patrik659
patrik659: Hej! Segelgarnsvägen i Lerum, där finns det två eller tre Ägir och två Sleipner! Säkert inga problem att knacka på och få kika inuti!
2 svar · 4,5k läst
danny_falun
danny_falun: Fler bilder och stort tack! http://husbyggetfalun.blogspot.com/
60 svar · 15,7k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Nej precis, det är inte jag.
5 svar · 3,4k läst
Amstaff_Loco
Amstaff_Loco: håller med dig jag blev också besviken i år! vi tänkte köpa beslag osv, till huset, samt kolla å kanske beställa lite massivt golv, men de enda dom hade va ju parket... ja ja bättre lycka nästa år !! ;)
2 svar · 798 läst
D
djjuha: Nu även med live kamera som tar bilder varje minut på bygget.
1 svar · 2,7k läst
B
Beppo: Man kan lägga upp bilder på vad eller vem man vill utan någons tillstånd eftersom man själv äger upphovsrätten till bilden om man tagit den själv. Om man däremot anger namn på folk så träder PUL in och då måste man ha ett gokännande. Undantaget är väll försvarshemligheter men dom får man ju inte ens fota. Men ingen kan säga något om att man lagt upp deras nuna på nätet utan
4 svar · 1,0k läst
M
Matte666: tyvärr går det inte att komma in på din sida via länken
5 svar · 8,9k läst
pejida
pejida: Ett HETT tips...om ni ska lägga granitkeramik...FETGLÖM kakelskärare a´la biltema... prova endast om du vill bli förbannad...suck...beställde en proffskärare idag...3200 kr fattigare
14 svar · 5,4k läst
·
J
Jenny och Mikael: Hej! Är redan medlem på den sidan också. Men tack ändå för ditt tips. //Jenny
2 svar · 2,4k läst
Smacker
Smacker: Kolla gärna in vårt husbygge här: http://www.villaemma.se
0 svar · 1,3k läst
Rutger
Rutger: Ett år sedan bygget drog igång. Nya bilder på huset efter målning finns nu på bloggen.
13 svar · 7,2k läst
T
Thomas_I: En kul idé! Jag var på Ulvhälls herrgård i Strängnäs förra året och bodde i ett litet rum som hade badrum och en säng nere och sedan en trapp upp till sovloftet som hade dubbelsäng. Var hur mysigt som helst! Hittade bara en halvdålig bild som kanske inte säger så mycket: http://www.ulvhall.se/content.php?page=overblick det är 12e bilden i serien. Gick själv igång fullständigt på
1 svar · 6,1k läst
H
hogfeldt: Hej, Vi heter Anna och Jimi och har köpt tomt i Smedstorp, Kumla (Norrgårdsvägen 4). Vi tänkte att det vore lite kul att skapa en tråd här på forumet, kanske träffar vi på blivande grannar. Välkommen att skriva!
0 svar · 1,6k läst
PeO70
PeO70: Hej! Har i stort sett byggt färdigt vårt hus i Furulund, skåne. Det är ett stenhus ritat av Lena Ahlfors och byggt av mig själv med entreprenörshjälp. Huset är 1,5 plans med 2 1plansutbyggnader på sammanlagt cirka 180m2 + 60 m2 biyta (carport, verkstad, vinterträdgård, kallföråd). Mer info och bilder på huset under hela dess blivande finns på vår blogg
0 svar · 2,4k läst
Sjöqvist
Sjöqvist: Efter ca 1 års väntan så har vi äntligen flyttat in i det första Myresjöhuset på området
10 svar · 6,3k läst
F
freeZell: Tjena! Inte loggat in här på ett tag men tänkte idag att jag skulle tipsa om vår blogg som är uppdaterad nu. huset börjar bli klart faktiskt! Läs idag också om varför man inte ska anlita Golvmaterial i Nyköping. Vår hemsida www.freezell.com
8 svar · 5,8k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Titeln på tråden har att göra med att det är en gammal tråd. Trots åldern tror jag att ämnet är underförstått, byggande i Västerås.
