snickarboden
snickarboden: Själv kör jag med spikmatta dvs en hög med bröte så att de får städa om de skall kunna bära ut något, det lär avskräcka de flesta *S* Tjuvar tar det hus som ser enklast ut om vi nu pratar vanliga pundare. De går helst inte in ifrån gatan utan på baksidan och de uppskattar precis som sagts inte en tjutande utesiren. Källarfönster och källardörr är svaga punkter och tyvärr ger
47 svar · 7,0k läst
F
Finkel_1968: just byggt klart nu och hoppas att man kan hålla tjuvar borta med att drasbba dem med rent sunt förnuft... dock kanske det finns de som gärna tar sig in i nybyggen vilket jag inte vill ska hända mig... till varje pris.. Någon som känner till något bra system där man kan kombinera övervakning/översikt/larm?? Tack på förhand! //Robert
0 svar · 2,3k läst
A
AK76: Löste det?
4 svar · 2,5k läst
A
4 svar · 2,5k läst
Fotografen
Fotografen: [citat] Vad beror det på?[/quote] En vild gissning: Metallsalter i glaseringen?
6 svar · 3,2k läst
Rostig_9000i_-88
Rostig_9000i_-88: Tack för alla svar! mats_o -> Precis en sådan bild jag sökte, tack. :)
5 svar · 17,6k läst
·
krillek
krillek: Jag skall absolut inte gå in i centralen och rota! För mig räcker det att kunna koppla loss och sätta tillbaka en sensor vid t ex omtapetsering :)
7 svar · 7,0k läst
H
Hobbyfixarn: Tack för byggtipset, ska leta fram lite kabel och testa ditt förslag :)
2 svar · 9,1k läst
A
AK76: På Claes Ohlsson har de en för 298 RF-modulator
3 svar · 5,8k läst
P
pimmp: Hi hi realist. OK det köper jag bättre än pessimist. Projektera galna ideer det är ju halva nöjet. Beror ju lite på vad man har för intressen. Man skulle ju kunna använda sig av olika strypningar för att även kunna vattna krukväxter samtidigt som gräsmattan ;)
9 svar · 7,9k läst
D
Drogen: Nja, extendern (eller vad det nu blir) kommer att bli lite inbyggd och det kommer att bli lite omständigt att komma åt den. Den kommer ev. att monteras vertikalt under en hylla och det kan bli problem med sliden o.s.v. En enkel mottagare som kan manövreras med en fjärrkontroll vore perfekt.
2 svar · 1,9k läst
D
Draven: [citat] Ja det är just detta som nog är problem, har inte snackat med leverantören(av LED spottar) men IHC som jag ska ha kanske inte har dimrar som kan styra LED belysning(enligt schneider). Vore intressant att höra någon som har IHC dimmer moduler till just LED belysning ?
17 svar · 10,9k läst
·
N
NiB: S3 - du har en poäng där. Då syns ju även om larmet är av... Ska fundera vidare på om jag i så fall sätter en ständigt lysande diod. Tack för svaren S3 o Chris /NiB
5 svar · 2,1k läst
M
Mats: Som vanligt är det priset som är kung, inte kvaliteten
14 svar · 2,1k läst
·
pinebar
pinebar: Tack! Jätteintresant, ska ladda hem och prova. /pinebar
2 svar · 3,3k läst
K
krille_ro: [citat] Eftersom varken LCD eller plasma ritar bilden i form av linjer utan varje pixen är styrs för sig så är konstaterandet förvånande. En modern plasma innehåller dessutom någon typ av deinterlacer som tex faroudja's DCDi chip. Om den gör ett bra jobb så blir bilden densamma oavsett om man har 1080i eller 1080p. Däremot är det ju ganska ovanligt med displayer som har äkta HDTV med
13 svar · 3,3k läst
M
Mats: Det är faktiskt möjligt att både boxer och adsl leverantörerna kommer med HDTV. I dagsläget tar en tv kanal kodad i mpeg2 ca 5Mbit. En HD kanal i mpeg 4 ska också bli ca 5Mbit så det går. Sen krävs det kraftigare boxar för att hantera dekodningen men det är en "bagatell" som vi kunder får slanta som vanligt :-?
