Test

Redigerat:
Skulle du gilla att hon övervakar din mobil?

• Haha
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Hon är 9

P
R Rolle85 skrev:
Dottern ska få sin första iphone. Jag skulle dock vilja ha koll på vem hon ringer och smsa. Går detta att se på min mobil?
iPhone-övervakningsapp - Hur man övervakar aktivitet på iPhone | iKeyMonitor™
https://sv.ikeymonitor.com/iphone-monitoring-app-2/amp

Nej det går inte att se, men om du står för abonnemanget så ser du ju det där.

under alla normala omständigheter borde du dock fundera på om det är information som du som förälder ska ta en aktiv del av.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Och då måste man ha en mobil? Jag är ledsen och förstår det sociala trycket men tycker att det är skrämmande.

Japp, på ifån kan man ganska enkelt begränsa så att man bara kan ringa och smsa kontakter i kontaktboken. Och begränsa så att de små liven inte kan lägga till nya själv...

Edit: att ha koll på vad ens barn håller på med på nätet är ju nödvändigt nuförtiden.

• Gilla
plåtrickard och 3 till
  • Laddar…
P
MathiasS MathiasS skrev:
Nej det går inte att se, men om du står för abonnemanget så ser du ju det där.

under alla normala omständigheter borde du dock fundera på om det är information som du som förälder ska ta en aktiv del av.
iKeyMonitor gör det möjligt för dig att övervaka nästan alla iPhone-aktiviteter genom att logga tangenttryckningar, fånga skärmdumpar och spela in SMS-meddelanden, samtalshistorik, webbhistorik, GPS-platser, geofäktning, omgivning och sociala chattloggar på WhatsApp, Facebook, WeChat, Viber och mer .

från länk ovan... en hel del kan man iallafall se.. även om jag inte hade valt detta..

Maskintok skrev:
iKeyMonitor gör det möjligt för dig att övervaka nästan alla iPhone-aktiviteter genom att logga tangenttryckningar, fånga skärmdumpar och spela in SMS-meddelanden, samtalshistorik, webbhistorik, GPS-platser, geofäktning, omgivning och sociala chattloggar på WhatsApp, Facebook, WeChat, Viber och mer .

från länk ovan... en hel del kan man iallafall se.. även om jag inte hade valt detta..
ja givetvis finns det diverse produkter från tredje part som gör detta.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
MathiasS MathiasS skrev:
ja givetvis finns det diverse produkter från tredje part som gör detta.
Det var väl ungefär det som TS var ute efter eller?

Tack, hit stänger jag tråden?

• Haha
1
  • Laddar…
A Emil_K skrev:
[länk] för en hälsosam hållning till barn och deras närvaro på internet.

Att övervaka sitt barns telefon är inte en hälsosam hållning.
Eftersom jag har en 13-åring och en 11-åring hemma är det här ett ganska aktivt diskussionsämne hos oss.. Jag har haft inställningen sen de fick sina första telefoner att "jag väljer eran låskod, och jag går in och tittar i era telefoner när jag vill" och det har jag ganska konsekvent gjort.. Och det betyder ju att jag har ganska bra koll på vad mina egna ungar håller på med, men tyvärr märker man att de allra flesta andra föräldrar har rätt dålig koll...

• Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Eftersom jag har en 13-åring och en 11-åring hemma är det här ett ganska aktivt diskussionsämne hos oss.. Jag har haft inställningen sen de fick sina första telefoner att "jag väljer eran låskod, och jag går in och tittar i era telefoner när jag vill" och det har jag ganska konsekvent gjort.. Och det betyder ju att jag har ganska bra koll på vad mina egna ungar håller på med, men tyvärr märker man att de allra flesta andra föräldrar har rätt dålig koll...
Du är öppen mot dina barn om det faktum att du kollar mobilen, det tycker jag klokt och helt okej. Dina barn vet vad som gäller när de får telefonen. Däremot tycker jag det är fult att gå ”bakom ryggen” på ett barn och smygläsa te x sms. Barn har också rätt till integritet, även en 9-åring.

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Tack, hit stänger jag tråden?
Det gör du inte. Det kan endast moderatorer göra. Det är också väldigt olämpligt/dålig forumetikett att redigera trådstarten som du gjort. Något du bör försöka hålla i minnet till framtida poster, och försöka återställa denna.

• Gilla
Roffe_riff och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.