Socialt & Projekt
vill_villa: Hej igen, Det är vårt första hus vi bygger och det kommer att finnas i Linghem, Östergötland. Vi var och tittade på ett Havsvik i Mantorp, och det var jättefint. De hade dock byggt en vägg mellan matplats och vardagsrum, så deras plan var inte lika öppen som original, men man fick ändå en bra uppfattning om hur det ser ut. Dags för avrop nu, fick köksritningen i veckan. Kul att vara
Lars Åkerlund: Hej , idag var det så dags för att resa vårat hus från Björklidenhus . En spännande dag vill jag säga . Titta gärna in och titta på våra bilder från resningen . http://villatrendig.blogspot.com
Duvemåla: Hej Har vi någon mer här som funderar på nybygge i Tallboda Östra i Linköping? Riksbyggen Regalen eller Sjödalshus?
Lars Åkerlund: Det känns som om tiden står still . Men på Onsdag 14/5 gäller det , då reser vi huset och vi kan knappt vänta till dess . SPÄNNANDE . Bilder om husresningen kommer efterhand . Titta gärna in och kolla på http://villatrendig.blogspot.com
Turbo_Nenne: Här kan ni följa vårat bygge av vårt Basic 2 hus från A-hus. Som vi ska upp för söder om sthlm inte mindre än i tungelsta. Bygget kommer att upp dateras dagligen med text och bilder. //// Nenne
Lars Åkerlund: Då har det hänt lite till sen sist . Nu har dom lagt grund elementen och fått golvvärmen på plats , så nu fattas bara betongen och den kommer på tisdag den 29/4 . Björklidenhus kommer sedan med vårat hus i vecka 19 . Vet inte vilken dag än , men det visar sig väl . Känns kanonbra i vilket fall som helst . Nu rullar det bara på . Hoppsan , jag höll på att glömma , på onsdag den
Lars Åkerlund: Tack , sorry att jag inte svarat tidigare , har lite mycket att stå i för tillfället . Vet inte riktigt vad dom tar för en komplett ovanvåning , kanske runt 400000 - 500000 kr . Jag skall inreda våran ovanvåning själva , därför vet jag inte riktigt . Vi har bytat ytterdörr , dörr till grovkök , skiftat lister inne i huset , uppdaterat vitvarupaketet en kategori , valt annat kakel och
Juha K: det e ett renodlat lösvirkes hus vi som har jagat till bra pris på virket å kapat det själva
VassaEggen: Nu har vårt Myresjöhus stomrests och nu kan vi på allvar börja dela med oss med info kring vårt husbygge på Fru Gustavas väg i Karlstad. Vår blogg http://anygin346.blogspot.com/ och denna tråd kommer att uppdateras med mycket info och reflektioner under byggtiden. Inflyttning är beräknad till 29 augusti 2008. Hur kul som helst det här :) Tveka inte att höra av er med
Mercafreak: Hej alla Har nu rest min efterlängtade timmerstuga så garaget kan bli fritt från "skit", gräsklippare, cyklar å annat. Det är ännu inte helt klar då det saknar betongpannor och ytterdörrrar.... Mer info och masor med BILDER hittar ni här : http://www.mercafreak.com/timmerstuga.htm
plutt: Vi som skriver heter Mattias Olsson och Matilda Eriksson. I hovgården utanför Borlänge bygger vi ett fiskarhedenhus. Huset är ett modifierat "Orren" och vi bygger även ett garage med gästvåning. Vi har en liten hemsida där man kan följa bygget, vi försöker att uppdatera varje dag!! Där finns bilder och information om våra framsteg i byggprocessen. Välkomna att titta in!!!!:)
Rome: Hej. Heter Thomas och hade tänkt att sätta in spottar i taket. Undrar bara... jag vill att min "låda" som kommer i taket blir så här: [bild] Undrar bara då.. hur gör jag det lättast... proppar läkt i taket... men tänkte försöka göra det så enkelt som möjligt. Hade tänkt att på första nersänkningen innan "lådan" som ni ser på bilden i vitt och svart... först hade jag tänkt
Vika: Vi har börjat bo in oss i Vikabygget, nya bilder på hur det bidde: vikabygget.blogg.se :) Vika
snysop: Nu har markarbetena ÄNTLIGEN börjat! Och idag borras det efter vatten! v. 21 kommer huset och nu har vi äntligen bestämt vad vi skall ha för badrumsmöbler. Bilder m.m på http://nybro.blogg.se
wmmabom: Såg först nu frågan om vilken husmodell som vi använt och det är Hunnebo. Jag visade dom ett gammalt hus som jag hade som inspiration och det här var det huset dom kom tillbaks med och jag är bara jättenöjd. Det har precis rätt uttryck som jag ville ha.