6 svar · 1,2k läst
M
TN-Funkis: Försök fixa en variabel 10 db:s dämpsats hos din radiohandlare och koppla in denna direkt före boxern med max dämpning. Gör därefter en ny sökning och låt sen boxern stå i manuellt läge så den inte börjar jävlas igen. Sen tar du bort dämpsatsen och då bör det fungera igen. När du då dämpar signalen med flit kommer boxern att söka efter den starkaste signalen = den närmaste.
3 svar · 1,7k läst
TCM
TCM: Ett par exempel på Squeezebox i badrum (nu ska jag sluta tjata om Squeezeboxen - kanske ::)) http://www.chasingparkedcars.com/bathroom/index.html http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=17420&highlight=bathroom
10 svar · 3,6k läst
R
ryzzen: Hej Arbetar med ett projekt i skolan angående smarta hem. Jag skulle uppskatta om ni hade lust att fylla i en enkät angående ämnet. Sänd gärna länken vidare till andra som ni tror kan vara intresserade. http://eltek.campus.ltu.se/ Tack för hjälpen på förhand /Pete
0 svar · 3,0k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Ja.
17 svar · 1,4k läst
MathiasS
17 svar · 1,4k läst
E
eskil23: [citat] Ofta brukar anslutningarna vara i olika ordning på kontakter och uttag. Exempelvis så ska sladdarna som sitter bakom mina uttag vara vit/blå-blå-vit/grön-grön-vit/orange-orange-vit/brun-brun. Sladdarna hamnar sedan rätt i själva kontakten. I de kontakter som sitter på sladdarna så kan paren också sitta i olika ordning. Så länge det ena av de två mittersta paren gränslar det
10 svar · 1,3k läst
E
Edarna: Kolla gärna den andra tråden om larm också... Är clasohlson larm dåliga?
7 svar · 3,3k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: Finns några länkar här, köpte mitt via Ahlsell (har byggfirma): http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=24681
1 svar · 3,4k läst
D
Doctah: Lånar tråden med ett tips på boxerlösning. Kör Windows Mediacenter 2005 i min HTPC och använder mig av digitaltv mottagare ifrån digitaleverywhere FireDtv (http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php) Det mesta fungerar bra, dock har Mediacenter en del begränsningar som påverkar tex programtablåer och lita annat. Det finns en rad andra frontends att använda till denna produkt
14 svar · 5,9k läst
J
JED: Hej Tack för alla svar. Jag tänker satsa på CAT5e oskärmad. Har redan köpt sådana uttag. Det lutar åt den kabelpå elbutik.se Det känns som om de har lite bättre koll på vad det är för kabelprestanda. //Johan
5 svar · 1,2k läst
S
sveno: I början av säsongen så brukar vi klämma in sladden under dörrhandtaget på bilen. Det går inte att glömma att dra ur sladden då. Den tekniken förutsätter ju såklart att dörrhandtaget är konstruerat så att det går att klämmafast den. Annars kan man ju hänga den så att man måste kliva över den för att komma till förardörren. Efter några veckor har man vant sig vid att
21 svar · 6,7k läst
sandhall
sandhall: [citat] Kräver dock att man går väldigt nära brandhärden om den skall ha någon effekt.
15 svar · 7,7k läst
B
brevik: Tack för svaren. Jag bifogar en bild eftersom jag är lite osäker på vad man ska skala av från kabeln. Det finns ett plasthölje, nån fin ståltråd, plast och slutligen koppartråden. Hur ska man skala? Se bild: Sen är det så att jag redan har dragit 2st coax till samma uttag. kan jag utnyttja det på nåt sätt eller är det bara attt klippa och glömma den ena kabeln?
3 svar · 16,0k läst
·
S
suua: Eller så har man glömt att limma någon skarv på rörern så de håller på att glida isär.
3 svar · 6,8k läst
tussee
tussee: Här finns ideer http://www.elektronikforumet.com  Något kanse? http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=88125&path=6080000,7860000,7920000
4 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.