2 078 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Kombinerat uttag satellittv/datanätverk???
Hej!
Jag tänkte fråga forumet om någon vet om det finns ett kombinerat uttag för satellittv/datanätverk?
Jag har letat runt (bl.a. här på forumet) efter en bra lösning för att kombinera ett datanätverk och tv-signaler. En enkel lösning vore ju naturligtvis Lexcom Home eller Elko Link men vad jag förstår så klarar dessa nät (PIMF-kablar) inte HDTV eller surroundljud. Jag har därför troligtvis bestämt mig för att tills vidare dra vanliga koaxkablar för tv-signalerna och CAT6 för datanätverket men jag har inte hittat några uttag som klarar bägge kontakterna. Finns det sådana?
Tacksam för input.
Yamma
Jag tänkte fråga forumet om någon vet om det finns ett kombinerat uttag för satellittv/datanätverk?
Jag har letat runt (bl.a. här på forumet) efter en bra lösning för att kombinera ett datanätverk och tv-signaler. En enkel lösning vore ju naturligtvis Lexcom Home eller Elko Link men vad jag förstår så klarar dessa nät (PIMF-kablar) inte HDTV eller surroundljud. Jag har därför troligtvis bestämt mig för att tills vidare dra vanliga koaxkablar för tv-signalerna och CAT6 för datanätverket men jag har inte hittat några uttag som klarar bägge kontakterna. Finns det sådana?
Tacksam för input.
Yamma
Jag har fått tag i uttag kombinerat valig antenn/data.
Fick dessa via cetgroup
Funkar bra för min markbundna BoxerTv samt data nätverk(cat5)
Fick dessa via cetgroup
Funkar bra för min markbundna BoxerTv samt data nätverk(cat5)
Hej !!
liten rättelse. Har varit kontakt ELKO ang HDTV och Elko Link Home. Fått detta svar:
ELKO Link Home klarar av att transportera signaler upp till 900MHz och klarar HDTV sändningar.
liten rättelse. Har varit kontakt ELKO ang HDTV och Elko Link Home. Fått detta svar:
ELKO Link Home klarar av att transportera signaler upp till 900MHz och klarar HDTV sändningar.
Detta är den ultimata lösningen,jag har själv slutat att installera Lexcom och Elko LinkYamma skrev:Hej!
Tacksam för input.
Yamma
pga bristande teknik och åt h-vete för höga priser...
Det skall dock tilläggas att jag var i Tyskland förra veckan och spanade in Mertens nya Home Net system,och deras filosofi är mycket sundare då prioriteringen ligger på komponent sidan....
Klicka här för att svara