Teknik
largab: Dåligt att redigera frågeställningen. Denna tråd borde raderas som helhet.
Höghus: En spänningsreferens kostar inte mycket. https://www.electrokit.com/produkt-kategori/ic/spanningsmatning-ic/spanningreferens/ /Höghus
Unikt namn: Det verkar tyvärr som HP köpt upp Samsung och lagt ner deras cloudprinttjänst. Kan ju vara värt att prova HP appen ovan, men det är nog inte så stor chans att det funkar. Som mycket annat med skrivare så verkar det ruttet. :/
RoAd: [citat] Aha, då förstår jag. Fick som sagt för mig att du gick och tog fotot enbart för att posta här vilket kändes märkligt. [citat] Nej, jag förstår förstås att det går att styra fler saker än en lampa med dem. Jag svarade bara lite raljerande på ditt inlägg som jag återigen tyckte andades "varför ska jag bry mig om förbrukning när jag bara ska styra en lampa". Det
prototypen: Ja underliga är radiovågornas väg. Du kanske jagar för högt, prova om det finns bra signal om antennen sitter på väggen. Protte
etompau: Spontant gissar jag på dålig signal. Får du in andra avgiftsbelagda kanaler?
kar013: [citat] Kollade detta nu och tyvärr inte det heller Tack för tipset iaf Händer inget med volymen när jag trycker på boxern volymen utan reglerar med tv fjärran.
kar013: [citat] Hmm får testa med annan kabel annars reklamera boxen Tack för hjälpen!
snuttjulle: Är oxå ute efter en ny färglaser då den vi har har slutat skriva ut bra. Men ingen multimaskin vill jag ha. Nätverk är ett krav för alla ska kunna skriva ut på den,
RalleB: Samt att inte kolla datum på senaste inlägget i tråden innan man svarar:rofl::crysmile: I övrigt så har du helt rätt(y):D
rony: [citat] Det låser mekaniskt när man stänger dörren. I vart fall för mig som just fått motorfel. Går att öppna inifrån genom att vrida på vredet och trycka ner handtaget.
Isakare: Precis så, det är TV:ns fjärr. Provade lite mera nu. Saltelitmotagarens fjärr startar alla enheter, men stänger inte av de andra. Den gamla TV:n hade bara en HDMI, då hade jag förstärkaren som "huvudenhet" och förstärkarens fjärr startade/stängde av alla enheter.
jayal1972: Här är de vanligaste frågorna och svaren .-) https://www.yalehome.se/sv/support/smarta-las/yale-doorman-classic/vanliga-fragor/
Alfredo: [citat] Om detta är en reell risk borde det innebära att brandvarnare som då och då falsklarmar på grund av exempelvis matlagning riskerar att förstöras. Är det verkligen så? Nu pratar jag givetvis om "normal röktest" och inte om att utsätta varnaren för rena eldsvådor. [citat] Fast får jag välja mellan en som larmar av en "utblåst tändsticka" och en som inte gör det vet jag
Axel bolander: [citat] Tack - jag märkte att det var en justerbar mutter i fördelaren så det gick fint att dra åt tillräckligt hårt efrer att ha spännande för hand (ca 2/3 varv med skiftnycklar) och sen justera kulkopplingen så den hamna i rätt läge.
###: Sent svar men kanske kan hjälpa någon. Motedis har bra priser men är ett skämt när det gäller leveranser och support. Det står ofta att de har allt i lager men leverans tar ändå 3-4 veckor. Spelar ingen roll om man beställer måttanpassat eller fasta längder. https://www.dold-mechatronik.de/ har fungerat bra med leverans inom ca en vecka.
AndersMalmgren: [citat] Nice den missade jag. Och ditt svar till mig förövrigt :)
stefanf: Hej! Samma problem här. Abonnemanget gick, köpte nytt, gjorde enligt instruktionerna. I princip samma felsökning och resultat som du fick. Förutom - inget rödblink, och att luftvärmepumpen gick igång 2 ggr i natt, spontant. Kanske fördröjning? Men i övrigt inget resultat. Blir väl till att köpa ny enhet, trots att den vi har nu är bara 2-3 år. Konstigt att den skulle börja krångla
anders07: Det är väl bara att gå ut och kolla om du har WiFi på mobilen vid grinden... Kameran har ungefär likvärdig räckvidd skulle jag gissa. I annat fall kan det vara dags att fixa en utomhus AP för WiFi... Jag har Netgear Orbi och har en utomhus AP (mesh) till den som täcker hela gården (och även grannens som glatt använder mitt gästnät när han är ute på sin gård...).
13th Marine: Inet rear ut Synology DS920+ så slog till på en sån. Sen får jag väl köpa några nya diskar för att komplettera den. :thinking:
joasva21: Hej Har idag Yale v2 kopplat till Verisure larm. Har avslutat Verisure och vill koppla upp mig mot Yale appen. Fråga är om den låsmodul som sitter i yale doorman idag som är köpt via Verisure fungerar med yale smart hub? Mvh Jocke
DennisCA: Idag släpade jag hem en 4m antennmast och fäste. Ska väl piffas upp lite innan dom åker upp. [bild]
tommib: Man bör väl behandla ljudkällan och själva PA-systemet separat. De flesta installationsförstärkare kan ta emot en helt vanlig stereosignal så det enklaste är kanske att ha ett 3,5 mm jack in (eller 2xRCA om man föredrar det) där användaren får ansluta sin utrustning. Hur lätt/svårt det är dikteras av kraven på installationen. Är det en installation som kommer göras en gång och
Njurstenen: Ytterligare förtydligande, i nuläget är jag inte jättesugen på infällda högtalare då det skulle kräva en helt annan nivå av insats för att få det snyggt.
nino: Vet att jag hittade en lösning att med en gammal nokia mobil att koppla på larmutgången, fick den spänning så var det som att trycka på en knapp och då kunde man få ett sms Skickat, antar att det är svårt med dagens mobiler
Bombardier: Hej! Jag funderar på att köpa Ikea trådfri som utebelysning. En del spotlampor och en del E27 i olika zoner så som "altan" eller "garage". Min fråga är kan man styra dessa med en och samma ljusknapp (Då med exempelvis tv knappar för två zoner på en knappsats) Tycker Ikeas knappar är mycket opraktiska. Dessa ska ju gå via zigbee och där med bör väl detta fungera? Men hur gör jag
Höghus: Efter att ha räknat lite inser jag att det måste vara 50mA-ledar, inte 350mA. /Höghus