RilleRock
RilleRock: [citat] Alla kameror som kör ONVIF är kompatibla i den bemärkelsen att du kan få bild men oftast inte mer än så.
1 svar · 1,2k läst
rampante
rampante: Såg dom här på JULA häromdan - nån här på forumet som vet nåt om dom är nåt att ha eller ej?! [bild]
0 svar · 3,4k läst
·
H
hammeron: [citat] Jag har inte kommit till skott än.
7 svar · 10,2k läst
Y
yens: [citat] Sänkt tak ca 8 cm, samt en "låda" som döljer luftning ca 25x15 cm är väl de två ställen där det skulle gå att bygga in något.
6 svar · 5,1k läst
tttomten
tttomten: [citat] Precis det här jag försökte beskriva i inlägg 3, bra bild!
14 svar · 11,0k läst
·
D
Daniel 109: Jag tolkade dig som att det skulle göra som inverter-elverk, som varierar varvtalet efter belastningen. De snurrar inte snabbare än att de klarar aktuell last, men det är en helt annan typ.
12 svar · 3,9k läst
·
P
Pysslarn: Tusen tack @stigen för din snabba och generösa hjälp!!! Nu är operativsystemet installerat och datorn tuffar och går igen. Jag är oerhört tacksam! //Ronnie
13 svar · 1,8k läst
·
Immobil
Immobil: Undrar just om TS fick loss stoppet 2004?
14 svar · 12,2k läst
·
Bono_R
Bono_R: [citat] Tackar Då blir det ett telefonsamtal inom närtid /B
9 svar · 2,0k läst
E
etompau: Tips: Google Nest Hub
1 svar · 852 läst
V
vectrex: En daggpunkt på 21 grader har i princip aldrig hänt utomhus i Sverige. Jag vet inte exakta rekordet men det ligger nog däromkring. En daggpunkt över 20 brukar de flesta uppfatta som väldigt klibbigt och obehagligt. En daggpunkt över 25 är nästan outhärdligt annat än korta stunder. Vad jag menar är att har du de värdena inomhus så är det bästa du kan göra att vädra.
3 svar · 2,2k läst
R
Anonymiserad 239657: [citat] Du missade en fläck, eller så är din kamera fläckig. :p [citat] Finns ingen ekonomi i att köpa 30cl flaskor. En 5 liters dunk kostar 400 spänn, och då slipper du plåtburkarna (en sån du har?) Den tar ju asfalt effektivt men jag tyckte att det lämnade en flottig yta på aluminium, har bara provat det på en baksving på motorcykel. Sen upptäckte jag att kallavfettning var
124 svar · 48,1k läst
·
I
isskor: Hej, har en PC1616, och jag behöver byta telefon nummer, men det krånglar sig hela tiden! Så här har jag försökt att göra enligt manuallen. klickar på *8 sen installatörkoden, därefter 301, sen när jag ska klicka det nya nummret, så låter det ett långt pip efter varje knapp sats, och verkar inte funka. Några ideer angående detta? Tack på förhand!.
0 svar · 1,4k läst
P
palten2000: [citat] tack ska ni ha för hjälpen
3 svar · 2,4k läst
O
oliverx: Jag har installerat en Plejd DIM-01 dimmer till IKEA's 24V köksbänksbelysning. Total effekt på alla LED's är ca 16-17W. Jag köpte en dimbar LED-transformator från Bauhaus för 200kr, men den håller inte måttet. Den tar tid att starta upp (1-5 sekunder) samt har även stängts av vid något tillfälle. Nu funderar jag på vad jag ska göra och behöver tips på LED-transformatorer.
0 svar · 1,0k läst
J
jonaserik: Du behöver inte inte stänga av elen. Slutar det rinna när du stänger av inkommande vatten och öppnar en kallvattenkran, se även på manometern om trycket sjunker, Bra med info om typen på VP, fabrikat vet vet vi Thermia
3 svar · 1,6k läst
·
E
etompau: Ligger signal och kvalitet så pass lågt, så är risken att grejorna blir väderberoende. Får ung. samma nivåer från den danska sändaren och för det mesta funkar det bra, men ibland så uteblir bilden helt och hållet.