73 svar · 6,3k läst
skruwen
skruwen: Nu är det bara 13 mm gips som skiljer mitt bygge från vårt nuvarande hus. Spännande. Tror dock att gipsskivan kommer att vara hel ett par veckor till. Vi har satt i fönster i vardagsrummet, blev jättebra! :D Fogen är lagd på toaletten och tvättmaskinen blev hastigt inkopplad då vår gamla börja bråka. Dessutom har vi satt igång värmepumpen - Så vi slipper jobba i den kalla hårda
5 svar · 1,2k läst
·
J
JoacimNitz: Så nu har vi äntligen beställt bänkskivan från New Kitchen. Efter mycket samtal och budgivningar har vi fått ett kanonpris på följande. Bänkskiva (svart kvartskomposit) Svart Diskho 60cm Blandare Leverans Mätning, Utskärning och installation. Totalpriset blev riktigt bra och proffsigt bemötande från deras sida när det gäller priser och diskussionen kring allt!
9 svar · 4,0k läst
·
il_duce
il_duce: [citat] tack .. :) men bilden är lite missvisande. Precis utanför bild till höger ligger en kraftverksdamm men ett 4 meters vattenfall. Inte så snyggt men trevligt med vatten. Trevlig miljö för övrigt dock..
2 svar · 1,1k läst
·
L
lindhaga: De tar bort bjälkarna när det satt upp lite balkar och tvärgående bjälkar på övervåningen. Japp fortsätter att lägga upp lite bilder. blir mycke tnu framvöer:D /Robert
6 svar · 4,4k läst
P
persanders: Köket klart på plan 2 och tavlor uppe.... www.raketstigen.se PS varför kan detta forum inte hantera filmklipp
7 svar · 7,2k läst
L
Lars Åkerlund: Hej , som jag skrivit tidigare så bygger jag och min familj nytt på Tegelbruket i Svedala med Björklidenhus.Nu känns det som om vårt samarbete börjar fungera riktigt bra.( bättre sent än aldrig ) Snickaren Mats lägger ner ett jättejobb ( känns som han jobbar dygnet runt ibland ) för att hinna bli klar i tid , även målaren och plattsättaren är ena riktiga kanonkillar.Huset då , jo
0 svar · 1,5k läst
C
ChristerHansson79: Jag kan svara på den. Väljer du trappa så gör dom "hålet" åxå då smiter värmen ut där om du inte isolerat taket såklart. Standard är "vindslucka" med stege upp. Dessutom har du ju isolering i innertaket så sålänge du inte har "hålet" upp så så klarar du dig utan att det blir kallt.
27 svar · 11,6k läst
Myrlejon
Myrlejon: Tråkigt att byggelen försenat hela bygget. Hur tycker du det varit att bygga med Björklidenhus? Jag var i kontakt med dem flera gånger men fick aldrig någon bra respons från säljarna. Vi ville modifiera huset något och kanske var det problemet, eller så sålde de "för mycket". Ser att bu bygger i Skåne, har de lokalkontor där?
1 svar · 918 läst
A
AoP: Vi har byggt 1,5-plans som heter skiss 943.
6 svar · 1,7k läst
M
m_ronnmark: [citat] pruta på räntamenar du?? ja det går..men oftast har man inte kreditivet så länge eftersomn räntan på det är oftast högre än annat bolån..
1 svar · 1,1k läst
B
bennyj: Tjena! Ska bygga nytt söder om Hunnebostrand. Fast på en släktgård med,, japp mkt släkt. Det är dock inte bara fördelar med släkten inpå knuten. Lätt med barnpassning är väl en stor fördel, men det kan va många näsor iblöt ibland...... Men numera kommer man till Tingstadtunnelns norra mynning på en lång timme med bil vilket inte är mkt! Så för lite annat än natur är inte
1 svar · 1,2k läst
Herr
Herr: Flyttat till bloggen!!
0 svar · 1,8k läst
K
katjasruta: Hej! Vi bor idag(jag och min man och tre barn) i ett hus från 37. Vi har renoverat helt själva i 5 års tid och börjar bli rätt slitna. Nu har vi beslutat oss för att antingen ta mer lån för att anlita snickare för att lägga om taket, byta fönster, fixa fasaden, bygga om köket och dra om elen i hela huset. Vi måste också på något sätt fixa ventilationen. Vårt andra alternativ är
0 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.