Har jag förstått det rätt så är Homey Bridge något man kan använda tillsammans med ett abonnemang á $3 i månaden. Men jag hade gärna sett mer info från någon som vet! Har en Telldus som styr lite 433mhz och z-wave men har även lite Ikeas (zigbee?) och larm på 868MHz så hade ju varit fint med allt samlat utan att försöka trixa ihop allt via Google home eller liknande...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick nyss reda på att Homey (Pro) fanns idag, och allt jag använder finns i deras App-Store!
Det enda som hindrar mig från att köpa är följande:
- 5 GHz Wifi saknas
- LAN saknas (således också POE)
- Gammalt Bluetooth protokoll (4.0)
När det kommer ut så kommer jag att köpa en Pro direkt!
Förmodligen så görs det väl en produktförnyelse inom kort. Man får ju hoppas på det iaf.
Det enda som hindrar mig från att köpa är följande:
- 5 GHz Wifi saknas
- LAN saknas (således också POE)
- Gammalt Bluetooth protokoll (4.0)
När det kommer ut så kommer jag att köpa en Pro direkt!
Förmodligen så görs det väl en produktförnyelse inom kort. Man får ju hoppas på det iaf.
Vad tillför 5 GHz WiFi på en sån här produkt?
Athom är väldigt noga med att inte släppa några roadmaps, eventuella produkter presenteras först när de finns färdiga så vad som kan komma eller när är inte lönt att spekulera i, men de har så här långt dissat alla tankar på ethernetanslutning så det skulle jag inte förvänta mig.
Dagens arkitektur bygger på ganska gammalmodiga komponenter så om företaget finns kvar om några år så lär de väl behöva komma med nånting nytt, om inte annat så för att tillgängligheten på omoderna komponenter riskerar att bli ett bekymmer, men med tanke på att de släppte Bridge nyligen utan några nyheter i hårdvaran så verkar de inte ha någon brådska.
Athom är väldigt noga med att inte släppa några roadmaps, eventuella produkter presenteras först när de finns färdiga så vad som kan komma eller när är inte lönt att spekulera i, men de har så här långt dissat alla tankar på ethernetanslutning så det skulle jag inte förvänta mig.
Dagens arkitektur bygger på ganska gammalmodiga komponenter så om företaget finns kvar om några år så lär de väl behöva komma med nånting nytt, om inte annat så för att tillgängligheten på omoderna komponenter riskerar att bli ett bekymmer, men med tanke på att de släppte Bridge nyligen utan några nyheter i hårdvaran så verkar de inte ha någon brådska.
Nej, dem är uppenbart sega på att komma med nya grejer, och som du säger, snart krävs det för att stödja nya enheter.A alfista skrev:Vad tillför 5 GHz WiFi på en sån här produkt?
5 GHz ger bättre stöd också. Visst klarar man sig på 2.4 GHz, men ändå. Synd på ethernetdissen...
Klicka här för att svara