Rolsen
Rolsen: Okej tack för svaret, blir att gräva ur och försöka slå bort det underliggande först ska man använda slägga eller bryta med spätt?
2 svar · 4,7k läst
·
kristofer12345
kristofer12345: a
2 svar · 2,3k läst
·
B
blavitt81: Är sugen på att bygga ett förråd på typ 15 kvadrat och även sätta upp ett staket (45 meter långt). Kan tänka mig köpa en byggsats (förråd) och färdiga staketsektioner separat. Mellan tummen och pekfingret vad tror Ni detta skulle kosta om man lejer bort allting d.v.s. gjutning av staketstolpar, montering av staket, markarbete förråd och Montering av förråd? Marken är av det
0 svar · 1,7k läst
A
AlfredJ: Eftersom du inte kommer ha någon belastning så kan du i princip välja vilken sten du vill. Gräva ut 30cm och fylla med makadam-stenmjöl bör du dock göra.
1 svar · 1,8k läst
AzCh88
AzCh88: Tack för informationen, då vet jag det. Skönt att det finns andra som kan växterna!
4 svar · 1,2k läst
·
AzCh88
AzCh88: [citat] Tack ditt svar, jag ska kolla upp det. Det har som sagt tagit över så det måste bort.
4 svar · 725 läst
·
B
byggarätt: [citat] Ja mitt väderkvarnsbygge går långsamt...jävligt långsamt vi har ett lagsystem från medeltid och funktionell dumhet i våra tillämpningar varav MC gängen har pågått de senaste 30 åren
174 svar · 54,8k läst
·
tttomten
tttomten: [citat] Suck:rolleyes:
7 svar · 2,4k läst
·
MariaiÖstergötland
MariaiÖstergötland: [citat] Tack!
15 svar · 7,3k läst
·
D
Danii KD: [citat] Tack! Nu hittar jag massor!
2 svar · 901 läst
·
PNO
PNO: Den där typen av pump är avsedd för länsning m.m. och är därmed bra på att skotta iväg en massa vatten med den är inte bra på att bygga tryck. Därför är slanganslutningen avsedd för relativt grova slangar. Att det ser bra ut med en halvmeter slang i badkaret säger inte så mycket om hur det kommer fungera med en lång, klen slang. Förväxla inte tryck och flöde. Det finns
3 svar · 10,7k läst
·
Buford
Buford: Idag gjorde jag locket lite finare, tycker jag i alla fall, genom att kapa hörnen, samt monterade fallskydd, eftersom trälocket, trots pumpen på ca 40kilo blev lättare än det tidigare betonglocket. [bild] [bild]
10 svar · 6,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Frön dör normalt inte för att jorden blir kall utan risken för frysskador är när de har börjat gro. Du kan ju försöka att peta försiktigt i jorden för att se om fröna är kvar, i alla fall när det är större frön. När det gäller buskarna beror det på om de har fått blad eller inte. Om det inte finns några blad som vattnet kan avdunsta från finns det ingen större anledning
1 svar · 1,3k läst
Totte_S
Totte_S: Fick först för mig att det är parkslide, men de flikiga bladen tycker jag inte stämmer. Men vad är det? [bild]
0 svar · 2,6k läst
·
M
MariaT75: [citat] Eller låt det vara lite charmigt fläckigt..se det som "patina".
5 svar · 6,9k läst
·
N
nameloser: Håller med det som tensiden skriver. Kika gärna på Sara Bäckmos youtubevideos, hon har ofta bra tips.
4 svar · 7,4k läst
Anna_H
Anna_H: [citat] Ja, dottern sätter ner stumpen som blir över av salladslöken när man använt den i en kruka bara. Paprika/chili står i vanliga blomkrukor, en planta i varje. man kan ha varje planta i ett par år iallafall. Blommorna behöver pollineras med pensel om man inte har dem ute.
11 svar · 2,6k läst
MariaiÖstergötland
MariaiÖstergötland: Beställde från Impecta nyligen. Kan inte påstå att det var expressleverans direkt...
4 svar · 1,0k läst
Carl Mikael Larsson
Carl Mikael Larsson: [citat] Hej! Jag hittade den här på NetonNet, den löste problemet för mig https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/grill/grilltillbehor/austin-and-barbeque-aabq-cold-water-tap/249565.9273/
10 svar · 32,1k läst
·
T
topmount: Tycker stenarna är jättefina, stämmer väl med åldern på huset.
4 svar · 3,1k läst
·
Moana
Moana: Vi har ett ca 1,6 m högt ribbstaket som består av 45x45 mm reglar med mellanrum på 32 mm. Jag har förstått att det anses klättringsbart. Finns det något snyggt och inte alltför dyrt sätt att göra så att det inte anses bara klättringsbart? Nåt man kan sätta framför liksom. Hur högt upp i så fall? Staketet är målat mörkgrått.
0 svar · 1,5k läst
Darling McFluff
Darling McFluff: Du kan ta sticklingar av någon du känner, det är gratis.
3 svar · 1,0k läst
Leif Gustafsson
Leif Gustafsson: Ritning på trädgårdsbord
0 svar · 558 läst
X
xhosa: Ingen fråga men väl ett tips: Skall man köpa en MicroDrip bevattning är HYREP (http://www.hyrep.se/) stället att köpa från. Deras webbshop: https://hyrep.e-line.nu/ Från en skiss som underlag, som visade min häck och två rabatter och var vattnet finns, fixade Mats Carlsson HYREP, en lista på ingående komponenter. Bara att skicka tillbaka i form av en beställning. Detta efter att ha
0 svar · 2,1k läst
ama3282
ama3282: Gissar på fladdermöss.
1 svar · 922 läst
·
lunnabo
lunnabo: [citat] Alla kan ju ha sina egna hittepånamn på allt. Volymen på de som Molnsätra säljer av sin "Sand 0 - 8" är försvinnande liten i förhållande till den mängd som säljs i Sverige av bergkrossar runt om i Sverige.
17 svar · 10,9k läst
·
J
Johanneshov: Ingen fena på växter så söker här efter bra tips på plantor för plantering som jag kan finna hos den lokala handlaren. 1)... dels framfor tujorna på utsidan av poolmuren. [bild] [bild] 2) En svår, brant ovanför mur i närhet av poolen. [bild] Båda platserna är i direkt solljus och söder, sydvästläge. Jag har lite ideer men låter de vara osagda så länge... ;-) Tacksam för tips!
0 svar · 1,4k läst
·
N
Nickesågen: [citat] Ja det funkar om du kör med ingjutna stolpjärn som du sätter på in och utsidan av stolpen och inte längs med staketet. Använd INTE stolpskor.
2 svar · 2,0k läst
Lopisto
Lopisto: [citat] Att fylla ut skulle kunna vara ett alternativ, får kolla närmre på det när vi ser huset! :)
11 svar · 3,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.