Hej
Mitt behov är följande.
Jag behöver spela video in under flera timmar (låg bildkvalitet är ok). Jag behöver aktuell tid inlagt i filmen och jag behöver kunna titta på valfri del av filmen medans inspelning pågår.

någon som har tips på programvara för inbyggd webbkamera eller extern utrustning till datorn som löser detta?
Får inte vara för dyrt, men behöver vara något som är pålitligt

Har du en webbkamera så går det ju att lösa med så gott som vilken dator som helst, jag googlade "webcam timestamp" och fick flera träffar på vad som verkade vara mjukvara som löser det ..

Jag själv använder en logitech webbkamera tillsammans med en gratisprogramvara för att spela in "timelapses" och där kan man välja att spara ner som video efter ett visst antal bildrutor.. Det ger ju en sorts förhandsgranskning, och mindre filer .. programmet heter "SkyStudio Pro", men jag vet inte om just det har möjlighet till tidsstämpling ..

Är det nån form av övervakning du tänkt, inomhus/utomhus?

Det är ingen övervakning, det är tidtagning på vissa händelser som sker automatiskt.
Videon är min reservlösning för att manuellt kika om jag misstänker att någon passering inte funkat per automatik.
Därav är tidstämpeln i filmen viktig

J kalle_k skrev:
Det är ingen övervakning, det är tidtagning på vissa händelser som sker automatiskt.
Videon är min reservlösning för att manuellt kika om jag misstänker att någon passering inte funkat per automatik.
Därav är tidstämpeln i filmen viktig
i värsta fall går det ju att lösa med en klocka i bild, om vi inte talar om noggrannhet på sekunder ....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.