Har en hub sedan flera år och har inte bytt några delar i uppsättningen hemma. Nu får jag ingen kontakt via appen i mobilen längre.
Tyvärr gjorde jag ett försök med ny setup och raderade de gamla inställningarna. Helt omöjligt att få kontakt med huben trots omstarter, flytt närmare router mm.

Laddade om appen flera ggr så senaste versionen finns. SSID har jag koll på men den kopplar inte upp. Har konto på Logitech som inte använts på länge men gick inte att logga in där heller. Hamnade i nån loop med säkerhetsvarning när jag försökte få nytt lösenord fast jag vet att det gamla inte ändrats.
 
ullberg
Kan rapportera att min Harmony hub funkar ”som vanligt” - provade just appen i padda och telefon. Hjälper väl inte så mycket för dig men det verkar i alla fall inte vara något generellt problem hos logitech

/U
 
ullberg ullberg skrev:
Kan rapportera att min Harmony hub funkar ”som vanligt” - provade just appen i padda och telefon. Hjälper väl inte så mycket för dig men det verkar i alla fall inte vara något generellt problem hos logitech

/U
Det hjälper
Då lever hoppet. Förmodligen ett handhavandefel som vanligt. Kan jag anta att du använder IOS?
 
Min funkar också (Android).
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
ullberg
K Kjell_G skrev:
Det hjälper
Då lever hoppet. Förmodligen ett handhavandefel som vanligt. Kan jag anta att du använder IOS?
Ja, iPad och iPhone var det jag provade på, ser dock att jag inte hängt med riktigt på mina privata enheter så de ligger båda på ios 15.0.2, kan göra en uppdatering till 15.2 (ska ju ändå göras) och se om det blir någon skillnad.

Harmonyhubben verkar köra 4.15.290, har inte fått någon notis om uppdatering men det kanske man måste göra manuellt, vad är det för version på din hub?
 
ullberg ullberg skrev:
Ja, iPad och iPhone var det jag provade på, ser dock att jag inte hängt med riktigt på mina privata enheter så de ligger båda på ios 15.0.2, kan göra en uppdatering till 15.2 (ska ju ändå göras) och se om det blir
Harmonyhubben verkar köra 4.15.290, har inte fått någon notis om uppdatering men det kanske man måste göra manuellt, vad är det för version på din hub?
Kan inte se versionen på huben. IOS är 14.8.1 så inte senaste där. Appen är 5.7.11.
När man kollar på Logitechs trouble-shooting vill de att routern också ska startas om. Har faktiskt inte gjort det för det verkade lite långsökt?
 
ullberg
Ok, funkade hur som helst för mig även efter uppdatering av telefonen till 15.2, och min app är också 5.7.11
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Letade fram en Harmony 525 som var programmerad för tidigare TV. Och den gick att styra nya med också, liksom apparna på Apple TV - magiskt
Bara ljudlimpan som inte låter sig styras men ska försöka lägga till den, om jag hittar programvaran. Den låg på en äldre pc som är borta nu
 
Tilläggas bör att båda TV är Philips så det kan ju förklara saken.
 
Inte för sent att ge upp? Efter en dryg timmas försök att ansluta hubben hos lokal handlare och några försök hemma med felmeddelande ”Error 1000” på att ansluta hub till trådlösa nätverket hemma är det kanske dags att bita i det sura äpplet
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.