Har en trådlös Pronamic väderstation som läser utomhus innetemp plus regnmängd ,tempmätare går på 433mz band
Problemet är när det är minusgrader över -5 så står det LLL på display kan det vara något som stör?

Är inte -5 grader gränsen för väderstationen då? Har du kollat specen?

K Kane skrev:
Är inte -5 grader gränsen för väderstationen då? Har du kollat specen?
Nej inte om jag kopplar till sensorn som medföljer

Vad är det för station?

tjabo4 tjabo4 skrev:
Nej inte om jag kopplar till sensorn som medföljer
Funkar sensorn som följer med stationen, men du har bytt ut den mot en annan som inte fungerar under -5C ?

blackarrow blackarrow skrev:
Funkar sensorn som följer med stationen, men du har bytt ut den mot en annan som inte fungerar under -5C ?
Nej sensorn som följer med ger samma problem som utan extern sensor

Står det inget i manualen om vad LLL betyder?

blackarrow blackarrow skrev:
Står det inget i manualen om vad LLL betyder?
Nej har sökt svar men hittar ej

Ställer samma fråga igen. Vad är det för station du har?

K Kane skrev:
Ställer samma fråga igen. Vad är det för station du har?
Det är en Pronamic rain o matic 4-1

För andra väderstationer har jag sett att LLL betyder att man tappat kontakt med sensorn eller är utanför tempområdet.
Lite luddig spec på din men med radioanslutna sensorer är gränsen -5, trådbundet -30.
Skärmbild av väderstations manual från en webbplats med tekniska specifikationer och temperaturområden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K Kane skrev:
För andra väderstationer har jag sett att LLL betyder att man tappat kontakt med sensorn eller är utanför tempområdet.
Lite luddig spec på din men med radioanslutna sensorer är gränsen -5, trådbundet -30.
[bild]
Du har rätt spec och det verkar som huvuddelen inte kan läsa av temp under -5 då radiotempen klarar det med extern givare

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.