre bitar och jämna av det hela?
Ännu dyrare??

Nu har jag fått en annan idé. Köpa torv eller stallströ i bal och lägga i groparna. Det
kommer i balar och är hyfsat lätthanterligt och kostar inte all världens pengar. Går
att köra ut med skottkärra till den plats det behövs. Köper jag jord så får jag betala en
rejäl sant för lastbilen. Torv eller stallströ kan jag hämta själv med släpkärra, så jag får
mycket material för de pengar jag betalar för en lastbil. Är det en vansinnig idé?

Jag är inte ute efter att få en jämn gräsmatta, bara få en yta som man kan passera
utan att riskera att bryta bena på när man går över den. Håller den idén?

Kolla om det är någon gräv eller schakt firma i närheten som vill bli av med massor, då kanske du endast behöver betala för frakten:)

D09
Om du bor i närheten av gbg och har bra tillgänglighet så kommer du inte ha några problem med att fylla upp gratis, vid bra förutsättningar och volym så kan du tjäna en hacka

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.