2 903 läst ·
14 svar
3k läst
14 svar
Problem med stinkande soptunna!
Som sagt så har jag en stinkande soptunna!
Har ni kört högtryckstvätten med olika medel.
Då är min fråga var gör jag av sörjan som på ca 5l?
Spyr nästan av bara tanken!
Har ni kört högtryckstvätten med olika medel.
Då är min fråga var gör jag av sörjan som på ca 5l?
Spyr nästan av bara tanken!
Produkter som diskuteras: "komposten"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer
Frys in och gör en somrig glass !
Medlem
· Östergötland
· 450 inlägg
Man gör det oftare på gräsmattan så blir det inte lika äckligt! Eller ja rättare sagt in i häcken mot grannen
gärna när det regnar med så blir de inte mycke kvar
På min älskade gräsmatta är inget alternativ!
jag skickade skiten bland stenarna o vattnade som f*n!
tack för era svar!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nu skall vi vara noggrannaeddie_bergh skrev:
Vad är det för medel du använt?
Om det luktar om soptunnan beror det förmodligen på att matvaror har legat och halvruttnat i värmen.
Kanske räk- eller kräftskal, eller hummerrester om det är i finare kvarter (lite osannolikt i Kronoberg kanske).
Den enda rengöring som behövs då är urspolning med vatten, borstning/högtryckssprutning för att avlägsna intorkade rester, en lätt rengöring med vatten och lite diskmedel och så en sista sköljning med vatten.
Sedan en stunds lufttorkning (med locket öppet naturligtvis).
Nå, vad är det för medel du använt fem liter av, som du inte tror att gräsmattan eller grusgången tål?
Detta var dagens övning från übermessersmitten, griniga gubben KoW
Medel jag använt är Weibulls ogräsettika, biltemas högtryckstvättenmedel och cuprinols tralltvätt.. Allt de där man får använda utomhus som du då bör veta. Hoppas naturpolisen är nöjd! 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Naturpolisen är mycket nöjd, om än lite undrande över denna cocktail.
Bara en liten undran till:
När kom tralltvätten in i bilden? Var det under Allsång på Skansen
Bara en liten undran till:
När kom tralltvätten in i bilden? Var det under Allsång på Skansen
Vad gör man inte för att slippa osen och vem vet, de kunde ju blivit en riktig fylla av ångorna?
De är de säkert ofarligt, men inte hälften så spännande? 
Kör avfettning, spola som en dåre med högtrycken. Häll ut där det passar sej...
tack för era svar! de uppskattas verkligen! Jag gillar med tralltvätt. haha ne gräsmattan gillar inte de. men jag tvättar sällan gräset med de 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