Anneliesan: Vi var sugna att bygga Villa västervik Smålandsvillan där men sen hittade vi ett till salu på hemnet istället! Så det blev i Ronneby istället! :) ( Smålandsvillan) Vad ska ni bygga? Mvh
drgregur: Hej! Följ vårt bygge av ett Norrgården hus från Modulent, Bygger i Alsike, Knivsta. Web: micke-sofia.blogspot.com Välkomna!
Anti Turmoil: mycket trevlig blogg! Skoj läsning, kommer titta in där ofta.
Fein: Jag insåg efter mitt inlägg min egen lathet och plockade fram google. Hur är det med brandklasser när man använder sån här? rasar inte huset snabbare när det brinner?
Havsbaden: Äntligen har takpannorna kommit upp. Nu börjar det likna ett riktigt hus :)
Hubu: Hejsan Vi har två barn som är överkänsliga mot mygg - hur är myggläget ute i Ekängen? Vi funderar lite på flytt utåt från stan men känenr att vi undrar lite.... Tack för hjälpen!:rolleyes:
peddac: [citat] Kan bara hålla med om att Swedbank i Falkenberg inte verkar vara det minsta intresserade av att låna ut pengar till nybyggnationer. Jag och min sambo planerar att bygga nytt i Falkenberg och var som trogna kunder i banken inne för att få en lånekalkyl. Blev väldigt besvikna på upplägget på lånet vilket i princip innebar att vi skulle amortera väldigt mycket samtidigt som de
Spiderman: [bild] Redan efter tre år byggde vi till och om vårt hus... [bild] Efter fyra år målade vi om det... [bild] Jag är mycket nöjd med slutresultatet :p .
kokke1: Vårt hemma6 hus kommer i slutet av April ev. början på Maj och den känns så spännande och roligt. Ni som vill ha bilder senare får höra av er till här på forumet. Kommer att ta mycket bilder på bygget från början till slut. Har ni frågor eller funderingar kring huset hör av er.
PeO70: Hej! Har hållit på och byggt vårt hus sedan september 07 och har bloggat det hela från första spadtaget tills idag då vi kanske har två månader kvar. Huset är ett arkitektritat stenhus på 180m2 och vi bygger norr om Lund i skåne i kävlinge kommun. Bloggen finns under http://villapicea.blogspot.com titta gärna in och kommentera.
Gamelon: Vi har köpt in grundbultarna: arkitektritningar, konstruktionsritningar, bygglov, byggsamråd, byggstartsanmälan etc. Nota bene: vi har ringt vårt försäkringsbolag och informerat om planerna och fått en ynka summa till att betala på vår husförsäkring men allt nytt finns redan med !!! Vi har ringt elverket, televerket och VA och alla har varit här och ritat streck och grejer i marken.
Ella: Vi bygger Vårgårdahus på en tomt mellan "Stöveln" och Rimforsa Strand. Byn är full av Vårgårdahus-skyltar vid det här laget, så det är lätt att hitta för den som vill ta sig en titt! För närvarande pryds tomten av ett garageskelett. Huset kommer imorgon och blir det första i området :). Det ska bli sååååå kul att få se det som vi har väntat så länge på i verkligheten!