11 svar · 4,5k läst
·
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Jag har provat både Urbanears Stadion, Urbanears Plattan samt Samsung Gear Icon X. Av dessa skulle jag rekommendera Urbanears Stadion. Tyvärr var jag tvungen att införskaffa ett par nya, då Stadion inte var riktigt kompatibla med min Garmin 645M med påföljd att ljudet hackade ibland. Köpte då Skullcandy Method Wireless, billiga, bra, schysst ljud men framförallt garanterad kompabilitet
12 svar · 4,6k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Nej. Vad är det till för kund? Hur många dörrmiljöer gäller det? Vad innebär passage gör dig? Fullskaligt passagesystem eller enklare dörrkontroll? Gäller det ett riktigt passagesystem med integrerat larm så får du utgå ifrån tex RCO M5/Mega Omnis 2010 Assa Arx Gäller det enklare dörrkontroll med tempövervakning etc som ger ett tekniskt larm hade jag valt Vanderbilt SPC
1 svar · 956 läst
J
Jocke Best: [citat] De har faktiskt lagt in även Android TV sen nån vecka: https://www.cmore.se/artiklar/vanliga-fragor/41/pa-vilka-enheter-kan-jag-streama-c-mores-utbud/
2 svar · 1,0k läst
L
Lenza: Jag har också haft problem med detta gällande bahnhofs ip-telefoni, på en äldre nummervisare som ej fungerade då jag fick router med telefoni uttag från dem. Jag gick in själv och testade lite olika inställningar i routern och fick det att fungera, det jag ändrade till var följande: CLIP Format: Dtmf CLIP Flow: After ring En nyare telefon visade nummer hela tiden men den äldre
2 svar · 3,7k läst
F
Frågan: [citat] Vi har förberett för vägghängd Tv så kontakten är dold och ej åtkomlig bakom TV:n. Kan flippa säkringen enkelt men jag har (nu hemifrån) inte koll på vad i övrigt som då bryts. [citat] Kan var ett alternativ. Det behöver dessutom vara nedåtvinklat. Får kika på om jag hittar något sådant.
11 svar · 2,1k läst
Grillen
Grillen: Glömde bort att svara här märkte jag nu. Ringde upp supporten till doorman och dom skickade en ny reservdel, själva delen där kolvarna sitter i hade gått sönder. Så det har fungerat utan problem sedan dess. Enda negativa jag tycker är att den låter galet högt när man öppnar och stänger pga att ena lilla kolven som ska försvåra inbrott alltid är utfälld och på så sätt
5 svar · 4,3k läst
·
M
Manhunter: Provade med boxermodul.I tv i stugan funkade inte bra. Blev bättre med box.
4 svar · 1,8k läst
Vespa
Vespa: Måste återkoppla här. Köpte mig ett par Nevercold för 1.5 år sedan och ångrar mig verkligen inte. Detta är ju ett par innerhandskar enbart, så andra, helst tumvantar utanpå. Men det blir verkligen varmt och gott om händerna. Vantarna har 3 olika effektlägen, och jag har aldrig behövt den varmaste hittills. Lite klumpigt med batterier som ligger i egna fickor på ovansidan av handsken
4 svar · 4,1k läst
M
myrstack: De står med någon veckas mellanrum vid kistas tunnelbana, nedgången söderut, och delar ut någonting som jag i alla fall misstänker innehåller ett sim
2 svar · 1,3k läst
V
vedklyv: [citat] Att den var sned när jag köpte den, gjorde inget, det blev en motsvarande sned hylla på väggen, sen var det fixat och den har funkat i snart 2 år, så jag är nöjd.
36 svar · 4,8k läst
B
BosseHansson: Om plejd säger de skall göra något så skulle jag fråga om de är pengarna tillbaka om de inte finns på plats om 6 månader. Skulle aldrig köpa något där de står att de kommer stödja om de inte lämnar garantier. Skulle heller inte bygga in några led-spotlights som inte har utbytbar ljuskälla om återförsäljaren inte garanterar exakt samma finns som reservdel x antal år framåt.
50 svar · 10,2k läst
·
M
MagHam: För 4-5 år sedan köpte vi en "fast telefon med SIM kort" till min mor som var 90+ och dement. Hon kunde känna igen sig och hantera den som om den vore en gammaldags. (Hade inte varit någon idé att ens tänka modern smartphone) Den hette LS-960 Made in China... nånting och fungerade perfekt till sitt syfte. [bild]
21 svar · 19,8k läst
·
13th Marine
13th Marine: Det är ju ofta nått liknande när man tar foton med en systemkamera, man får bilderna i ett format som oftast är unikt för tillverkaren. Sedan ska man bearbeta sina bilder i någon form av mjukvara för att sedan exportera en bild i ett vanligt format. Kollade lite snabbt, har du filer som heter .MOD också? Ta en kopia på en och döp om den till .MPG och se om de går att spela upp. Inser
6 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.