Jag har en golvvärmetermostat av modellen Devireg Touch där backupbatteriet till klockan verkar ha gett upp vilket gör att så fort termostaten varit spänningslös så går inte värmen igång innan man ställt in klockan.

Tänkte byta batteriet själv och har från Devi fått veta att det sitter ett knappcellsbatteri på 2,4V 6mAh Ni-Mh som är 5mm.

Problemet nu är att jag hittar inget någonstans.
Någon som har någon idé var man kan hitta ett?
Har googlat en massa men hittar inga. Jag hittar ett 2,4 på 15mAh men det är mer än dubbelt så stort (11,5mm) så jag gissar på att det inte går att få plats med.

Har inte tagit isär termostaten än så jag kan se hur mycket plats som finns då den trots allt fungerar så jag tänkte vänta till jag fått tag på ett batteri om jag nu hittar något.

Det kan inte bara vara ett NiMH-batteri som har 2,4 V nominell spänning, det måste vara två, möjligen hopkopplade i en plastförpackning. Det jag hittar som kan matcha är V6HR. Det är en NiMH-cell som är 6,8 mm i diameter och 2,15 mm tjock. Två sådana blir 5 mm tjocka. Är det tjockleken som ska vara 5 mm eller är det diametern? V6HR har 6,2 mAh kapacitet, så det matchar precis.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.